Gjest *Tara* Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Veldig sjeldent .. når vi er på fest og når vi er på ferie.
Caramba Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Tar oss ofte et glass vin eller to på kveldene. Ellers drikker vi sammen på fester/middager/byturer. Nå har vi en liten baby så det begrenser seg stort sett til ett glass vin til middagen hjemme nå for tiden, etter at småen er i seng.
Gjest baby-E Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 det hender vi åpner ei flaske vin når vi spiser middag, eller når vi sitter hjemme en fredagskveld eller lørdagskveld. Eller om vi er på fest sammen. Ellers pleier vi alltdif å ta noen øl før vi skal på fotballkamp.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Dere som bare drikker et glass en kveld en gang i blant, hvordan holder vinen seg fin og god? Jeg og typen drikker en hel flaske på en kveld hvis vi først åpner en. Jeg og typen drikker altså en flaske vin hvis vi skal kose oss en kveld, og så blir det noen øl når vi ser fotballkamp.
Gjest Vinkjenner. Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Dere som bare drikker et glass en kveld en gang i blant, hvordan holder vinen seg fin og god? Det lure nå jammen jeg også på?
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 (endret) Aldri. Han er avholds. Og da faller deg seg heller ikke så naturlig å åpne en flaske vin bare til meg. Jeg drikker også veldig sjelden, så føler ikke det samme behovet som jeg kanskje ville følt hvis jeg i utgangspunktet drakk oftere. Endret 6. april 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Aldri. Jeg er avholds. Han kan ta seg en pils eller to om sommeren når vi sitter på terrassen og ikke har lyst til å gå inn for kvelden, men ellers begrenser det seg til selskapelige anledninger.
Helen Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Svært sjelden, 1-3 ganger i året kanskje. Vi skulle egentlig kosa oss med vin i kveld, men han orket ikke alikevel så da sitter jeg her å nyter vinen alene mens mannen har tatt kvelden. Koser meg alene å jeg
Gjest Eir Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Svært sjelden. Hvis vi drikker er det som regel i forbindelse med mat, og sjelden en hel flaske. (Hvis vi har en halvdrukket flaske forsøker vi å drikke den i løpet av noen dager, hvis det ikke går bruker vi den i matlaging.)
Arkana Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Så godt som aldri, men det har mest å gjøre med at jeg ikke er spesielt glad i alkohol.
Gjest Tweek Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 VI drikker sammen hvis vi er på fest. Vi er ikke så glad i vin, og han liker ikke øl. Så blir litt unaturlig å drikke sprit til middag liksom..
Gjest Ulva35 Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 Aldri. Jeg drikker ikke alkohol, min kjære kan ta seg en øl eller to, men det er det
Dru Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 Dere som bare drikker et glass en kveld en gang i blant, hvordan holder vinen seg fin og god? Jeg og typen drikker en hel flaske på en kveld hvis vi først åpner en. Jeg og typen drikker altså en flaske vin hvis vi skal kose oss en kveld, og så blir det noen øl når vi ser fotballkamp. ← Det finnes halvflasker. Vi drikker gjerne et glass vin eller to flere ganger i uka. Men det kan gå lange perioder uten at noen av oss drikker en eneste dråpe også.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 Her var det mange "flinke". Vi drikker vin ca 3 ggr i uken. Stort sett deler vi en flaske. I ferien blir det litt mer...
Gjest Pax Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 Dere som bare drikker et glass en kveld en gang i blant, hvordan holder vinen seg fin og god? ← Da kjøper man halvflasker.
Wildy Skrevet 7. april 2007 #17 Skrevet 7. april 2007 Dere som bare drikker et glass en kveld en gang i blant, hvordan holder vinen seg fin og god? Jeg og typen drikker en hel flaske på en kveld hvis vi først åpner en. Jeg og typen drikker altså en flaske vin hvis vi skal kose oss en kveld, og så blir det noen øl når vi ser fotballkamp. ← Må ikke drikke hele flasken. Her er det som gjerne et glass eller to som går i vasken. Har ikke et snev av dårlig samvittighet for å hive ut restene.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #18 Skrevet 7. april 2007 Vi drikker sammen på fest og noen ganger til middag, men ikke så ofte. Til middag kjøper jeg en sånn 6-pack med rødvin, husker ikke hva den heter, for det er så lenge siden En boks er ett glass og passer perfekt for meg siden mannen ikke drikker vin.
Coronas Skrevet 7. april 2007 #19 Skrevet 7. april 2007 Har vi øl, drikker vi det til maten. Han tar gjerne flere for å kose seg forran pc'n. Jeg kan åpne en flaske vin og drikke bare ett glass og ta resten dagene etter. Når vi skal ha ost, deler vi en flaske vin... dersom det ikke er lørdag. Da blir den godt og vel en flaske på hver. Men det er ikke hver helg. Vi jobber hver 3 helg. Tror jeg har ett naturlig forhold til alkohol. Drikker gjerne mer i ferier og sånn. Men helgefylla er blitt nesten borte. Koseligere å nyte ett glass i ny og ne
Gjest Gitte Skrevet 7. april 2007 #20 Skrevet 7. april 2007 (endret) Veldig sjelden. Vi gidder rett og slett ikke drikke så ofte lenger. Dette gjelder i hverdagen og "vanlige" helger, men på ferie blir det mer. Da drikker vi gjerne hver dag, ikke så vi blir fulle, men koser oss med det. Til middager osv foretrekker vi begge brus eller vann. merkelig nok.. Endret 7. april 2007 av Gitte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå