Gå til innhold

kjøpe eller leie brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva som lønner seg? venninna mi sier jeg bør leie fordi hun kjøpte en dyr kjole da hun giftet seg for 1 år siden, og hun har forgjeves prøvd å få solgt den, men har ikke klart det ennå. jeg skal jo bare bruke denne kjolen EN gang, så hvorfor la den henge i skapet og bli møllspist liksom? :roll:

og når bør jeg evt tenke på å kjøpe/leie? det er ennå et år til, men venninna mi stresser meg sånn opp :o

klem Iset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig enig med din venninne. Du slipper også å betale for rens og tilpassning. Derfor har jeg valgt å leie. Må ut med 3900 for kjole og underskjørt inkl. tilpassning og rens når jeg leier, i steden for å kjøpe samme kjole til over 12000, og måtte betale ekstra for tilpassning, rens og underskjørt. Hadde kanskje fått solgt kjolen for 5-6000 kr i etterkant av bryllupet. Så da sparer jeg altså 3-4000 kr på å leie.

Du har ennå god tid. Jeg var og kikket på kjoler i slutten av november i fjor. Bestilte kjolen i slutten av januar i år. Jeg skal gifte meg i starten av juli i år. Så du trenger ikke begynne å tenke på kjole før godt over sommerferien.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har valgt å kjøpe brudekjole, rett og slett fordi jeg syntes at utvalget av leiekjoler var for dårlig. Jeg fant også drømmekjolen, og den var bare til salgs. Leiepriser som jeg har fått oppgitt, har vært rundt 6000 kroner, så jeg syntes det var verdt å gi 10 000 for drømmekjolen.

Skrevet

Jeg leide min, kostet meg 6500, men så slapp jeg jo å betale for rens og lignende. Og det er mange som har svært dårlig erfaring med akuratt dette. Og hva skal du kjøpe en kjole etter for så å seøge den noen mnd. etter?? Bare stress spør du meg.

Skrevet

jeg kjøpte min i utlandet... Håper å få solgt den etterpå, men skjønner at det kan bli problemer. men: Har du vurdert å kjøpe en brukt en da? Det er jo tonnevis av dem på salg, og du får jo flotte kjoler ned i 2-3 tusen.

er enig i at det kanskje er mindre mas å leie kjole, men prismessig er det ikke alltid det lønner seg. Men mindre mas, det er helt klart!

Skrevet

Har kjøpt min kjole, rett og slett fordi Maggie Sottero kjolar ikkje er til leige. Kjøpte min via Bridesave, fikk den der for 4500,-. I Norge kostar den 15300,-.....!!!!

Skal prøve å selge den etterpå. Om den ikkje blir solgt har eg likavel spart pengar i forhold til norsk pris.

Du får veie for og imot. Det er vanskelig, men men.

Syntes og utvalget på leigekjolar var dårlig...

Lykke til, Vestlandstausa :D

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole (bestilt da...). Kunne egentlig godt tenke meg å leie, men sånne kjoler som jeg vil ha, er sjelden til leie... Det er nemlig en kjole med mye chiffon jeg skal ha - en tynn fin enkel en... De tør man som oftest ikke å leie ut, fordi de blir så lett skadet, eller iallefall 'skjemt' ved flere gangs bruk.

Dessuten har de jeg kjenner som har leid kjole de siste årene betalt både 6 og 7000, og da syns jeg ikke det er ille å betale 10 000 for å kjøpe...

En fordel: jeg kan få gjordt akkurat de forandringene jeg vil med kjolen! Min kjole har f.eks. opprinnelig et slags 'belte' som jeg ikke liker, det skal av.

Jeg gifter meg i slutten av juni, og bestilte kjolen i slutten av januar, og det går veldig fint, så du har nok god tid Iset!

Lykke til med valget! :D

Skrevet

Min kjole gikk det ikke an å leie, så den må jeg kjøpe - desverre! Hadde leid om jeg hadde kunnet... Men fordelen med min kjole er at den ikke er så brudekjoleaktig, selv om det er en brudekjole :wink: , og den er ikke hvit, så jeg kan nok finne en anledning til å bruke den igjen.

Kjenner ingen som har fått solgt brudekjolen sin etter bryllupet jeg... :-?

Skrevet

Jeg skjønner ikke poenget med å kjøpe en kjole,

for å selge den igjen med engang etter bryllupet..

Da MÅ det vel være bedre å leie en ?

Når jeg gifter meg (forhåpentligvis en dag...)

kommer jeg til å kjøpe min kjole til odel og eie..

Det går an å gå på salg...

(Eksempel : http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler/anni...ure_feerie.html )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har kjøpt min gjennom ebay. Jeg betalte ca 3500 kr. Jeg er kjempefornøyd. Og dette ble uansett billigere enn å leie her hjemme, så sånn sett føler jeg at jeg har gjort det riktige for meg iallefall.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å leie, men etter at jeg fant ut hvor mye det var å spare på å handle i utlandet endret jeg mening.

Vi gifter oss 24 mai 2003

Skrevet
Jeg skjønner ikke poenget med å kjøpe en kjole,

for å selge den igjen med engang etter bryllupet..

Da MÅ det vel være bedre å leie en ?

Når jeg gifter meg (forhåpentligvis en dag...)

kommer jeg til å kjøpe min kjole til odel og eie..

Det går an å gå på salg...

Jeg kjøpte kun fordi jeg ønsker å ha den til odel og eie... :D

Skrevet

Hei !

Jeg kjøpte også min kjole, men det var pga at den ikke kunne leies.

Gifter meg i mai og begynte å se på kjoler ifjor høst.

Fant drømmekjolen og ventet til nov. med å kjøpe den.

Det lønte seg :D -50% avslag !

Ha det i bakhodet at de selger ut 2003-modellene før jul, så finner du en du liker kan du være heldig å få den på salg og til odel og eie .

Med litt is i magen kan du da spare mange penger. Jeg sparte 6000,- og da var ikke det så mye dyrere enn å leie + at jeg kanskje kan få solgt det igjen etterpå.

Lykke til !

Gjest LoisLane
Skrevet

Vestlandstausa: Hvordan gikk du fram når du bestilte fra Bridesave? Synes det høres så skummelt ut å bestille fra "ytlandet"! :oops:

Gjest Badu, ulogga
Skrevet

Jeg skal kjøpe, men kun fordi de kjolene jeg står i mellom kun er til salg. OG jeg har tenkt til å selge den igjen (hvis det går..), ser virkelig ingen poeng i å ha den hengende i skapet.

Jeg har venner som ikke har klart å selge på nettet, men alle som har hatt annonse i ukeblad (Hjemmet) har fått solgt. Tror det lønner seg å prøve dette i stedet, for ikke alle er internett-fantaster i dette landet enda..

Skrevet

Dette temaet har jo også vært tatt opp før og jeg sier som sist;

Det er noen kjoler som bare kan leies og noen som bare kan kjøpes. Det kommer an på hva som er tilfellet med min drømmekjole...

Men for meg er marerittet at det skal brenne i kjolebutikken eller at hun som hadde kjolen helgen før ødela den osv. Dette slipper du jo hvis du kjøper kjolen...

Skrevet

Jeg leide kjole, og det fordi jeg aldri vurderte å kjøpe kjole før etterpå og da var det litt sent.

Jeg er på mange måter veldig glad for at jeg leide kjolen, for da er jo alt inkludert i prisen. Dessuten slipper man bekymringen på om man får solgt kjolen etterpå eller ei.

Hvis jeg skulle ha kjøpt kjole, ville jeg garantert ha kjøpt en brukt kjole. Da ville jo rens, tilpassing og underskjørt kommet i tillegg, og det ville blitt en del ekstra kroner. I tillegg tror jeg ikke jeg hadde hatt samvittighet til å selge kjolen min etterpå, -jeg hadde nok hatt for mange gode minner til å klare å kvitte meg med den.

Jeg er derfor glad jeg valgte å leie kjole, for jeg tror det tross alt ble billigere for meg enn å kjøpe kjole.

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg har bestilt kjole, og selv om den ble dyr (12000) er jeg veldig glad for å ha kjøpt! Jeg synes det er verdt å betale de 4000 ekstra for å ha den for alltid og kunne ta den frem og vise til barnebarna når de måtte dukke opp... Da sparer jeg andre steder! :)

Så jeg kommer ikke til å selge den igjen heller.

Men å leie har sikkert sine fordeler det også, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...