Gå til innhold

utslitt og dårlig form psykisk

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Jeg har nå i lang tid vært rimelig utslitt av jobb,privatliv og pluss at jeg sliter en del i forhold til at jeg er misfornøyd med meg selv og føler meg ubrukelig.Sliter også en del med tanker om at andre trur dårlig om meg,at jeg ikke blir trudd og at alle snakker stygt om meg.Dette er utrolig plagsomt.Konstant bekymra hele tiden.Jeg har høy arbeidsmoral og er sjelden borte fra jobb. Jeg trives ikke på jobben nå og ønsker helst å være for meg selv,noe somblir vanskelig med den type jobb jeg har..Har liksom ikke tru på å gå til en psykolog.Noen som har hatt det på samme måte?Hva gjorde dere for å komme dere ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med zoloft (lykkepiller). :)

Skrevet

Trening kan gjøre underverker for psyken. Du kan gå i ulendt terreng slik at du får brukt alle muskler. Svømme sykle. Det skal ikke store dosen til hver dag før en føler at en må bare ta turen.

Det er tungt å sette igang når man føler seg nede,men det skal ikke mye til før det gir resaultater.

da kommer overskuddet og en kan se litt annerledes på ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør også en gang iblandt (alle to-tre år ) få sjekket vanlige blodprøver slik som stoffskiftet.

Her er det viktig at legen også krysser av for antistoffene (anti-TPO), ikke bare for TSH og ft4 og ft3.

Stoffskiftehormonene har mye med serotonin å gjøre. Man kan få depresjoner og bli trøtt og sliten av begynnede lavt stoffskifte. Vær obs på at mange har symptomer selv om verdiene ennå er innenfor referanseområdet. Normal TSH er ganske tett ved 1. Høyere, slik som over 2, er ofte begynnede lavt stoffskifte. Jeg ble ganske sårlig med en TSH på 2,5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...