Lilli1979 Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Var i København før jul, på House of Brides, prøvde mange kjoler og valget falt på Maggie Sottero's Grace. Butikken skulle bestille og ordne. Vi skrev kontrakt og jeg betalte. Jeg fikk brev fra de i januar om at kjolen var kommet. Sendte svar om at jeg ikke hadde anledning til å hente den før påsken, det sa Bo (sjefen) var greit. Så sendte jeg en ny mail forrige uke for å forsikre meg om at alt var i orden med kjolen og at den ville være klar for avhentning den og den dagen i deres butikk på rådhusplassen. Det fikk jeg bekreftet. Da jeg kom dit var det fullt kaos, damene var grinete pga mye folk og jeg følte med en gang at her er det noe som ikke stemmer. Hun ene løp på lageret for å finne kjolen- kom tilbake med en kjole og det første jeg sier er: det er ikke min kjole! Da preseterer hun å si at joda, dette var min kjole- jeg husket nok feil... heldigvis hadde jeg et bilde på mobilen av Grace - det viste seg at de hadde bestilt Grace Lynette, ikke Grace! Herr og fru sjefer er såklart på ferie fram til midten av neste uke - så jeg får ikke noe ordetnlig svar på hvordan dette skal løses før tidligst onsdag. De sa at det de kunne gjøre var å sende hastebestilling og sende den som gave til Norge for at jeg skal unngå toll. Men kjente at jeg fikk litt bange anelser... bare tanken på hvor mye den bomturen kostet oss er skremmende: bensin tur-retur københavn-oslo tre dager ubetalt fri fra jobb for både meg og min kommende mann hotell I tillegg mister jeg sydama mi- for vi hadde allerede avtalt tid om to uker og nå har jeg jo ingen kjole å få fiksa på! slik ting er nå føler jeg at jeg har to valg: enten heve kjøpet (har jeg lov til det iflg dansk lov? ville hatt det i norge hvertfall), og finne en ny kjole i Norge. Gifter meg i august så det kan bli litt stress med tida. eller vente på at en ny kjole skal komme - uten å vite noe om hvordan og når den kommer. Jeg skal gjøre MANGE endringer på den - så holder ikke å få den levert et par uker før... i tillegg til at jeg må finne en ny sydame jeg stoler på... ÅÅÅÅ, er så oppgitt! Hva skal jeg gjør og hva kan jeg gjøre? Hva har jeg krav på? Noen som vet? Slik det er nå har jeg mest lyst til å droppe hele kjolen og gifte meg i pysjen... Hva ville dere gjort?
Frey Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Går ut i fra at de hadde en i butikken siden du jo faktisk prøvde den. Hvis denne ikke var alt for stor eller liten hadde jeg krevd å få denne og i nyrenset tilstand, så kunne de bestilt en ny til seg selv.
naley Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Tror jeg hadde hevet kjøpet og funnet meg en i norge. Godt mulig de har den i en annen butikk
Gjest SkalBliKone Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Var i København før jul, på House of Brides, prøvde mange kjoler og valget falt på Maggie Sottero's Grace. Butikken skulle bestille og ordne. Vi skrev kontrakt og jeg betalte. Jeg fikk brev fra de i januar om at kjolen var kommet. Sendte svar om at jeg ikke hadde anledning til å hente den før påsken, det sa Bo (sjefen) var greit. Så sendte jeg en ny mail forrige uke for å forsikre meg om at alt var i orden med kjolen og at den ville være klar for avhentning den og den dagen i deres butikk på rådhusplassen. Det fikk jeg bekreftet. Da jeg kom dit var det fullt kaos, damene var grinete pga mye folk og jeg følte med en gang at her er det noe som ikke stemmer. Hun ene løp på lageret for å finne kjolen- kom tilbake med en kjole og det første jeg sier er: det er ikke min kjole! Da preseterer hun å si at joda, dette var min kjole- jeg husket nok feil... heldigvis hadde jeg et bilde på mobilen av Grace - det viste seg at de hadde bestilt Grace Lynette, ikke Grace! Herr og fru sjefer er såklart på ferie fram til midten av neste uke - så jeg får ikke noe ordetnlig svar på hvordan dette skal løses før tidligst onsdag. De sa at det de kunne gjøre var å sende hastebestilling og sende den som gave til Norge for at jeg skal unngå toll. Men kjente at jeg fikk litt bange anelser... bare tanken på hvor mye den bomturen kostet oss er skremmende: bensin tur-retur københavn-oslo tre dager ubetalt fri fra jobb for både meg og min kommende mann hotell I tillegg mister jeg sydama mi- for vi hadde allerede avtalt tid om to uker og nå har jeg jo ingen kjole å få fiksa på! slik ting er nå føler jeg at jeg har to valg: enten heve kjøpet (har jeg lov til det iflg dansk lov? ville hatt det i norge hvertfall), og finne en ny kjole i Norge. Gifter meg i august så det kan bli litt stress med tida. eller vente på at en ny kjole skal komme - uten å vite noe om hvordan og når den kommer. Jeg skal gjøre MANGE endringer på den - så holder ikke å få den levert et par uker før... i tillegg til at jeg må finne en ny sydame jeg stoler på... ÅÅÅÅ, er så oppgitt! Hva skal jeg gjør og hva kan jeg gjøre? Hva har jeg krav på? Noen som vet? Slik det er nå har jeg mest lyst til å droppe hele kjolen og gifte meg i pysjen... Hva ville dere gjort? ← Du har fått bekreftet både muntlig og på mail at kjolen din skulle være i butikken og derfor bør du forlange å få erstatning for reisen og hotell. Vet ikke om du kan kreve erstatning for mer en 1 natt på hotell Du må komme deg i kontakt med sjefen ASAP etter påske og forlange å få en ny kjole tilsendt deg i Oslo, til avtalen du har booket din sydame om 2 uker. Alt er mulig, du må bare stå på krava Fikk akkurat tilsendt brosjyre fra House of Brides og vi hadde tenkt oss en tur til køben for å besøke butikken. Må si at jeg vil vurdere det etter hvordan det går med deg. De har mange norske kunder og dette er meget dårlig pr om de ikke retter opp i det på en bra måte. Jeg forstår din frustrasjon, men håper den blir forvandlet til glede da du får pratet med sjefen. Vi får satse på at han fikser til for deg Det er ikke verdt å la dette ødelegge hele påsken din , da det likevel ikke er noe å få gjort før ferien er slutt. Kos deg og tenk løsninger
Mrs B Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Jeg må si deg at jeg føler med deg! Jeg var også litt urolig da jeg ventet på min kjole fra House of Brides i København. Men heldigvis kom riktig kjole i riktig størrelse til avtalt tid, så jeg er veldig fornøyd! Sjefen er veldig serviceinnstilt, har iallefall vært det da jeg har pratet med han. De hadde egentlig bestilt kjolen min til deres butikk i slutten av mars, men jeg syns dette var altfor sent (for nærme bryllupet i tilfelle det var noe galt), så de kontaktet med en gang leverandøren og fikk kjolen inn i slutten av feb i stedet. Håper alt ordner seg for deg!
rsa Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Tenkte jeg bare skulle komme med noen trøstende ord, for jeg vet hvor frustrert og rastløs jeg blir når jeg opplever noe krøll. Jeg har hatt noe mailkontakt med sjefen der, og han er superhyggelig. De finner nok på en løsning som passer begge parter. Enten i form av kompensasjon, eller ekspressbestilling. Nyt påsken så godt du kan, og ring dem første arbeidsdag. Pass på å skrive en mail til sjefen i løpet av påsken der du forklarer alt. Da har han det skriftlig, og er forberedt på din samtale.
Lilli1979 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2007 Hallois og takk for alle svar:-) Til du som svarte først: den kjolen jeg prøvde i butikken var i min str., men fryktelig stygg! Ikke bare møkkete liksom, men snøret i ryggen var frynsete og slepet var tråkka på sånn at det var hull nederst.. er mao helt uaktuelt å få den kjolen. Men er enig i at det kunne vært en god ide.. sjekket også med lageret i Tåstrup om de tilfeldigvis hadde en hengende- det hadde de ikke. Har lunsja med forloveren min nå og kommet fram til en løsning: siden jeg Ikke er en typisk brudedrømmer som har ønska meg denne kjolen i alle evighet kommer jeg til å ringe en sydame hun vet om tirsdag morgen. Det er faktisk ikke krise om jeg ikke får akkurat denne kjolen. jeg skal spørre om hun har kapasitet til å designe og sy en kjole til meg, litt enklere enn Grace og litt mer uformell. Hvis hun sier ja til dette kommer jeg til å heve kjøpet og be om kompensasjon for en natt på hotell + reiseutgifter- minimum. Alternavtivt kommer jeg til å kreve at de hastebestiller kjolen og får den levert til meg senest i slutten av mai. Jeg skal ha full kompensasjon for alle utgifter og rabatt på kjolen siden jeg vet den var på 35% salg etter at jeg hadde kjøpt den. Dersom tolla skulle komme til å stoppe kjolen krever jeg at HOB betaler alle utgifter i forindelse med dette. Planlegger å skrive en saklig og ryddig mail til Bo i løpet av helga med alt av vår korrespondanse vedlagt og be om at dette blir ryddet opp i snarest med mine forslag. Det er klart de vil ønske å løse dette - da det er veldig lett for meg å lage dårlig pr for de... Vet at Bo er veldig serviceinnstilt så stoler på at vi finner en løsning til slutt. Er bare så sinnsykt irriterende at dette skjer! Men, et spørsmål til: vet noen hvor lang tid en designer/skredder vil bruke på å sy en kjole? Og sånn ca hva det kan komme til å koste? Takk igjen for svar og støtte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå