naley Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Jeg la om kostholdet mitt etter jula og begynte å trene, men jeg har bare økt i vekt. Jeg skal gifte meg og vil gjerne med en del for å få kjolen finest mulig. Har dere noen slankemetoder som man kommer fort og mye ned? Vet det er litt jojo slanking, men det gjør ikke så mye. Er først og fremst til kjolen har vært på som betyr noe. hehe! Vet mamma brukte noen kurer i sin tid, varte fra 1 mnd til bare 1 uke.
Gjest Pet Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Jeg har gått ned 1 kg i uka de siste 4 ukene ved å - kutte helt ut snacks - spise hver 3-4 time - holde meg til fettfattige produkter - bare spise til jeg ikke er sulten lenger (ikke ta de ekstra munnfullene fordi det er så godt...) - gå to raske 45-minutters turer hver dag, den ene før frokost Ingen slankekur, akkurat, men det virker, jeg sulter ikke og føler meg i bedre form enn på lenge.
naley Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 føler jeg har trent og spist sunt, men har alikevel gått opp 5-6 kg siden jul. så det må mer til for meg!
OsloTwo Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Lav-karbo diett går man ofte mye ned på. Men det krever selvdisiplin og at man må spise litt annerledes, litt vanskelig når man går bort osv. Men fordelen er at man går raskt ned og ikke går og er sulten hele tiden pga stabilt blodsukker.
naley Skrevet 5. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2007 Lav-karbo diett går man ofte mye ned på. Men det krever selvdisiplin og at man må spise litt annerledes, litt vanskelig når man går bort osv. Men fordelen er at man går raskt ned og ikke går og er sulten hele tiden pga stabilt blodsukker. ← Hvor finner jeg en slik diett?
OsloTwo Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Søk på internett. Tror også det er en side som heter ketolyse.no. Det finnes også et firma som selger slike ferdige dietter som du sikkert også kan finne. Tror ikke det er lov å reklamere her. Hovedprinsippet er å unngå mat med karbohydrater: brød, poteter, mel, ris, sukker og naturligvis alle retter med disse ingrediensene. Man skal spise proteiner: rent kjøtt. fisk , ost , grønnsaker, egg og noe frukt. Det blir noe ensformig, men er helt mulig. Egg, omelett osv til frokost. Salat til lunsj m ost og skinke, kjøtt el fisk m grønnsaker til middag. Endel fett er også ok, det holder muskelmassen ved like. Litt frukt og litt nøtter går bra. Med denne metoden er ditt ønske om vekttap fullt mulig. Hvis man er veldig stor kan man miste over 10 kg på en mnd, og noen går ned 2-3 kg første uken.
naley Skrevet 6. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2007 Takk for svar. Så veldig stor er jeg ikke, men lagt litt på magen og lårene. Så alt vil hjelpe å ned, holder kanskje med 5-6 kg. men jeg kan jo prøve det å spise slikt og se hvordan det går.
Gjest Jadis Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Hvis du skriver mer konkret om hvordan og når du spiser/trener, vil det være lettere å hjelpe deg.
naley Skrevet 7. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2007 hm det er vanskelig å si hva jeg spiser, er variert. Men holder meg unna snop, junk food, sluttet med appelsin juice (noe jeg drakk store medngder av) Brød har jeg kuttet ned på og mer knekkebrød. Så frokost er 1-2 brødskiver, lunch på skolen er 3 knekkebrød eller salat, middagen er variert. Og ofte bare en frukt til kveldsmat
Gjest Hilde K S Skrevet 7. april 2007 #10 Skrevet 7. april 2007 Det høres ut som for-lite-kalorier-problemet. Tre knekkebrød med pålegg inneholder som oftes bare 200-250 kalorier. Jeg vet da søren hva en brødskive er kalorimessig. 200 kalorier? Da har du fått i deg 400-450 kalorier fram til lunsj. Dersom middagen er kollosalt feit, la oss si 1000 kalorier, så er det 1450 kalorier pluss en frukt pr dag. Jeg hadde sultet ihjel på dette.
Annie Skrevet 7. april 2007 #11 Skrevet 7. april 2007 Høres ut som om du spiser for lite og sjeldent. Spis oftere for å holde blodsukkeret stabilt. Spis gjerne mer om morgenen enn kvelden. En stor middag kan ødelegge mye. Prøv å ha 50% av middagstallerkenen med grønnsaker. Dropp sauser. Og skal du lage sauser bruk skumma melk om melk er påkrevet. Skumma melk funker også fint til hvite sauser. Om du spiser 5-6 ganger om dagen vil dette bidra til at blodsukkeret er jevnt og forbrenningen vil holde seg oppe.
Gjest Kim Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 10 - 15 Kg i løpet av tre måneder er en tall order. Alle fantasi kurene du leser om i allers, norsk ukeblad osv. er nettopp det - fantasi. Å gå ned i vekt er i utgangspunktet veldig enkelt, forbrenn mer enn du spiser... Å bruke vekta som en guide for om treningen virker er rett og slett dumt. Muskler veier mer enn fett. Hvis du absolutt skal deffe i tre måneder så gjør det slik: seks måltider om dagen. Så mye ren protein som mulig. Drikk bare vann. Som snacks spis kun nøtter og frukt. To treningsøkter om dagen, en kardioøkt før frokost og en økt med vekter når du er ferdig på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå