Gå til innhold

Ingen aprilspøk!

Flying

Anbefalte innlegg

Var borte fra 07-19 i går skjønner du. Måtte hjem før S skulle legge seg. Svigers hadde han for første gang en hel dag.. Gikk veldig bra, men jeg er jo litt stressa når både jeg og pappa'n er så langt unna..

Det skjønner jeg godt. Ingen hadde fått stått i min vei da nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nyter tiden, men den går som du sier aaalt for fort. Her går det i jobbing, barnehage og soving. Får helt panikk for at vi allerede er godt inne i de nye rutinene og at vi skal være her resten av livet.. Vil bremse opp litt!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men resten av livet, det er jo nå det!

Hver alder har sin sjarm, det er bare overgangene som er tøffe. :hug:

Det har du helt rett i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men resten av livet, det er jo nå det!

Hver alder har sin sjarm, det er bare overgangene som er tøffe. :hug:

Det har du heeeelt rett i!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I går kveld ble jeg sittende å mimre her inne. Leste fra jeg nærmet meg terminen og ukene etter fødsel. Det føles så lenge siden! Etter å ha lest det satt jeg igjen med en god følelse. Selv om jeg oppfattet de første ukene som mamma som tøffe, vanskelig og jeg var helt i ørska, ser jeg nå at det var en kjempe fin tid. Jammen var jeg heldig med svangerskapet, fødselen og ikke minst hvordan det har gått fram til nå… Jeg så også at jeg fikk veldig mange råd som var enormt viktige for meg her inne. :)

Dagene flyr av sted og vi har det bra. Lille *S* har vært litt syk i noen uker nå. Skikkelig tett i nesen og hoster og hoster. Var hjemme onsdag-fredag forrige uke og det hjalp. Nå er han mye bedre. Hadde ett par netter der han var mye våken, men nå sover han godt igjen. Sover fra 19-6.40/07- Så kan ikke klage. Lille *s* klaterer over alt om dagen. Opp i stolen, opp i sofaen, opp trappa (prøver). Hen er kjempe aktiv og veldig stolt. Han har enda ikke gått noen skritt alene, men er nok rett før. Hen er en skikkelig skøyer. Tuller, tøyser og ler. Han er konstant blid og er bare i godt humør. Han prøver å gjenta ting vi sier og roper tydelig NEI når det er nødvendig.. Ha er så skjønn! Nyter hvert ett sekund med han! (untatt de våkenettene vi har hatt..)

I helen får vi besøk av kusina mi m/mann og to små barn. For å være helt ærlig er jeg ikke helt klar for action. Mye pes med vasking, mat osv.. Men det blir nok hyggelig når de først er her. Problemet er at sambo er så mye borte. Når helgen endelig er her har vi behov for å gjøre ”våre” ting. Være sammen og bare ta ting som det kommer. –Men det skjer aldri uansett. Blir aldri som jeg håper. Det er alltid noe som dukker opp. Men sånn er det vel bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Det er helt sant. Det blir aldri som man håper.

Heldigvis så hender det ofte at det blir annerledes, men bra likevel.

Ha en god helg, senk kravene til vertskapets rolle, og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært innom her!

Godt å høre at det går fint i barnehagen med S! Det er så viktig at de trives der de er, det er jo tross alt der de tilbringer det meste av dagen sin. Og så kan mammaen og pappaen konsentrere seg bedre på jobb når man vet gullene har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjemep viktig! Hadde jeg hatt en følelse av at han ikke har det bra, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort..

Koselig å se deg forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får sette av en helg og BARE være dere! Skjønner godt at det blir slitsomt å skulle ha besøk, men du får prøve å legge lista litt lavt, og få de til å hjelpe til med matlaging, rydding osv.

Godt å se deg her igjen forresten. :klem: Har du mer tid nå når du er på jobb? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi skal snart sette av litt tid. Reiser til Roma eller noe før jul. Det blir greit.

Bedre tid nå ja.. Hmm, det hørtes ikke helt bra ut.. Hehe! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare få det ut!

Åhhhh, det er så mye nå. Det er helt sinnsykt på jobb. Jeg er rett tilbake der jeg var før jeg ble gravid. Det som ”reddet” meg var jo at jeg ble gravid. Og at jeg skulle ut i permisjon. Jeg klorte meg derfor fast i noen måneder. Nå viser det seg at det lille avbrekket fra jobb ikke hjalp i det hele tatt. Virker ikke som om jeg har vært borte.. Jeg blir så sliten i hodet. I tillegg til alle tankene på jobb har jeg konstant dårlig samvittighet overfor lille S fordi jeg blir så sur av at det er så stressa på jobb. Jeg har mye å gjøre men får liksom ikke mobilisert nok krefter til å få fullført ting. Æsj, vil ikke ha det slik! Konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke får unna ting. Skikkelig kjip følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Er det noen mulighet for at du kan jobbe redusert, f.eks. 80%, i en periode? Det hjelper. :Nikke:

Jeg gjør det skjønner du. Jobber 80 %. Men jobben som skal gjøres er uansett den samme. Dessuten så er det ikke det som er problemet. Det er liksom null å hente om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Du må ta vare på deg selv. Jeg var veldig bekymret for deg i fjor, og husker jeg var glad for at du da skulle ha et år hjemme. Jeg blir ikke mindre bekymret for deg nå. Veggen skal være innmari tøff å gå seg på, det må du unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...