linky Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Tenkte det var på tide med en vask av mikroen, den ser ikke ut inni. hva er mest effektivt av vaskemidler å bruke? eneste jeg har i hus nå er zalo...kan jeg bruke det?
HvittHus Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Sett inn et halvt glass med vann og sitron. Kjør dette på full styrke til det damper grundig. (3-4min) Da er det enkelt å vaske bort matrester ol. Og du får en frisk lukt inne i mikroen. Dette lærte jeg av de to engelske vaskedamene på tvnorge(?),og det funker som bare det.
linky Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 Sett inn et halvt glass med vann og sitron. Kjør dette på full styrke til det damper grundig. (3-4min) Da er det enkelt å vaske bort matrester ol. Og du får en frisk lukt inne i mikroen. Dette lærte jeg av de to engelske vaskedamene på tvnorge(?),og det funker som bare det. ← Takk, det skal jeg prøve ut. men da bruker du vel ikke vaskemidler når du skal vaske etter at du har kjørt den 3-4 min?
Grendel Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Pleier bare å spraye på Jif Universal, la det virke i to minutter, og tørke av jeg.
LilleMy28 Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Skriver under på den med vann med sitron, trenger ikke noe vaskemiddel etterpå, men mikrofiberklut er best.
HvittHus Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Trenger ikke noe vaskemiddel,nei. Og så synes jeg det er ok å bruke naturlige stoffer der hvor man tilbereder mat. Dette fungerer også i glaserte stekeovner.
linky Skrevet 5. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2007 (endret) Men når dere sier sitron, mener dere da saft fra presset sitron eller sånn ferdig som man får kjøpt? eller er det det samme... Endret 5. april 2007 av linky
HvittHus Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Går vel ut på det samme. Men jeg bruker sitron på flaske, siden det er det jeg har oftest i huset.
Kvist Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Jeg har brukt sitronskalker jeg, pleier å tørke over microen hver gang jeg bruker fersk sitron. Etter at jeg har skåret skiver av sitronen bruker jeg det som er til overs, bare legger det i en bolle med vann. Funker forsåvidt fint med lime også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå