Gjest care Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 Jeg har akkurat laget en langpannekake men har for lite melis til at jeg får dekt kaken. Er det noe annet jeg kan ha i som får glasuren til å stivne?
Gjest care Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Eggehvite? ← Betyr ? at du ikke er helt sikker selv?
Gjest Sabia Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Det gjør det hvertfall litt seigere enn vann - dvs bland melisen med eggehvite istedet for vann? Det blir jo ikke akkurat større mengde av det men... Ikke sikker jeg... Det sikreste er vel å kjøre på bensinmac å kjøpe mere melis!
Gjest care Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 ... Det sikreste er vel å kjøre på bensinmac å kjøpe mere melis! ← Ja det ender vel som regel med det. Men jeg venter litt for å se om det er noen kloke hoder der ute. Får ikke gjester før kl. 1200 i morgen.
Gjest Fjellsippa Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Må du lage glasur på kaken da? Kan du ikke bare ta den melis du har, og sikte den over? Da får du et fint melisdryss. Hvis du har kremost kan du blande den med den melisen du har. Det blir samme type topping som gulrotkake.
Gjest Sabia Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Eller bruke creme fraiche - det bruker de i Danmark. Kjempegodt!!
Gjest vimse Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Betyr ? at du ikke er helt sikker selv? ← Jeg filosoferte Så for meg at å vende inn litt stivpisket eggehvite i melisen kunne bidra både til å øke mengden, og at den stivnet greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå