Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det liv på andre planeter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les "Haikerens Guide til Galaksen" av Douglas Adams.

Hilsen Trille

Skrevet

Ja, det er nok ikke usannsynlig at det gjør det.

Douglas Adams er litt rar da :D

Hans fremstilling er som følger:

Gitt at universet er uendelig, følger det at det også er et uendelig antall planeter. Vi vet at det er liv på minst en av dem. Vel....I hans bok er det liv over alt, nærmest, men det finnes planeter også i hans bok der det ikke er liv. Ut i fra dette, kan en regne seg frem til gjennomsnittsmengden av levende individer pr. kubikk-lysår, og den vil være null, fordi at hvis man deler et hvilket som helst tall på uendelig, så vil man få null.

Han setter det noe på spissen med å hevde at ethvert levende vesen du måtte være uheldig nok til å treffe på, antagelig bare er resultatet av et sykt sinns villfarelser. Spørsmålet blir jo da hvilket sinn.

Men ja.......det er sikkert noe der ut. Håper da det......Jeg leser altfor mye science fiction til å ikke tro det...... :ler:

Milo

Skrevet

Tror nok det finnes liv der ute ja..

Gjest Mzfire
Skrevet

Se x-files så finner du fort ut av det jenta mi :lol:

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg mener det er en smule egoistisk av oss å tro noe annet... 8)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg tenker det ville vært rart med det uendelige universet og bare en pitteliten planet med liv på !

Skrevet

det er faktisk MER ulogisk å tro at det ikke finnes enn at det finnes liv der ute. i et såå stort univers bør det være mer enn oss mener jeg, ellers er det skikkelig "waste og space".

Skrevet

Klart det gjør det. Har ikke et snev av tvil engang. Vi kan jo ikke være de eneste i dette uendelige universet..... 8)

Skrevet
Finnes det liv på andre planeter?

Ja... The truth is out there! :wink:

Tror definitivt på liv på andre planeter.

Lillian

Skrevet

Liv finnes det nok andre steder. Ellers ville det jo være fryktelig bortkastet bruk av plass..?

Men om det finnes INTELLIGENT liv på andre planeter, ja det..kan vi nok ikke svare på før vi finner ut om det finnes på denne..

Skrevet

ja, det tror jeg nok det gjør.

Skrevet

Det kan vi ikke vite, men det er ikke urimelig å tro at det kan være det. Det vi imidlertid vet, er at vi ikke har fått besøk. Mitt høyeste ønske er at vi får det en gang, men sannsynligheten er forsvinnende liten.

Skrevet
Det kan vi ikke vite' date=' men det er ikke urimelig å tro at det kan være det. Det vi imidlertid vet, er at vi ikke har fått besøk. Mitt høyeste ønske er at vi får det en gang, men sannsynligheten er forsvinnende liten.[/quote']

hvordan vet du det? dersom du vet det helt 100 % sikkertt, er det jo en sensasjon. ring pentagon eller noen, her er det noen som sitter på sannheten!!!!!!

Skrevet

Jeg sitter på sannheten.

Det er en tung byrde.

Men: pssst. De har invandert det hvite hus og kommer til å være der iallefall frem til årskifte 2004/2005.

Skrevet

mitt håp er at det må finnes en form for liv på andre planeter.

og som tidligere sagt ellers er det en utrolig waste of space :hoho::hoho:

får virkelig håpe at livet der ute ER mer intelligente enn oss og kanskje har noe å lære oss før vi driver denne jorda sønder og sammen med all vår krig og elendighet.

håper de kommer snart jeg.. og at de er vennligsinnede :wink:

Gjest Duchess
Skrevet

det kan vel hende, i en eller annen form

Gjest Cruella
Skrevet

Ikke intelligent liv, tror jeg.

("Hitchikern" er satirisk da.)

Lisa-Beth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...