Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på dette med bryllup o.l.. Så jeg lurte på, til dere som er gift, forlovet. Hvordan fridde han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min fridde til meg 5. mars =)

Det var veldig veldig overraskende. Hadde aldri ventet det, han har nemlig selv sagt at han neppe tør pga dårlig selvtillit. Men jammen kom det.

Det foregikk slik:

Jeg kom hjem fra jobb, til ryddig, strøkent og nyvasket hus. Roser i en vase på bordet og telys og greier. Kommenterte det, men ikke noe mer skjedde. Han satt i sofaen og jeg satt og scrappet litt etter middag. Han tittet litt på meg, jeg lurte på hva det var, men tenkte ikke mer på det. Da jeg var ferdig tok jeg med meg albumet og satte meg ved siden av ham, for å vise frem. Da la jeg merke til at det lå en konvolutt på bordet som det sto navnet mitt på. Er denne til meg den, spurte jeg. Kanskje det sa han og smilte litt. Inni var det et kort hvor det sto et nydelig dikt om det å være kjæreste og støttespiller, og så hadde han skrevet vil du gifte deg med meg. =) Jeg sa ja så klart. =)

Min svoger fridde til samboeren sin ved å ta på sønnen deres en body hvor det sto Vil du gifte deg med pappan min?, og fikk sønnen til å gå og møte henne da hun kom hjem. Sønnen var da 2 år gammel.

En venninne fridde til sin samboer ved å ta på katten deres et halsbånd med en ring og en lapp festet til med Vil du gifte deg med meg, og fikk katten på mirakuløst vis til å gå ut i stua og opp i fanget til matfar.

Skrevet

Samboeren min fridde nyttårsaften 2001. Da hadde vi vært sammen 2½ år. Vi feiret for en gangs skyld alene og det var midnatt og vi stod ute på balkongen og så på fyrverkeriet. Han smatt inn en tur og kom ut med en rød rose, gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg med ham, og jeg sa selvsagt ja. :hjerte: Vi hadde jo tidligere snakket om fremtiden og slikt og visste godt at vi ville dele livet med hverandre, men frieriet kom likevel som en overraskelse og han hadde planlagt det nøye og snakket med familien sin om det i julen. Da butikkene åpnet igjen etter nyttår gikk vi og kjøpte ringer (han kjenner meg heldigvis så godt at han visste jeg gjerne ville være med og velge en ring jeg tross alt skal bruke hver dag resten av livet). Av flere grunner (bl.a. studier) ville vi vente noen år med å gifte oss. I 2005 satte vi datoen og nå er det bare litt over 2½ mnd igjen til den store dagen. Vi gifter oss nøyaktig på 8-årsdagen vår. Gleder meg! :smilorange:

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Har tenkt litt på dette med bryllup o.l.. Så jeg lurte på, til dere som er gift, forlovet. Hvordan fridde han?

Han holdt rundt meg og spurte om jeg ville gifte meg med han. :) Det ville jeg og svarte 'ja'. Etterpå spiste vi kake som mannen hadde bakt for anledningen.

Endret av Bellatrix
Skrevet
Hvordan fridde han?

Han fridde ikke. Jeg fridde. Spontant.

Gjest StoreSky
Skrevet

Åå, gleder meg til jeg blir fridd til!!! Laaang historie, vi har lovet at vi skal forlove oss til sommeren...Da har vi overlevd 3 (nesten 4) mnd adskillelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...