Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det koster for Tempurmadrasser? Og hvor stor prisforskjellen er på å kjøpe kun madrasser kontra å kjøpe Tempurseng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har funnet ut at hele senger (altså med ramme og føtter) koster fra ca. 20.000,- og oppover. Men jeg er altså bare intressert i selve madrassene, for jeg skal bruke den sengen vi allerede har.

Skrevet

Det billigste er å følge med på finn.no - det er mange som selger så og si ubrukte madrasser der til langt lavere pris enn nye.

Jeg er superfornøyd med min madrass!

Skrevet

Jeg sjekket litt rundt dette i fjor vinter og da kom billigste utgave av madrassene på ca. 17.000 m/overmadrass. Vi valgte å ikke kjøpe dem fordi man visstnok blir liggende for lenge i samme stilling på den typen madrasser og det er ikke heldig dersom man ikke har spesielle helseproblemer.

For øvrig sleper jeg med meg masse brukte møbler og "skrap" hjem, men grensen går ved madrasser og stoppede møbler! Greit at folk har brukt madrassen sin bare et halvt år, men gudene vet hva som da finnes i den!

Skrevet

Jeg har en sånn madrass uten seng og den er super, tror faktisk ikke at jeg kunne klart meg uten den nå.

Tror den ble kjøpt på salg en gang, de har en sånn kampanje innimellom. Og jeg tror den da kostete sånn rundt 10 000,-

Skrevet

Jeg kjøpte bare overmadrassen (ca. 10 cm tykk) for 5-6 år siden og da kostet den like under 5000 husker jeg. Bruker den oppå en vanlig madrass.

Skrevet

Hmm, det var ganske dyre madrasser, men det hadde jeg jo i grunn ventet da.

Hvordan fungerer det med bare overmadrass fra Tempur?

Skrevet
Hmm, det var ganske dyre madrasser, men det hadde jeg jo i grunn ventet da.

Hvordan fungerer det med bare overmadrass fra Tempur?

For meg fungerer det veldig bra. Jeg hadde en ganske hard (og vond) springfjærmadrass fra før men den merker jeg ikke noe til når jeg har Tempurmadrassen over der. Tempur'en er jo som nevnt ganske tykk. Men i rettferdighetens navn så har jeg ingenting å sammenlikne med ettersom jeg aldri har sovet i 100% Tempurseng.

Det man må være obs på når man går over til Tempur er at det er en viss tilvenningstid. Jeg angret som bare fy i minst to uker etterpå for jeg syntes madrassen var direkte vond. Husker jeg kjøpte min på høsten og da hadde jeg det selvsagt kaldt på soverommet. Skummet i madrassen reagerer på varme så med det samme jeg la meg så var det som om jeg la meg på en stabel murstein. Etterhvert som kroppsvarmen tinte opp madrassen så ble det bedre, men - å legge seg var ingen fornøyelse. Nå er jeg så vant til det at jeg ikke tenker over det en gang.

Skrevet

Ja, jeg vet, jeg har Tempurpute og den er steinhard når jeg legger meg :ler:

Skrevet

Kanskje denne linken kan være til hygge og nytte (hvis du ikke alt har vært innom der da) ?

Skrevet

Takk :) Der har jeg allerede vært :)

Skrevet

Tempurseng er kjempedeilig. Svigerfar har på gjesterommet der vi ligger når vi er på besøk, og det er ikke mange plasser jeg sover bedre enn der... Men første dagene var ikke gode, men når jeg ble vant til den og fikk stilt inn senga til det jeg synes er behagelig liggestilling så ble det bare godt. Men er litt knotete å ha sengekos i da.. :P

Synes det er sløseri med tempurseng på gjesterommet dog, vi kunne heller ha fått den hjemme :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...