Eliza Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Har 4 store sydvendte vinduer som trenger solavskjerming nå som vårsola begynner å titte fram. Vil ha panelgardiner, og ønsker en lang skinne som går over alle 4 vinduene (må nødvendigvis skjøte sammen flere skinner). Har sett på noen av skinnene de har i gardinforretningene, men da må jeg jo ut med flere tusen for et oppheng. Ikea har jo et system som likner veldig, men jeg er selvfølgelig redd for at kvaliteten ikke skal være bra. Noen som har disse, og som kan dele sine erfaringer med meg? Jeg har tenkt å sy panelhøydene selv.
Eliza Skrevet 6. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. april 2007 Hm, dette var jo merkelig... Er det virkelig INGEN som har prøvd disse, eller har hørt om noen som har dem?
Grendel Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Er litt usikker på hva slags oppheng du mener. Selv har jeg vanlige gardinstenger med oppheng som henger over, og panelgardinene er festet i disse. Det fungerer veldig bra. Men på jobben tror jeg de har de gardinene du snakker om. Jeg syns de er myyye finere...skinnene der går over flere vinduer, men de er satt sammen, så det er vel mulig å kombinere. Dessuten har skinnene tre spor, og det gjør det jo mye finere, når du kan dra panelgardinene frem og tilbake, la de overlappe hverandre om du vil, uten å måtte løfte opphengene slik jeg må. Hvis jeg skal ha panelgardiner et annet sted, skal jeg ha skinner, det er helt sikkert. Men om skinnene kommer fra Ikea eller ikke, det vet jeg ikke..
Eliza Skrevet 6. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2007 Beklager at jeg har forklart litt dårlig... Det er slike skinner jeg snakker om ja. Vet at Ikea har skinner både med ett og tre spor, og jeg har vel tenkt på de med 3 spor. Ved å feste sammen 3-4 av disse vil jeg få en lang sammenhengende skinne som går over alle fire vinduene. De dere har på jobben er sikkert levert av en kontormøbelleverandør, og disse koster som oftest en formue... Så dersom Ikea sine fungerer like bra er jeg veldig interessert i å vite det!
Gjest *Fearchara* Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Vi hadde dette systemet (om du mener de jeg tror du mener) i den forrige leiligheten. Da hadde vi store vinduer helt til gulvet. Var visst et styr å henge de opp men det fungerte helt fint syns vi. Likte godt at de var såpass brede i forhold til andre panelgardiner siden vi hadde en helt vegg med vinduer. (Måtte sikkert hatt 10 av de smale Kid-panelene). Aberet er at de vi hadde ikke kunne vaskes i maskin
Frey Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Merk at panelgardinene på Ikea ikke kan vaskes, ikke kan renses og ei heller strykes. Men selve stangsystemet ser ut til å fungere greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå