Gå til innhold

Innredningsprogram

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Oppdaget at IKEA skrøt av et program man kan laste ned fra siden deres hvor man kan innrede bl.a soverommet. Vi bygger hus, og har endel utfordringer ifht mål og plassering av garderobeskaper som skal kjøpes inn på IKEA.

Jeg lastet ned programmet, men det er jo fullstendig idiotisk! Det første problemet jeg støtte på var målene på sengene. Greit nok at IKEA har egne standardmål på senger, men det er jo ikke en selvfølge at folk bytter ut senga si selv om de skal møblere med nye garderobeskap! Jeg kunne velge mellom bredde på 188 eller 168. Senga vår er 180. Så puslespillet med å få plassert ting etter målene på byggetegningene på en fornuftig måte skar seg allerede der.

Jeg løste det ved å legge til noen ekstra cm. på bredden på rommet.

Da jeg skulle finne garderobeskaper ble jeg bare irritert. Man kunne ut ifra de enkle tegningene ikke engang gjette seg til hvilke garderober det dreide seg om, og navnene på møblene var ikke de som står i IKEA-katalogen. Om noen av de virkelig er de samme som i katalogen greide jeg aldri å finne ut av.

Er dette programmet kun ment som en pekepinn på hvordan man kan plassere ting, og ikke eksakt hvilke IKEA-møbler man kan plassere der hvor de passer inn etter mål?

Andre som har forsøkt dette programmet? Jeg slettet driten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Har ikke prøvd programmet selv, men her har du en oversikt over diverse romplanleggingsprogrammer. Kanskje de er til bedre hjelp?

Gjest Bodillen
Skrevet
Har ikke prøvd programmet selv, men her har du en oversikt over diverse romplanleggingsprogrammer. Kanskje de er til bedre hjelp?

Ikke hvis de ikke har IKEAs egne møbler i sortimentet... Men takk for tipset.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Kan du ikke bare tegne på et ark da? Blir jo samme prinsippet? Din svoger som nettopp fylte år har sikkert sånne spesialark liggende også - de med innmari små firkanter som man tegner arkitekt-ting på

Gjest Bodillen
Skrevet
Kan du ikke bare tegne på et ark da? Blir jo samme prinsippet? Din svoger som nettopp fylte år har sikkert sånne spesialark liggende også - de med innmari små firkanter som man tegner arkitekt-ting på

Selvføgelig kan jeg det, men når IKEA skilter med det jævla innredningsprogrammet, så vil jeg jo gjerne teste det ut, så kan jeg faktisk sjekke ut hvordan rommet vil ta seg ut i 3D og, okay?????????

Gjest Frysepulver
Skrevet
Selvføgelig kan jeg det, men når IKEA skilter med det jævla innredningsprogrammet, så vil jeg jo gjerne teste det ut, så kan jeg faktisk sjekke ut hvordan rommet vil ta seg ut i 3D og, okay?????????

*Host* pms

Det kan man se når man har møblert det i det nye huset... :sjenert:

Gjest Bodillen
Skrevet
*Host* pms

Det kan man se når man har møblert det i det nye huset...  :sjenert:

Men jeg vil jo se det først!!!

Gjest Frysepulver
Skrevet
Men jeg vil jo se det først!!!

Du kan forestille deg det i hodet! :) *hjelpsom*

Gjest Bodillen
Skrevet
Du kan forestille deg det i hodet! :) *hjelpsom*

:sprettoy:

Skrevet

Finn noen som kan archicad eller autochad, geniale program til interiørbruk. Eneste problemet er at det er program man må sette seg skikkelig inn i og som er veldig dyre å kjøpe (heldigvis får man studentversjon på skolen om det er en del av læreplanen)

Gjest -eline-
Skrevet
Finn noen som kan archicad eller autochad, geniale program til interiørbruk. Eneste problemet er at det er program man må sette seg skikkelig inn i og som er veldig dyre å kjøpe (heldigvis får man studentversjon på skolen om det er en del av læreplanen)

Til vanlig "innrede vanlige hus/leilighet"-bruk så er egentlig det å bruke autocad som å skyte spurv med kanon ;) Archicad er en smule enklere, men som du selv sier: det er dyrt i innkjøp (om man ikke er student) og det krever at man faktisk har gidd til å sette seg inn i det. Folk flest har ikke behov for såpass spesialisert programvare.

Bodillen: Vet folk skryter av Googles Sketchup (har ikke testet det selv siden betaversjon), men de har ikke IKEAs vareutvalg eller lignende.

Skrevet
Til vanlig "innrede vanlige hus/leilighet"-bruk så er egentlig det å bruke autocad som å skyte spurv med kanon ;)

Okay, har ikke peiling på autocad, vet bare at det er noe tilsvarende archicad ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...