Lemon Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Jeg mistenker at det er mus/rotte i leiligheten min. Jeg klarer ikke helt å registrere hvor lyden kommer i fra, men muligens i veggen, gulvet (om det går an) eller rett og slett inne i rommet. Jeg har angst for mus og rotter, og har ved visse anledninger besvimt av å bare ha sett et bilde av dem. Å sette ut feller selv er derfor uakseptabelt. De som driver å bekjemper skadedyr, er de på jobb i påsken? Og ikke minst: i såfall hvis det dette dyret holder seg inne i veggen, taket er eller gulvet, er det muligheter for at det kan komme ut i selve rommet?
Eyore Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Hei. De som driver og bekjemper skadedyr er på jobb i påsken og jeg vil anbefale deg å ta kontakt med de så fort som mulig. Det er veldig lite sannsynlig at mus/rotter kommer ut i selve rommet, så det tror jeg du kan ta ganske med ro. Jeg vet hvor ekkelt det er å være redd for slike skadedyr, så derfor ta og ring til et slikt firma som bekjemper skadedyr med en gang du leser dette. Da blir det gjort med en gang og du slipper å plages lenger enn nødvendig. Be de om å gjøre en grundig jobb!
Lemon Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg har ringt rundt over alt, og ingen jobber i påsken. Det var en som kunne komme innom på lørdag, men vet ikke om jeg holder ut.
Plonk Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Vi hørte mus eller rotte på loftet en gang i vinter, og det var definitivt inne i taket/skråveggen, den må ha funnet et hulrom der. Vi lå og hørte på tassingen hele natten. Dagen etter kjøpte vi en musejager hos Jernia. Det er et apparat som sender ut noe slags infrarød lyd eller hva det nå er, som gnagerne hater. Vi koblet den i stikkontakten på loftet, og siden den gang har vi ikke hørt en lyd. Udyret fant nok veien ut igjen selv. En meget vellykket investering til noen hundre kroner, anbefales varmt!!
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #5 Skrevet 7. april 2007 Vi hørte mus eller rotte på loftet en gang i vinter, og det var definitivt inne i taket/skråveggen, den må ha funnet et hulrom der. Vi lå og hørte på tassingen hele natten. Dagen etter kjøpte vi en musejager hos Jernia. Det er et apparat som sender ut noe slags infrarød lyd eller hva det nå er, som gnagerne hater. Vi koblet den i stikkontakten på loftet, og siden den gang har vi ikke hørt en lyd. Udyret fant nok veien ut igjen selv. En meget vellykket investering til noen hundre kroner, anbefales varmt!! ← Oj! Det skal jeg kjøpe, for jeg synes både felle og gift er særdeles lite humant
Gjest bada Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 (endret) Oj! Det skal jeg kjøpe, for jeg synes både felle og gift er særdeles lite humant ← Det er ikke bare det at gift er lite humant... Da jeg var student, bodde jeg en periode i et gammelt, råttent trehus hvor det var en del rotter i veggene. Vi forsøkte en periode med feller, og fikk knertet en del, men rotter yngler jo som bare det. Husverten kontaktet derfor et skadedyrfirma som la ut gift. Resultatet av det var etter hvert at det lå en masse døde rotter i vegger og gulv. Etter en stund var stanken fullstendig uutholdelig (for ikke å snakke om hvordan det var for oss som bodde der, og som foruten stanken måtte leve med tanken om at det lå en masse råtnende rottelik i veggene ) . Huseieren engasjerte derfor et snekkerfirma til å bryte opp tak og vegger for å fjerne likene, som for øvrig på det tidspunktet nesten hadde gått i oppløsning. Jeg kan ikke tenke meg at det var spesielt billig, særlig ettersom de måtte gjøre det litt på måfå. Jeg synes derfor at å bruke rottegift er en SÆRDELES DÅRLIG IDE (bare sånn tilfelle jeg ikke hadde poengtert det nok. ) Endret 7. april 2007 av bada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå