Philippa Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Er det noen parfymer du bare bruker på sommeren og andre du bare bruker på vinteren? Selv bruker jeg de parfymene jeg har om hverandre uavhengig av årstid, men en av mine favoritter, Be Delicious, er mer en sommerparfyme. Forbinder ofte tyngre parfymer med vinter, men jeg liker ikke å bruke så tunge parfymer selv.
Arkana Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Nei, skiller ikke mellom sommer- og vinterparfymer.
Gjest Sabia Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg bruker litt tyngre parfymer på vinteren enn om sommeren - selv om jeg heller ikke bruker tunge parfymer. Ja - forstå det den som kan... Men feks burberry parfymen min er fin nå på vinteren, mens jeg sikkert ikke blir å bruke den så mye i sommer. Sommerparfyme kan feks være Laura...
brumma* Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Nei, jeg har stort sett lette friske parfymer som brukes hele året.
Rosenrød Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Nja....litt! Jeg har også f.eks Be delicious, og denne brukes mest om sommeren. Har også en fra Versace som er en typisk søt sommerparfyme.
linky Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Nei, skiller ikke mellom sommer- og vinterparfymer. ← Ikke jeg heller
Cata Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Til en viss grad, ja. Jeg bruker gjerne tyngre, mer krydrede dufter om vinteren (eks. "Knowing") , mens jeg om sommeren bruker lettere blomsterdufter (eks. "Beautiful"). Men jeg holder meg ikke slavisk til den regelen. Føler jeg for en litt lettere duft midtvinters så bruker jeg selvsagt det.
Gjest Deception Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Jeg skiller til en viss grad, men som oftest går det mer i faser etter hvor duftsensitiv nesen min er. Noen ganger klarer jeg ikke noen parfymer, selv ikke i homeopatiske doser. I slike stunder er Gucci Envy en av de få jeg klarer å kjenne lukta av (den gulgrønne).
cocco Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Både ja og nei. Det kommer nesten mer an på anledning enn noe annet... Men jeg skiller helt klart på noen av dem. Som for eksempel sommerduftene til Escada, Dior etc. Det er naturlig nok vår/sommer/høst dufter. De aller tyngste parfymene bruker jeg ikke, men noen av mine tyngre, som for eksempel fra Chanel, går jeg med året rundt.
Rexina Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Jeg gjør det. Har en parfyme til alt.. Før så brukte jeg Deep Red (som jeg ikke har lenger fordi jeg blei så lei) hver juleaften og vinter, for den minte meg så om juleaften. Også brukte jeg Escada-parfyme om sommeren (som jeg nå brekker meg av). Bruker ikke de tunge parfymene jeg har hatt opp gjennom på sommeren, og heller aldri de lette, friske om vinteren. Det blei helt feil for meg. Men jeg har en høst/vinter parfyme, en vår/sommer parfyme, en date/fest parfyme, og en hverdags/joggebukse/slækkedag parfyme
Gjest baby-E Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 pleier ikke det. Bruker parfymene mine om hverandre uansett årstid.
Drua Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Sparer parfymer av typen "sommerversjon" til sommeren. Ellers bruker jeg parfymene om hverandre og varierer mye mellom favorittene.
Anglofil Skrevet 6. april 2007 #13 Skrevet 6. april 2007 Nei, bruker den samme parfymen hele året. Har brukt den samme parfymen siden 10.klasse eller noe slikt. Den lukter og godt og er "meg". Mvh Yvonne
Gjest Vampyra Skrevet 6. april 2007 #14 Skrevet 6. april 2007 Ja jeg har noen jeg kun bruker om vinteren og noen jeg kun bruker om sommeren. Elisabeth Ardens Provocative bruker jeg for eks kun om vinteren, og Amor Amor sommerduften bruker jeg kun om sommeren. Jeg har flere jeg kun bruker etter sesong, og noen jeg bruker året rundt.
Gjest Faith Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 Ja, til en viss grad. Hypnotic Poison er vinterparfyme. Miami Glow er sommerparfyme. (Kjøpte da jeg og samboeren var på kjæresteferie i Barcelona, gode minner.)
Gjest Skya Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 Ja, til en viss grad. Hypnotic Poison er vinterparfyme. Miami Glow er sommerparfyme. (Kjøpte da jeg og samboeren var på kjæresteferie i Barcelona, gode minner.) ← Jeg og har Miami Glow som sommerparfyme. Kjøpte den på taxfree på tur til syden og brukte den mye der, så den lukta forbinder jeg med sol og sommer. Samtidig så synes jeg at den er en typsik sommerduft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå