Siona Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Vi lurer på om vi etterhvert skal ansette en praktikant/ au pair. Det hadde vært artig å høre litt fra dere som har hatt praktikant. Var praktikanten norsk eller fra et annet land? Hvordan fikk dere tak i vedkommende? Hva betalte dere? Arbeidsoppgaver utover barnepass? Hvordan er det å ha noen boende i huset som også arbeider der? Er det spesielle ting vi bør passe oss for/ tenke på? Andre erfaringer?
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 Mine foreldre hadde praktikant for min søster. Satt inn annonse i Aftenposten og fikk flere interessenter. Hadde et eget hus til praktikanten, det hjalp nok på søkermassen. Dette er endel år siden, min søster fyller 15 i år, så lønnen er det vel liten vits i å skrive - det har nok økt en god del. Hun passet søsteren min, gikk turer, leverte og hentet i parken, lagde middag og vasket huset. De vi hadde var unge jenter på +/- 18 år, flere var i overkant knyttet til hjemsted og foreldre, så det ble endel hjemlengsel. Mange sørlandsjenter som søkte slike jobber, var flust av jenter derfra her.
liv Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Minstelønn for aupair er 3000 kr + kost og losji for 30 timers arbeidsuke, tillegg for mer enn 30 timer. For praktikant er det ca 5000 som er vanlig lønn + kost og losji her og. Om dere har mulighet til å ha aupair så kan jo denne f.eks få kontantstøtten? og kanskje få ha et dagbarn hjemme hos dere så har deres barn noen å leke med og aupairen får litt ekstra betalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå