Gjest Embla s Skrevet 3. mars 2003 #81 Del Skrevet 3. mars 2003 : Og så var det det som sandman sier da, er det virkelig bare meg som kjenner seg igjen i noen av hans beskrivelser :oops: Om et takras av en gutt som var overstadig beruset hadde klenget seg på meg med sin snøvlete stemme, tror jeg hadde vært mer avstøtende enn en modell lignende gutt med et sjarmerende smil gjorde det samme.....eller...... Jo jeg kjenner meg igjen, men omvendt. Hvis en modellvakker, uinteressant (en modellvakker mann kan være interessant, men han må jobbe mer) mann prøver å sjekke meg, blir jeg irritert. Det irriterer meg at de tror de kan komme unna med hva som helst forde de er så glatte og pene. Men hvis en mindre pen mann prøver seg, avviser jeg på en høflig og pen måte. En annen ting: Jeg syns ofte de "peneste" mennene er de minst sjarmerende. De trenger ikke anstrenge seg og er ofte inbilske og selvopptatte, mens mer "normale menn" har utviklet andre sider ved seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 3. mars 2003 #82 Del Skrevet 3. mars 2003 Nei Starie, jeg begynte å lure litt på det samme! At enkelte kvinner kunne gå til det steget å slå en gutt bare fordi han var innpåsliten for meg til å lure på om de selv hadde likt å bli slått bare fordi de kanskje la ann på en gutt / mann Hjelpes meg for et slagsmål det ville blitt på byen da - hvis alle som ble sjekket opp av innpåslitne menn / damer skulle ta seg den friheten og slå til dem :-? jaja... det er godt jeg ikke er så mye på byen lenger da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 3. mars 2003 #83 Del Skrevet 3. mars 2003 :o :o :o Jeg kunne aldri i livet ha slått ned eller klappet til noen på den måten. Jeg kan si meget klart i fra og stirre på dem med et blikk som kan drepe (nesten). Men å latterliggjøre seg selv ved å slå en person.. nei det er ikke meg! Henger meg på her, Lea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 3. mars 2003 #84 Del Skrevet 3. mars 2003 En annen ting: Jeg syns ofte de "peneste" mennene er de minst sjarmerende. De trenger ikke anstrenge seg og er ofte inbilske og selvopptatte, mens mer "normale menn" har utviklet andre sider ved seg selv. Ja jeg er selvfølgelig enig med deg her - men husk "smaken er som baken" vettu - den du liker å bli sjekket opp av ser kanskje jeg på som en kvalm "don joan" type - om du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. mars 2003 #85 Del Skrevet 3. mars 2003 For en selvinnsikt dere viser nå. Et mannshjerte blir berørt. Endelig får vi snakket ut om de ubehagelige tingene som skjer i kjølevannet av kvinner som slår seg vilt med hendene fordi hun får et hysterisk sammenbrudd. Alle kjenner slike kvinner, og de fleste har vært sånn sjøl en gang iblant. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest naiv og kjempespent Skrevet 3. mars 2003 #86 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg gleder meg skikkelig til å møte igjen DEN "Don juan'en" jeg...Mon tro hvordan han er i senga?!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 3. mars 2003 #87 Del Skrevet 3. mars 2003 Waco; Det er godt du kjenner meg bedre enn jeg tydligvis gjør selv Naiv og kjempespent gjest: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 3. mars 2003 #88 Del Skrevet 3. mars 2003 Det virker som om det er greit når en jente fiker til/slår til en gutt, men hva om det er omvendt? DA blir det bråk, men gutter skal liksom bare finne seg i det, for det er jo bare tøft gjort/kult når en jente gjør det... eller? Kommer ann på situasjonen da så klart. Jeg kunne aldri fått meg til å fike til en gutt, samma hvor irritert jeg hadde vært, men det er meg. Kan bli rimelig irritert noen ganger, om personen ikke vil høre, eller skjønne, men det kunne ikke falt meg inn å slå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 