Gjest Frk Åberg Skrevet 6. april 2007 #1 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Er det det det heter? Noe som ser ut som en liten vannkanne med lang tut. Man blander ut vann med litt salt, og heller det gjennom nesa på en måte. Er det noen som har erfaringer med det? Har lyst til å prøve. Fikk høre av noen at man blir mer åpen i luftveiene eller noe. Jeg føler at jeg noen ganger er litt småtett i nesa, og at det på en måte svir i nesa når jeg puster inn. Fikk det for meg at et nesehorn skal hjelpe. Endret 7. april 2007 av Frk Åberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 6. april 2007 #2 Del Skrevet 6. april 2007 Bruker ikke selv, men samboern min har endel problemer med bihulene og tett nese (har selvsagt også sammenheng med at han røyker...). Og han har brukt nesehorn endel, og synes det fungerer bra, det hjelper f eks mot hodepine forårsaket av tette bihuler. Bedre enn å snyte seg til man blir sår. (det eneste minuset er at det ser utrolig ekkelt ut, derfor skygger jeg banen :hår: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidipia Skrevet 7. april 2007 #3 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg bruker det, har vært plaget med gjentagende bihulebetennelser, men nå bruker jeg nesehornet med en gang jeg kjenner anntydningen. Og det hjelper. Det ser kanskje litt "ekkelt" ut men det er ikke det. Har prøvd det ut på mannen min og, han snorker så fælt, leste et sted at nesehornet skulle hjelpe fordi det fikk slimhinnene til å slappe av, og jammen...det hjalp. Skal visst nok også hjelpe godt for de som er plaget av pollen allergier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. april 2007 #4 Del Skrevet 7. april 2007 Tror jeg skal gå til anskaffelse av dette når påsken er over. Har egentlig ikke skjønt det helt før nå, men tror det at jeg innimellom har følt meg litt tett, har gjort at jeg har fått en form for hodepine rundt øynene. Ikke noe ekstremt, men litt plagsomt når det står på. Føler at det hjelper å trykke på beinet rundt øynene, eller å puste med åpen munn (noe jeg ikke kan fordra, spesielt ikke når jeg skal sove). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. april 2007 #5 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har ett og bruker det gjerne når jeg kjenner en forkjølelse er i emning (eller når den har utviklet seg). Blir ikke frisk av det, men mener det korter sykdomsforløpet noe. Dessuten fisker jeg det fram i pollensesongen. Er forsåvidt enig i at det ikke ser spesielt lekkert ut når man bruker det, men det er jo bare å låse baderomsdøra mens man skyller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 7. april 2007 #6 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg er en del plaget med tette bihuler pga allergi, og brukte dette mye før jeg fikk medisin, og det hjalp ganske godt. Jeg klarte å holde bihulebetendelsen vekke i et helt år etter at jeg begynte bruke denne, i forhold til min 6 i året før. Dersom man er tett er det litt ekkelt å bruke, og kan også være litt vondt. Men er man flink å bruke dette jevnlig vil man ikke lenger være tett og det er da kjappt og ikke så ekkelt å bruke. Vil anbefale å bruke den jevnlig, før du avgjør om dette har en effekt på deg. Å bruke den i en uke danner liksom ikke et skikkelig bilde. Poenget er blandt annet at saltet skal hjelpe til med å stabilisere slimhinnene, men dette kan ta noe tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DyneTryne Skrevet 8. april 2007 #7 Del Skrevet 8. april 2007 Ble litt skuffet da tråden ikke handlet om et neshorn som hadde paret seg med en høne og de hadde fått en nesekylling sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. april 2007 #8 Del Skrevet 10. april 2007 Ble litt skuffet da tråden ikke handlet om et neshorn som hadde paret seg med en høne og de hadde fått en nesekylling sammen ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå