Gå til innhold

Ingen aprilspøk!

Flying

Anbefalte innlegg

I dag har jeg gjort noe som faktisk var veldig vanskelig. Jeg har fortalt min beste venninne at jeg er gravid. Jeg visste at hun kom til å bli veldig glad på mine vegner, men jeg visste også at det kom til å bli tøft for henne. Hun og mannen har vært sammen i 14 år og de har prøvd å bli gravide i alle fall 10 av dem. Jeg tok henne med ut for lunsj og fortalte det. Hun var selvfølgelig veldig glad. VI pratet en del om meg og mitt. Etterpå delte hun en del tanker hun har rundt det å prøve i så mange år, tre mislykkede prøverørs forsøk og alt det medfører både mentalt og i forholdsmessig. Etter en fin prat med henne fikk jeg en del å tenke på. Jeg er så utrolig takknemmelig. Hun fikk meg til å innse hvor heldig jeg er, hvor "perfekt" alt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble skikkelig lei meg på vegne v din vennine. :(

Så trist å høre.

Det setter mine små bekymringer før test dagen i perspektiv, når jeg faktisk vet at jeg kan bli gravid.

Da forstår man hvor heldig man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort noe som faktisk var veldig vanskelig. Jeg har fortalt min beste venninne at jeg er gravid. Jeg visste at hun kom til å bli veldig glad på mine vegner, men jeg visste også at det kom til å bli tøft for henne. Hun og mannen har vært sammen i 14 år og de har prøvd å bli gravide i alle fall 10 av dem. Jeg tok henne med ut for lunsj og fortalte det. Hun var selvfølgelig veldig glad. VI pratet en del om meg og mitt. Etterpå delte hun en del tanker hun har rundt det å prøve i så mange år, tre mislykkede prøverørs forsøk og alt det medfører både mentalt og i forholdsmessig. Etter en fin prat med henne fikk jeg en del å tenke på. Jeg er så utrolig takknemmelig. Hun fikk meg til å innse hvor heldig jeg er, hvor "perfekt" alt er.

Dette synes jeg viser at du er en godt menneske, som tar hensyn og viser omtanke ved å fortelle henne nyheten på en ordentlig og inkluderende måte. Kan godt forstå at dette var vanskelig for deg, og det er klart at det setter ting litt i perspektiv. Det må jo være så utrolig trist å være den som ikke lykkes å bli gravid, antakeligvis umulig å forstå helt og fullt for oss som ikke er i samme situasjon. Likevel er det synd hvis graviditet og barn skal bli et tabu-emne, men det blir det jo ofte. Jeg brukte ordet inkluderende lenger opp, og med det mener jeg at jeg tror det er fort gjort å forsøke å skåne ufrivillig barnløse så mye at de føler seg holdt utenfor. Hun er jo din beste venninne, og selv om hun ønsker seg i din situasjon kan jeg aldri tenke meg at hun annet enn gleder seg på dine vegne og vil være der for deg. Og selvfølgelig er du heldig, og det er ingenting du skal ha dårlig samvittighet for.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at formen din er så bra :)

Skjønner at det var tøft å fortelle venninnen din det ja, men det løste du på en glimrende måte syns jeg :klem:

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige vi er vi som faktisk har fått og venter barn, som er ønsket og planlagt.

Det kan du jammen si Annie! Skal ikke ta noe for gitt..

Jeg ble skikkelig lei meg på vegne v din vennine. :(

Så trist å høre.

Det setter mine små bekymringer før test dagen i perspektiv, når jeg faktisk vet at jeg kan bli gravid.

Da forstår man hvor heldig man er.

Ja, jeg har vondt av henne jeg også. Men du da May Helen som har testet positivt i dag!!! Gratulerer!! :hoppe:

Trist å høre om venninnen din. Skjønner du grudde deg!

Så bra at det gikk fint! :klem:

Dette synes jeg viser at du er en godt menneske, som tar hensyn og viser omtanke ved å fortelle henne nyheten på en ordentlig og inkluderende måte. Kan godt forstå at dette var vanskelig for deg, og det er klart at det setter ting litt i perspektiv. Det må jo være så utrolig trist å være den som ikke lykkes å bli gravid, antakeligvis umulig å forstå helt og fullt for oss som ikke er i samme situasjon. Likevel er det synd hvis graviditet og barn skal bli et tabu-emne, men det blir det jo ofte. Jeg brukte ordet inkluderende lenger opp, og med det mener jeg at jeg tror det er fort gjort å forsøke å skåne ufrivillig barnløse så mye at de føler seg holdt utenfor. Hun er jo din beste venninne, og selv om hun ønsker seg i din situasjon kan jeg aldri tenke meg at hun annet enn gleder seg på dine vegne og vil være der for deg. Og selvfølgelig er du heldig, og det er ingenting du skal ha dårlig samvittighet for.

:klem:

Tusen takk for gode ord Drua! :klem:

Godt å høre at formen din er så bra :)

Skjønner at det var tøft å fortelle venninnen din det ja, men det løste du på en glimrende måte syns jeg :klem:

Takk vennen :klem: Tenkte kanskje vi skulle prøve å treffes i løpet av sommeren? Sender en sms neste gang jeg kommer innover, så ser vi om det passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først grattis med uke 15 :hoppe:

Må jammen si at tiden går fort her inne også :ler:

Takk vennen :klem: Tenkte kanskje vi skulle prøve å treffes i løpet av sommeren? Sender en sms neste gang jeg kommer innover, så ser vi om det passer for deg.

Det må vi absolutt prøve å få til ja :Nikke:

Bare send sms, så skal jeg gjøre alt jeg kan for å få det til å passe :)

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går kjempe fort! :)

Har ikke fått time for UL enda, men det blir vel om 3 uker. Jeg ringte sykehuset forrige uke og de hadde fått papirene mine. Vi vil vite hva det blir ja. Ser de det ikke nå, så blir det en ny UL litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tiden går kjempe fort! :)

Har ikke fått time for UL enda, men det blir vel om 3 uker. Jeg ringte sykehuset forrige uke og de hadde fått papirene mine. Vi vil vite hva det blir ja. Ser de det ikke nå, så blir det en ny UL litt senere.

Endelig noen som er like nysgjerrig som oss. Vi fikk "kjeft" av venner og familie vi, bare fordi vi hadde et stort ønske om å få vite kjønn. Så vi tok en ekstra UL på nr 2 for å få vite :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som er like nysgjerrig som oss. Vi fikk "kjeft" av venner og familie vi, bare fordi vi hadde et stort ønske om å få vite kjønn. Så vi tok en ekstra UL på nr 2 for å få vite :sjenert:

Det skjønner jeg kjempe godt at dere gjorde! Det skal jeg gjøre med gooood samvitighet! :)

Edit: Ble litt mange bokstaver i det ene ordet.. hihi

Endret av Isdronningen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville også vite hva det ble. Hun fikk navn rett etter ultralyden faktisk, og det var sååå koselig med navnet hennes på den lille senga på sykehuset. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dallandra

:)

Ettersom du ikke har bloggtilganger lenger (iallfall foreløpig) så kan jeg jo fortelle deg at det ser ut til å ordne seg for meg til høsten, på beste vis :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra Dallandra! Nå ble jeg skikkelig glad! Gratulerer! :hoppe: Dette var veldig godt å høre!

Søren den bloggen altså! Jeg må få tilgang snart.. Blir helt stressa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...