3. mars 2003 #89 Del Skrevet 3. mars 2003 At enkelte kvinner kunne gå til det steget å slå en gutt bare fordi han var innpåsliten for meg til å lure på om de selv hadde likt å bli slått bare fordi de kanskje la ann på en gutt / mann Hjelpes meg for et slagsmål det ville blitt på byen da - hvis alle som ble sjekket opp av innpåslitne menn / damer skulle ta seg den friheten og slå til dem :-? Jeg har lyst til å kommentere dette. For å gjøre det helt klart først: jeg er stor motstander av vold. Når du bruker vold, har du ikke flere argumenter igjen - og er i prinsippet en primitiv handling. MEN. Det finnes et men her, nettopp når det gjelder dette dere diskuterer her. Vold kan brukes i selvforsvar! Om en mann oppfører seg uhøflig på byen, legger an på meg, er ubehagelig - og ikke hører på hva jeg sier - da anser jeg ham som en fare for meg. Ikke i alle tilfeller - men mange. Se situasjonen: jeg er kledd for å gå på byen (nei Waco - dette er en annen diskusjon!), med skjørt, høye sko osv. Skal gå hjem natt til lørdag. En mann kommer bort, går etter meg, og snakker med meg. Jeg ber ham klart om å fjerne seg fra meg, og sier klart og tydelig ifra at jeg ikke føler meg komfortabel med det han gjør. Han fortsetter å følge etter meg. Han begynner å ta på meg. Jeg sier ifra èn gang. Jeg sier at om han ikke slutter NÅ, så slår jeg. Om han fortsetter nå - ja, da slår jeg faktisk. Jeg er dessverre ikke mye trent i kampsport (noe jeg forøvrig skal gjøre noe med - nettopp pga situasjoner som dette), men om jeg da kunne slått ordentlig fra meg, hadde jeg ikke hatt NOEN betenkeligheter med å gjøre det. Fyren er mest sannsynlig mye større enn meg, og kan fint gjøre hva han vil med meg. Jeg har sagt ifra flere ganger, til og med sagt at jeg slår. Han gir seg ikke. Jeg slår. Null problem. Helt på sin plass, spør du meg. Og - i slike situasjoner har jeg heller ikke noe imot å virkelig slå for meg. Ikke noe "jenteklaps" på kinnet, men en skikkelig knyttneve midt i trynet, samt et kne i skrittet, er det som passer best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #90 Del Skrevet 3. mars 2003 Det er greit det tiqa, jeg skjønner hva du mener! MEN..... hadde du likt at menn hadde slått til deg av samme grunn? Det er i grunn bare det jeg lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uinlogget Anie Skrevet 3. mars 2003 #91 Del Skrevet 3. mars 2003 ja det var altså meg Anie som skrev det forrige innlegget, jeg gidder ikke å logge meg inne da sengen frister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 3. mars 2003 #92 Del Skrevet 3. mars 2003 Tiqa: Det du beskriver vil jeg si er selvforsvar ja. Og da blir det noe annet. Jeg snakker om klyp i rompa, innpåslitne, fulle menn på byen, som kommer med kjipe kommentarer, egler seg innpå deg på dansegulvet, og slike ting. "Harmløse" ting i forhold til det du beskriver, at en mann følger etter deg, og du føler deg virkelig truet... det blir noe annet det gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. mars 2003 #93 Del Skrevet 3. mars 2003 Tiqa: hadde du følt deg tryggere etter å ha slått ned denne mannen? Jeg hadde muligens blitt livredd for å gå hjem alene jeg! Hva om denne mannen (som kanskje bare var litt full og desperat i utgangspunktet) blir provosert og føler seg krenket? Selv mener jeg at vold avler vold uansett om det gjelder mann eller kvinne. Derfører ikke noe godt med seg! Hvis jeg hadde vært vitne til at den kvinne slo en innpåsliten mann, så hadde jeg ikke sett på henne som noe sterkt menneske. Jeg hadde antatt at hun hadde en svak psyke og var usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. mars 2003 #94 Del Skrevet 3. mars 2003 Bare usikre mennesker slår. Akkurat som bare usikre mennesker er redd for å bli slått ned. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. mars 2003 #95 Del Skrevet 3. mars 2003 :D Du er ikke dum du Waco... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 3. mars 2003 #96 Del Skrevet 3. mars 2003 OK: Anie, jeg har ingen problemer med om en mann drar til meg om han føler seg truet. Nå er det ganske liten sjanse - i og med at jeg ikke er verdens største person... Lea, ja, jeg hadde følt meg veldig mye tryggere. Jeg hadde selvsagt ikke bare fiket til ham - som sagt - men banket ham. Av en eller annen grunn høres det teit ut når jeg sier det... Men som sagt; hadde jeg vært i stand til å banke ham, hadde jeg gjort det. Om fyren føler seg krenket, det driter jeg i. Om han da har lyst til å "ta meg", så får det bare skje - men jeg godtar ikke å bli behandlet som et ludder. Det er en prinsippsak for meg, og om han absolutt skal ta meg, så gjør han det uansett - men da har jeg iallefall gjort hva jeg kan. Å bli omtalt som svak og usikker fordi du handler, det synes jeg er svært alvorlig at noen kan finne på å tenke, Lea. Å være passiv, slik flesteparten av kvinner er i slike situasjoner, er mye mye verre synes jeg. Waco, selvsagt er jeg usikker i en slik situasjon! Jeg er pissredd, det er jo selvsagt derfor jeg eventuelt hadde slått. Jeg påstår ikke at det er sterkt å bruke vold (dette har jeg sagt før), men for meg er det en siste utvei. Å være redd for å bli slått ned, er forresten ikke å være usikker i seg selv, men å være realistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. mars 2003 #97 Del Skrevet 4. mars 2003 Siden du snarere snubler i fortauet enn blir ranet, husk at det er fulle menn i 25-35 års alderen som blir ranet oftest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiqa Skrevet 4. mars 2003 #98 Del Skrevet 4. mars 2003 Irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 4. mars 2003 #99 Del Skrevet 4. mars 2003 Ah, jeg burde jo skjønt at Lea, Sandman og Waco synes det er dumt å fike til innpåslitne menn. Det var jo jeg som skrev det- at jeg kunne glemme det Milla Paranoia'n herjer fortsatt med deg, ser jeg... En hvilken som helst kvinne, som ikke har noen annen løsning på dette problemet enn å bruke vold, fortjener å bli fortalt hvilket nivå vedkommende befinner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. mars 2003 #100 Del Skrevet 4. mars 2003 Kan ikke fordra verken drita mannfolk eller drita kvinnfolk jeg! Men klarer da vitterlig å bli kvitt dem uten å måtte slå! For vi snakker om innpåslitne menn som ikke gir seg når vi er ute for å ha det koselig på ett utested, gjør vi ikke? Tiqa: at man forsvarer seg selv dersom man blir forsøkt overfalt eller antastet i ett smug eller ute alene på vei hjem, blir liksom en litt annen seting, og DA hadde jeg også slått/sparket/kort/gjort det jeg kunne for å komme unna en som trengte meg opp til veggen å klådde når jeg var alene på vei hjem! Men det er noe i det med dobbelmoralen der altså! Det er altså greit at ei jente klapper til en innpåsliten, full mann som ikke gir seg og vrikker seg etter deg, men jeg er ganske overbevist om at det hadde blitt brudulje dersom en mann hadde klappet til ei drita jente som ikke gir seg og vrikker seg oppetter låret hans! (Og det finnes helt sikkert like mange av dem, som det finnes av mannfolka!!) Jeg ville sett på en som klappet til ett fullt menneske på byen, som å drite seg ut ja! er helt enig med Leo der! Dersom du ikke klarer å bli kvitt folk på en rett frem og skikkelig måte, da er det bedre å gå unna en å slå! Dersom en kamerat hadde møtt på kranglefanter på byen, ville du tenkt på ham som voksen dersom han kastet seg ned på deres nivå å slo? Eller ville du tenkt på ham som svak dersom han hevet seg over dem og trakk seg unna bråket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå