Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er med vemod jeg ser de rød- og blåkledde småungene springe rundt i gatene og bite folk i leggen og gå med tørket sild i bånd.

Snufs. Jeg var russ for fem år siden, rød sådan (rød makt!!! Thihi), og var en snill og glad musikkruss. Det jeg vil fram til er at jeg skulle så gjerne hatt den siste uka bare 1 gang til!!!!! :sjenert:

Jeg bodde et lite stykke utenfor byen da, og var avhengig av bil. Bilen min, Markus, var et vrak av rang, og nektet å kjøre meg til russekroene. Kom meg selvfølgelig på noen da. Jeg hadde lite penger, det jeg tjente på helgejobben gikk rett i russedrift og et symbolsk billån.

Det førte til at jeg måtte selge en uåpnet parfyme for 200,- for å få råd til russekortene. Jeg kom meg heldigvis til Kongeparken!!! Det er jeg glad for! Jeg tror jeg var den eneste i gjengen som var EDRU 16. mai, grunnen til det var at jeg rett og slett ikke hadde råd til alkoholen. Nå skal det sies at jeg aldri har drukket særlige mengder av alkohol og sånn, men en russ med respekt for seg selv har gjerne fått i seg ei øl 16. mai. :legrine:

Jeg savner å alltid ha et (skittent) antrekk tilgjengelig hver morgen, savner å dytte bort innpåslitne drittunger, savner å spise 2 liter is og 1 cola på 20 min, og savner å røyke til jeg blir grå i ansiktet - for å få en sneip i russelua, savner å forberede russetoget, savner å tro at vi kunne gjøre det vi hadde lyst, og savner vannkrig med blårussen. :perebrus::smoke:

Hvor jeg ville med dette innlegget aner jeg ikke, men har du noen artige russehistorier å fortelle, så blir jeg glad!!!

:raudruss:

Endret av Ginen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akk ja, en flott tid! Nå er jeg mor til en russ. Blir ikke helt det samme, kan man si.....

Føles ikke så lenge siden det var oss som var russ, men det er faktisk over 20 år siden....

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg var russ fjor.. Jeg var også selvfølgelig rød!

Jeg var en kjip russ, hadde jo nettopp fått kjæreste og sånn er ikke bra i russetiden. Kjæresten min var selfølgelig blåruss, og det var jo fyfy! Jeg kunne ønske jeg hadde drukket mer, gjort mer dritt, og drete meg ut mer. Og selvfølgelig ønsker jeg at jeg hadde kommet meg til kongeparken :( I fjor var det kanon vær og drit bra underholdning. En svær kjempefest, og det er kjipt. Men jeg fikk ikke tak i billett, og hadde ikke hatt penger uansett.. EMN jeg fikk jo gjort noe b.l.a å sove i ei rundkjørong, løpe naken over ei bro i morgen rushet, spist 2 big mac på en time, drukket ei vinflaske på 3 min, drukket 3 øl i timen uten at læreren merket det.. Litt av det jeg husker.. og da meg dynetrynet, min kjæreste og noen andre kamerater kjørte rundt i russbilen og spruta på folk :-D Vannkrig er jo klassisk.. Akk ja, det eneste jeg savner er at jeg ikke var nok russ da jeg var det.

Skrevet
Jeg var russ fjor.. Jeg var også selvfølgelig rød!

Jeg var en kjip russ, hadde jo nettopp fått kjæreste og sånn er ikke bra i russetiden. Kjæresten min var selfølgelig blåruss, og det var jo fyfy!  Jeg kunne ønske jeg hadde drukket mer, gjort mer dritt, og drete meg ut mer. Og selvfølgelig ønsker jeg at jeg hadde kommet meg til kongeparken :( I fjor var det kanon vær og drit  bra underholdning. En svær kjempefest, og det er kjipt. Men jeg fikk ikke tak i billett, og hadde ikke hatt penger uansett.. EMN jeg fikk jo gjort noe b.l.a å sove i ei rundkjørong, løpe naken over ei bro i morgen rushet, spist 2 big mac på en time, drukket ei vinflaske på 3 min, drukket 3 øl i timen uten at læreren merket det.. Litt av det jeg husker..  og da meg dynetrynet, min kjæreste og noen andre kamerater kjørte rundt i russbilen og spruta på folk :-D Vannkrig er jo klassisk.. Akk ja, det eneste jeg savner er at jeg ikke var nok russ da jeg var det.

Jeg synes det høres ut som om du var veldig mye russ, jeg da. :)

Skrevet

Russetiden var fantastisk artig. Og slitsom!

Det var ei artig uke, med mange gode minner. Hadde det faktisk bare gøy, ingenting som forsuret opplevlesen i det hele tatt. Nå er det mange år siden jeg var russ og om så ikke alt for mange år har jeg barn som blir russ. Og jeg håper de får en like artig russetid som jeg hadde, men jeg vil ikke vite hva de gjør!

Gjest Tweek
Skrevet

Nei, jeg vil være meeer :-D

jeg aner ikke hvor mange dager vi lå inne på soverommet, go så på south park i stedet for å gå ut.. Jeg fikk bare 25-30 knuter eller noe sånn ca.. Men det var digg å gå med samme tøet hver dag. Jeg slapp å tenke på hva jeg skulle gå med. Og buksen hadde så mange lommer at jeg slapp veske. Alt var så fritt ;)

Skrevet

Hvis jeg skulle skrudd tiden tilbake, så skulle jeg vært singel og ikke nyforelsket. Da hadde det automatisk blitt mer festing og faenskap ;)

Gjest Tweek
Skrevet

Samme her drua.. Men dere over, var dere russ i ei uke?

Det er jo en mnd man er russ.

Gjest Vampyra
Skrevet
Hvis jeg skulle skrudd tiden tilbake, så skulle jeg vært singel og ikke nyforelsket. Da hadde det automatisk blitt mer festing og faenskap ;)

Samme her! Selv om min kjæreste var med en del, kjørte for oss eller lot meg feste og styre som jeg selv ville. Men jeg var nok mye mer hjemme enn jeg ville vært om jeg hadde vært singel ja!

Men gud som jeg savner den tiden hver eneste vår!!

Skrevet

Hah, jeg er russ i år! Envy me!

Jepp, dette blir bra tror jeg.

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg elsket vanngeværet mitt :-D

Og det var gøy å sprute på folk, og spesielt de som ikke likte at jeg som rødruss var sammen med en blå. Moahahah..

Gjest Tweek
Skrevet
Hah, jeg er russ i år! Envy me!

Jepp, dette blir bra tror jeg.

Ååå, du må gjøre alt!! :-D

Skal du til kongeparken?

Skrevet

Var russ i 2005, altså en del av jubileumsrussen (100 årsrussen), og jeg er glad den tiden er over! Ønsker meg ikke tilbake, spesielt ikke tilbake til videregående. Det var et mareritt, det samme med russetiden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)
- og jeg for min del gadd ikke være russ i det hele tatt.

Angrer ikke på det. Jeg synes det er barnslig nå, og jeg syntes det var barnslig da. Men hver til sitt- så lenge de ikke bråker så innmari. Ikke alle synes det er like fantastisk med russebilbrøl klokka fire om natten :sjenert:

Samme her. Hadde klærne, men det var det. Orket ikke å bli mer mobba enn jeg allerede ble. Ville liksom bare komme gjennom de siste ukene av skoleåret. Men jeg syntes alltid det var ganske teit. Men men, meg om det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Samme her drua.. Men dere over, var dere russ i ei uke?

Det er jo en mnd man er russ.

Vi var fra 1mai til 17 mai. Holder mer nok ;)

Skrevet

og vi var russ i 5 uker og det var en herlig tid. men jeg savner den ikke. Jeg var nok ikke av den villeste russen siden jeg hadde kjæreste osv.. men gøy hadde vi det likevel.

Desverre var russetiden min preget av en del ulykker. Blant annet den tragiske ulykken ved elverum der en russebil kræsjet og noen av de i bilen døde.. dette var samme helgen som landstreffet på lillehammer var og det var en litt rar stemning der første kvelden og mange som gikk med svart sorgebånd.. videre var det andre diverse småullykker i løpet av tiden. blant annet noen som datt ut i fra bilen sin i fart og ble skadet. (heldigvis har det kommet strengere regler på russebiler siden den tid)

Det har faktsik blitt 5 år siden nå. Litt skremmende i grunn at tiden har gått så fort

Skrevet

Det er faktisk 10 år siden jeg var russ nå, og jeg savner det ikke. Russetiden er rett og slett oppskrytt.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Snakket faktisk med mamma om dette i går, for vi handlet mat og parkerte på en parkeringsplass ved siden av en russebuss som ble pusset opp.

Jeg savner det ikke, men skulle gjerne gjort mer ut av russetiden. Vi hadde ikke buss, så kjørte endel taxi osv. Fikk masse ting i lua, var på Tryvann og på Lillehammer.

Var helt utslitt på 17. mai, så etter toget skulle vi "bare hvile litt et par timer", men alle sovnet :ler:

7 år siden jeg var russ... Herregud, som tiden går

Gjest *Tara*
Skrevet

Iår er det faktisk 25 år siden jeg var russ :overrasket: Husker det var en bekymringsfri og deilig tid :)

Men det er bare 2 år siden jeg var mor til en russ - og det var mildt sagt ikke fullt så bekymringsfritt og deilig :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...