Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg mistet min bestefar i begynnelsen av året. Vi vet han hadde bankboks, vi har nøkkel og kode - men aner virkelig ikke hvor den er.

Mine tanter har vært i alle bankene i byen og på posten, uten hell.

Har forstått det slik at når man blir pensjonert må man ikke betalefor bankboksen lenger, og derfor står man ikke oppført noe sted.

Noen som har en genial ide på hvordan vi kan finne denne bankboksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må man vel utvide søket til alle byer og tettsteder han har hatt tilknytning til. Dessuten bør man ha i bakhodet at en god del bankfilialer har blitt lagt ned de siste årene.

Går det å be banken hans å finne frem gamle kontoutskrifter. Så langt tilbake at de kanskje inneholder en regning for en boks?

Skrevet

Banken hans bør vel ha en eller annen form for oversikt?

Vi hadde nettopp en lang runde med tull rundt bankbos etter at en filial var lagt ned. Boksene var da flyttet til en annen filial, men nummrene var forandret. Og det var et styr uten like å finne tilbake til riktig boks.

Skrevet
Da må man vel utvide søket til alle byer og tettsteder han har hatt tilknytning til. Dessuten bør man ha i bakhodet at en god del bankfilialer har blitt lagt ned de siste årene.

Går det å be banken hans å finne frem gamle kontoutskrifter. Så langt tilbake at de kanskje inneholder en regning for en boks?

Det med kontoutskriften var jo en ide - for sjekke ut det. Men kan jo mulighens være et blindspor siden man ikke betaler når man er pensjonist - og han var 80 år da han døde. Får høre med banken :) Takk for tips!

Banken hans bør vel ha en eller annen form for oversikt?

Vi hadde nettopp en lang runde med tull rundt bankbos etter at en filial var lagt ned. Boksene var da flyttet til en annen filial, men nummrene var forandret. Og det var et styr uten like å finne tilbake til riktig boks.

Nei, ser ut som banken ikke har oversikt, det er det som er så utrolig frustrerende.

Skal sjekke ut det med nedlagt filialer, takk :)

En ting har jeg iallefall lært av denne saken - og nå jeg har fortalt våre nærmeste hvor vi har bankboks :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...