Grendel Skrevet 7. april 2007 #1 Skrevet 7. april 2007 Jeg leter og leter og leter til jeg blir helt grønn. Kjolen jeg ønsker meg er nemlig ikke poppis nå for tiden. Nå skal det nemlig være stroppeløst og glatte, store skjørt. Et stort skjørt vil jeg også ha, men jeg ønsker meg organsa, tyll eller lignende, i skjørtet, og stort slep. Dessuten en topp med små ermer...noe lignende denne egentlig, men jeg vil ha ermene lenger ut på skuldrene. http://img207.imageshack.us/img207/1466/41907614369cz1.jpg Er det noen som vet om butikker som har spesielt mye av slike kjoler, altså med skjørt av tyll, organsa og lignende? Jeg har sett på Finn, og det var der jeg fant denne. Den er dessverre ikke i min størrelse.
Saeria Skrevet 7. april 2007 #2 Skrevet 7. april 2007 (endret) Du kan kjøpe etter egne mål på qxl hvertfall. Se her. Edit: Det er flere av denne typen auksjoner på qxl. Se her. Endret 7. april 2007 av Saeria
Grendel Skrevet 7. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2007 Guri malla, der var det mye fint. Men er det noen her som har erfaringer med denne type kjøp fra qxl? Jeg fant jo drømmekjolen her da. Akkurat dens amme som den jeg viste oppe, bare med armene lenger nede...skreddersydd til 4000..
Grendel Skrevet 7. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2007 (endret) Har sendt selgeren av kjolen et par spørsmål. Jeg er jo str 46, så jeg var usikker på om de kunne sy etter mine mål. Men det var ikke noe problem. Selgeren mente imidlertid at siden jeg er så stor så er det mulig at en så stor kjole vil få meg til å se enda større ut. Jeg har prøvd en lignende kjole før, i alle fall toppen. Skjørtet var nok like stort i vidden, men da var det ikke underskjørt. Den kjolen så veldig bra ut likevel...men jeg ble så usikker. Det er en sånn kjole jeg drømmer om, og skulle den se helt forferdelig ut på meg, så har jeg 14 dagers angrefrist/bytterett i følge annonsen, eller jeg kan jo selge den videre. Har jo sett store damer i store kjoler før..og jeg syns det er litt trist om jeg ikke kan få være brud med vidde på skjørtet...hva mener dere jenter? Her er endelig den kjolen jeg vil ha: http://img150.imageshack.us/img150/539/brudekjole3pa1.jpg Endret 7. april 2007 av Grendel
Kykkelikokos Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Nydelig kjole. Jeg tror ikke det har noe å si at du bruker str 46, men det beste er jo om du får prøvd den i en butikk og sett hvordan det ble.
Saeria Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 (endret) Str. 46 trenger absolutt ikke være så stort som det kan virke. Det kommer vel an på mange ting. Er du høy, lav, sånn midt i mellom. Jeg som er under gjennomsnittet lav (snitt for kvinner i Norge er 164cm) kan nok ikke ha et alt for stort skjørt til en brudekjole. Litt vidde går nok fint, men et voldsomt stort et ville drukne meg. edit: Hvis du søker litt på plus size wedding gown så vil du finne frem til sider som viser brudekjoler med pluz size modeller. Merk deg at de ofte ikke er større enn 44-46 kroppsmessig, men det kan jo gi deg et intrykk av hvordan ulike kjoler sitter på dem i forhold til tynne modellkropper. Endret 7. april 2007 av Saeria
Saeria Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Kom på en ting til. Hvis du er redd for at en stor kjole skal viske ut formene dine, så finnes det fine brudekorsetter en kan ha under kjolen. Jeg vil anbefale f.eks. Vollers. Du finner mer om korsetter i undertøytråden her på forumet. Jeg har hvertfall lyst på et den dagen jeg skal gifte meg. Ikke bare pynter det litt på konturen, men det er jo kjempesexy når man skal starte på bryllupsnatta.
Branna Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 (endret) Hvis du er usikker på hvordan kjolen vil se ut på deg, kan du prøve å finne en lignende kjole i en butikk og prøve den. Så får du i hvert fall et visst inntrykk. Endret 7. april 2007 av Branna
Grendel Skrevet 7. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2007 Takk for svar Saeria. Jeg er ikke så høy, men mer gjennomsnittlig tror jeg, 167..kanskje jeg kan gå med ti cm hæler? Jepp, korsett skal jeg helt klart ha, det er det ingen tvil om. Vollers er jo supert, har sikla på dem før ;p Har googlet og tittet på masse store bruder. De er jo fine selv om de har store skjørt, er min mening, men jeg syns at de ser litt slankere ut dersom kjolen har skille mellom skjørt og topp. Men jeg fant nå bare en modell med et slikt skjørt, og hun så altfor liten ut for kjolen, den satt ikke inntil kroppen hennes og så bare klumpete ut. Ble ikke helt riktig.. Har tenkt litt, og jeg tror vel kanskje at det skulle være mulig å ordne på skjørtet så det ikke blir så voldsomt, hvis det viser seg å være det. Men det er fremdeles vanskelig!! Vanskelig å bestemme seg for å kjøpe en kjole man ikke har sett eller prøvd. Jeg ser at selger er mirasmiras, og da er det vel den butikken på gressvik i østfold. Har mulighet til å reise dit neste lørdag, men det spørs vel om de har noen slike kjoler inne. Jeg tenker mer på å bare prøve en med et stort skjørt, for å se hvordan det ser ut...
Saeria Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Prøv en kjole med vidde på skjørtet, gjerne en som har litt det samme snittet som drømmekjolen dersom det er mulig. Det aller viktigste er at du føler deg flott på bryllupsdagen. :-D Skille melom skjørt og topp er nok med på å definere midjen og sånt sett vil jeg tro at det kan være penere. Uansett. Lykke til med jakten på kjolen. Håper du får den du har aller mest lyst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå