Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 Jeg var lykkelig gift med Per i 8 år, da han "omkom" til sjøs. Giftet meg igjen året etter med Pål. Så kom Per tilbake igjen. Han har sittet uskyldig i fengsel for narkoforytelser helt til nå, i et annet, ikke-vestlig land. Nå har jeg to ektemenn. Hva skal jeg gjøre? Jeg elsker begge, og de elsker meg. ps. teoretisk spørsmål.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Sitter man i fengsel får man lov til å ta telefoner. Hvis Per har sittet i fengsel uten å ta kontakt kan han bare ha det så godt. Sats på Pål.
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Sitter man i fengsel får man lov til å ta telefoner. Hvis Per har sittet i fengsel uten å ta kontakt kan han bare ha det så godt. Sats på Pål. ← Det er ikke så sikkert at man får lov til det i ett ikke-vestelig land. Hm, utrolig vanskelig spørsmål. Vet faktisk ikke hva jeg ville gjort. Kan jo ikke bare dumpe Pål heller. Men er jo kjipt ovenfor Per. Kommer kanskje litt an på hvor lenge han har vært borte. Nei, jeg veit ikke jeg!
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Det er ikke så sikkert at man får lov til det i ett ikke-vestelig land. ← Jeg tror sannsynligheten for at man overhodet ikke får kontakt med omverdenen, enten personlig eller via en advokat er særdeles liten, også i ikke-vestlige land.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Ta heller Espen Askeladd, du. ← Ja, han er smartest og utnytter de mulighetene han har.
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Jeg tror sannsynligheten for at man overhodet ikke får kontakt med omverdenen, enten personlig eller via en advokat er særdeles liten, også i ikke-vestlige land. ← Det kommer nok helt an på hvilket land det er snakk om..
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Det kommer nok helt an på hvilket land det er snakk om.. ← Det finnes mange strenge regimer der ute, men selv folk som blir tatt som gisler får på et eller annet vis kontakt med omverdenen.
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Det finnes mange strenge regimer der ute, men selv folk som blir tatt som gisler får på et eller annet vis kontakt med omverdenen. ← Joa, de fleste gjør nok det. Men utifra hovedinnlegget så virket det jo som om denne mannen ikke hadde fått mulighten til det..
Gjest Madam Felle Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Hvordan kan man gifte seg et år etter mannens død, om man var lykkelig? Høres ut som du har hatt det kjempe travelt etter hans død, og det tolker jeg som at du ikke var så lykkelig med han likevel. Så sats på han nye du, for han har jo tydeligvis tatt deg med storm.
Gjest Vampyra Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Enig med Madam Felle... Hadde Per vært ditt livs kjærlighet hadde du ikke giftet deg så fort, hvis det da ikke var for å erstatte han. Og da må du finne ut om han ble erstattet, eller om han var lett å glemme.
Hedda-78 Skrevet 7. april 2007 #12 Skrevet 7. april 2007 (endret) Det er ikke sikkert at du kan velge selv, sånn formelt sett. Kanskje ekteskapet med Pål blir kjent ugyldig, siden du beviselig ikke var enke likevel. Og forresten: finnes det ikke regler for hvor lenge en person må være savnet før man kan erklære ham for død? Hva om Pers arvinger (f.eks. særkullsbarn) allerede hadde brukt opp arven etter ham, revet hytta, solgt båten og spillt bort alle pengene? Eller at Per hadde skrevet testamente og gitt bort alt han eide til Frelsesarmeen? Må Frelsesarmeen betale tilbake, da? Endret 7. april 2007 av Hedda-78
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Hva med å flytte til et land som tillater "flermanneri" og bosette dere der alle tre?
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 Det er ikke sikkert at du kan velge selv, sånn formelt sett. Kanskje ekteskapet med Pål blir kjent ugyldig, siden du beviselig ikke var enke likevel. Og forresten: finnes det ikke regler for hvor lenge en person må være savnet før man kan erklære ham for død? Hva om Pers arvinger (f.eks. særkullsbarn) allerede hadde brukt opp arven etter ham, revet hytta, solgt båten og spillt bort alle pengene? Eller at Per hadde skrevet testamente og gitt bort alt han eide til Frelsesarmeen? Må Frelsesarmeen betale tilbake, da?← Ja, det burde de ihvertfall! Makan til snyltere!
Gjest Landra Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 Hei! Det med at han har sitter i fengsel er dessverre ikke et brukbart svar. Hvis han er norsk statsborger så skal faktisk ambassaden hjelpe han og hans familie. De hjelper han med advokat, kontakter familien hans osv. Beklager, men ta det med en klype salt.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 Det er ikke sikkert at du kan velge selv, sånn formelt sett. Kanskje ekteskapet med Pål blir kjent ugyldig, siden du beviselig ikke var enke likevel. Og forresten: finnes det ikke regler for hvor lenge en person må være savnet før man kan erklære ham for død? Hva om Pers arvinger (f.eks. særkullsbarn) allerede hadde brukt opp arven etter ham, revet hytta, solgt båten og spillt bort alle pengene? Eller at Per hadde skrevet testamente og gitt bort alt han eide til Frelsesarmeen? Må Frelsesarmeen betale tilbake, da? ← Du har rett. Det er veldig lite sannsynlig at Per hadde blitt erklært død i løpet av dette ene året! Det skal sannsynliggjøres at det ikke finnes andre løsninger på forsvinningen, og en person er vanligvis savnet over flere år før h*n blir erklært død.. I dette hypotetiske tilfellet er ikke alle andre muligheter utelukket, og personen kan ikke ha blitt erklært død.
CeeCee Skrevet 9. april 2007 #17 Skrevet 9. april 2007 Mener jeg har hørt at det tar 7 år fra en person har forsvunnet til de kan bli erklært døde.... Mulig reglene har forandret seg, da jeg hørte dette for ca 15 år siden...
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2007 #18 Skrevet 9. april 2007 pÅ MEG HØRES DET UT SOM TS TAR OPP KAMPEN MED ASBJØRNSEN OG MOE..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå