Gå til innhold

Ingen aprilspøk!

Flying

Anbefalte innlegg

Jeg har så mange tanker og ideer om hvordan min fødsel vil være. Men jeg aner egentlig ikke hvordan den blir.

Ble fødselen din som du forventet deg?

Ble du overrasket over noe, eller var du uforberedet på noe som skjedde under fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med den lille prinsen :)

Og tusen takk til Annie som bisto med sms-melding til meg som var i utlendighet :)

Og til meg som var på flyttefot. Gode Annie'n vår. :klem:

Vnter spent på oppdatering fra FQ. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Flying på msn og sett bilder av gutten. Han er kjempesøt!!!

Dette skrev hun bl.a:

Det går kjempe bra! Vi kom hjem i går og han er helt skjønn! Vi koser oss kjempe masse. Har akkurat badet og spist litt. Har masse melk, han sover og alt er bare super bra.

Han er veldig lik pappan sin. Har pappans nese og øyne og mammans munn, fingre og tær.

Sitter og ser på bilde av han nå. Han er virkelig superskjønn!! :rødme:

Godt å høre fra deg igjen Flying!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk alle sammen!!!!! :klemmer:

Jeg er bare innom en liten tur for å si hei!

Vi har det så utrolig bra! :rødme:

Dette gikk fort det gitt..

Onsdag kveld var jeg ute og spiste sammen med en kompis. Var i fin form og kjente ingenting. Ettersom jeg ikke hadde sovet så godt natta før, så sov jeg en time på sofaen. La meg ved 23 tiden med en ny bok og leste til kl 02:55. Da sendte jeg en sms til samboeren som var i den byen han jobber. Jeg skrev ”har lest til nå, men skal sove nå. Elsker deg. Natta”. Bestemte meg for å gå på do, før jeg skulle sove. Tusla ut på badet og i det jeg skulle sette meg ned på doen så gikk vannet! Snakk om flaks!... Det fossa nedover og jeg ble litt perpleks… Satte meg på do og satt der en god stund. Bytta truse og tok på ett bind. Tusla ut på soverommet etter telefonen og ringte føden. Ettersom hodet var festet, jeg hadde kjent liv den siste timen og at jeg ikke hadde rier ble vi enige om at jeg bare skulle legge meg igjen og komme til sykehuset når jeg våknet neste morgen. Jeg syntes det hørtes smart ut. Ringte samboeren for å si at vannet hadde gått og at jeg skulle legges inn neste morgen. Han satte seg på bakbeina og sa at jeg heller fikk reise nå. Det var skikkelig dårlig føre. Det lava ned og var glatt. Han følte seg mye tryggere med at jeg skulle reise med sykebil med en gang, enn at jeg skulle kjøre privatbil noen timer etterpå. Jeg sa at jeg skulle tenke på det.. Jeg skifta truse og bind fire ganger, vannet blomster, la sammen to maskiner med vask, ryddet på badet og redde sengen. Så ringte jeg sykebilen. Jeg tok bagen og tusla ut på trappa når den kom.. Jeg sendte sms til sambo og sa at nå var jeg på tur men at han ikke trengte å stresse til sykehuset. Ettersom jeg ikke hadde hatt rier eller noe så var det bare tull at han skulle komme dit. Jeg skulle jo tross alt bare dit for å sove.. En mil fra sykehuset sendte jeg ny sms. ”Nå hadde jeg min første ri. Fint om du kan komme til sykehuset allikevel..” Vi kom helt likt til sykehuset. Jeg ble trillet inn på rommet kl 07.00 og fikk koblet på den greia som måler rier og hjertelyden. Lå der i 20 minutter. Mens jeg lå der satte riene skikkelig i gang. Jeg fikk klyster og tusla ut på doen. Mens jeg satt der hadde jeg min skikkelig vonde rie. Kom inn igjen og jordmor sa at hun ville sjekke meg. Da hadde jeg 5 cm åpning!! Så var jeg oppe i 6 cm, 7, cm og pang opp i 9 cm.. Jeg tok litt lystgass og hadde litt vondt, men når jordmor sa at ”nå vil jeg gjøre meg klar til å ta i mot gutten din” så skjønte jeg ingenting.. Jeg som var sikker på at jeg bare skulle legges inn fordi vannet hadde gått, og var sikker på at det skulle ta to døgn før noe skjedde var plutselig klar for å presse… Fikk litt panikk og sa at nei, det kunne jeg ikke.. Hun bare lo av meg.. Sambo var helt suveren! Han gjorde helt de rette tingene.. Ga meg vann, holdt hodet mitt, hånden min og ba meg om å presse eller om å ta det med ro. Hadde fire, fem pressrier så var gutten ute!!!!! Han er faktisk verdens peneste! Han hadde så fin hudfarge, rund og god i hodet og helt perfekt vekt.. .og jeg er ikke preget av at han er min lille gutt altså! Hehe…

Han gråt, kom opp på magen min og ble helt rolig. Han er så skjønn. Morkaken kom av seg selv og poff så var alt over. Ikke så mye som en bitte liten rift engang! Jeg flyttet meg over i en annen seng, fikk han med meg og han begynne å suge med en gang. Pappa var så stolt at han holdt på å sprekke! De tok med gutten og jeg dusjet, fikk champagne, flagg og frokost. Ble trillet inn på barsel ganske kjapt og var i full vigør med en gang. Merket ikke på kroppen at jeg hadde vært igjennom en fødsel. Fikk noen hemoroider, men det kan jeg leve fint med.

Vi bodde på familierom. Det var som et stort hotellrom. Dobbelt seng, vugge til babyen, eget bad med stellemuligheter, tv, sittegruppe osv. Vi lå i sengen, så på idol og bare koste oss. Han var litt urolig de tre første nettene. Vi var sååå trøtte.. Den andre dagen fikk jeg melk og systemet skal i gang.. Han hadde litt vondt i magen og fikk ikke sove. Siste natten sov han som en drøm. Våken noen ganger for å få litt pupp og sovnet igjen. I går var det to spente som kledde på den lille gutten og skulle hjem. Hjemme var bestemor og bestefar klare med fyr på peisen og god mat. Det var så stort å få komme hjem med han! Jeg har nesten ikke sovet i natt, til tross for at han egentlig har sovet ok. Har vært en del våken, men ikke så mye skrik.

I dag har han sovet og sovet og sovet. Bare våken for å spise. Han fikk sitt første bad hjemme og ligger nå med en fin pysj og koser seg i senga si. Mamma og pappa venter på at han skal våkne, slik at han kan få litt mat. Jeg har vært på en liten shopping runde i dag. Bleier, advents lys og litt mat. Var borte i over en time og pappa’n koste seg masse!

Jeg gikk ned 10.5 kg på de dagene jeg var på sykehuset. Helt utrolig at det går… Jeg føler meg i bra form og vi koser oss masse.

Nå lader jeg opp til natten og håper, håper, håper at det blir en bra natt for både lillegutt, pappa’n og mamma’n.

Det er vel unødvendig å si at vi er utrolig stolte. Vi bare studerer han og blir helt betatt! Som Annie sier så er han ganske lik pappa'¨n sin! Og det er ikke akkurat noen ulempe. Åh, tenk så heldig jeg er som har to så fantastiske gutter!...

:rødme:

Det blir ingen dagbokrunde på meg i kveld. Følte bare for å si hei! Natta folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her sitter jeg og griner!! Men av glede!! :legrine: Så herlig å lese hele historien din vennen, vi fikk jo ikke så mye tid i sta. Det er nesten så det rasler her, men ikke nok, heldigvis.. :fnise:

Kos dere ENORMT med gogutten! Og jeg gjentar: Han er utrolig skjønn :rødme:

:klemmer::roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Flying!

Takk for at du deler denne nydelige historien med oss! :klemmer:

Fantastisk å lese om fødselen din. Jeg er helt rørt her jeg sitter! Tenk at alt gikk så fort og greit. Må le litt av deg som var så rolig da vannet hadde gått og du var hjemme alene. Brette tøy liksom! :fnise:

Kos dere masse videre! :klemmer:

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig å lese historien din. Helt rørt, jeg! Som Annie sier; nesten så det rasler litt, men bare nesten!

Håper å få se bilde av gutten din etterhvert.

Kos deg MASSE, og bare NYT dagene!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre fra deg :klemmer:

Jeg vil ha en sånn fødsel hvis det engang skulle bli aktuelt, det hørtes jo veldig kjapt og greit ut... ;)

Kos deg med det lille vidunderet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, duverden, du har jo rett og slett hatt en drømmefødsel! Gratulerer så mye nok en gang! :)

Drømmesvangerskap og drømmefødsel - blir vel ikke lenge før lillemann får en bror eller en søsteer, tenker jeg *spekulerer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud som jeg griner :ler:

For en herlig opplevelse du har hatt!! Skulle ønske min fødsel og tiden etterpå var lik som din, men det har da tatt seg veldig opp her for det da :)

Nå skal dere bare slappe av og kose dere, og ikke stresse med noenting :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre fra deg.

Jeg håper virkelig at min fødsel blir like grei og enkel som din. Din hørtes så veldig grei. Hadde alle fødsler vært sånt hadde ingen kvinner vært redd for å føde.

Kos deg videre med guttene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...