Gjest Faith Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Hvilke parfymer har du? Jeg har for tiden Gucci EdP II Christian Dior Hypnotic Poison J-Lo Miami Glow Cacharel Noa Nino Cerruti 1881 En fra Stila som jeg ikke husker navnet på DKNY Women Ralph Lauren Ralph ....og så lurer jeg om noen vil friske på hukommelsen min angående hvor lenge parfymer holder seg før de blir harske? Har en som jeg har hatt i minst fire år (Ralph), den har ikke stått i kjøleskap hele den tiden... Er det bare å kaste?
gladidag Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 uff da..har endel liggende som ikke er i bruk...feks Kenzo eau..., D&G feminine, Cool Water, Jil Sander og sikkert noen til eg ikke kommer på i farten. de som er favoritter for tiden er; Simply fra Clinique, Omnia og Biotherm eau fraiche
Gjest Deception Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 (endret) ....og så lurer jeg om noen vil friske på hukommelsen min angående hvor lenge parfymer holder seg før de blir harske? Har en som jeg har hatt i minst fire år (Ralph), den har ikke stått i kjøleskap hele den tiden... Er det bare å kaste? ← Det er bare å teste. Hvis den lukter OK, er den OK. Jeg har parfymer som er eldre enn fire år, og jeg har aldri opplevd at en parfyme er blitt dårlig. Svar på spørsmålet ditt: Jeg har vel rundt 50 forskjellige parfymer, og husker ikke alle i hodet. Jeg oppbevarer dem inne i et mørkt skap på ett av soverommene som ikke er i bruk. Jeg har hørt at kjøleskap er for kaldt for parfymer, akkurat som badet er for varmt. Best er det visst å oppbevare dem mørkt og kjølig, ikke kaldt. Endret 5. april 2007 av Deception
Rosenrød Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Gucci Envy Me Chance fra Chanel Be Delicious Prada Miss Dior Cherie Jaipur fra Boucheron Burberry Touch Vaniljeolje fra Body shop Tea roseolje fra Body shop En jeg ikke husker navnet på fra Versace
Fantasia Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Jeg har alltid bare èn av gangen, kjedelig å bruke penger på parfyme. Akkurat nå har jeg Live (?) av J.Lo. Fornøyd med den!
Saeria Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 L'Eau D'issey Hugo Boss Woman D&G - The one Gucci - Rush Hilfiger - True Star Dior - Miss Dior Cherie Bruker mest de friske duftene og Dioren. Gucci sin lukter desverre helt motbydelig på meg, men liker godt duften før den kommer på huden min.
linky Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Jeg har følgende parfymer: Oceanus fra bodyshop (min favoritt akkuratt nå) Jean Paul Tommy girl Escada de ibiza hippe (noe sånt) meen har snart lyst på en ny parfyme
taliee Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Jeg sliter alltid med å finne en parfyme som passer meg! VELDIG kjedelig lukter alltid heelt feil på meg når jeg kommer hjem, så fælt! Bruker nå (litt sånn forskjellig); D&G Light Blue, J.Lo Glow, J.Lo Live og Gucci Envy.. Noen som har ideer til goode lukter? Bruker å spør kjæresten min om jeg lukter godt med parfyma, så sier han at jeg alltid lukter godt (akkurat det svaret jeg ville høre liksom.... ) Husker jeg lånte mammas Jean Paul Gaultier, den klassiske(?) å da sa noen gutter at jeg lukta kjempegodt... men føler den er litt... gammeldags lukt? Noen som bruker den?
Gjest Borghild Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 (endret) Skal vi se: Mange ihvertfall! Gucci Envy Me Guerlain Incolence D&G The One Carolina Herrera 212 Armani Code Issey Miakey Lèau De Issey Versace Crystal Noir Max Mara Paris Hilton Britney Spears Fantasy Hugo Boss Intense Hugo Boss Deep Red La Coste Toutch Of Pink En fra Escada Tror dette var alle 14 stk det gitt! Endret 7. april 2007 av Borghild
Gjest Vampyra Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Hmm... Jeg har: Valentino - Very Valentino Valentino - Valentino Gold Britney Spears - Fantasy Guerlain - L'instant Elisabeth Arden - Provocative Cacharel - Amor Amor -sommerduften Calvin Klein - Truth (har aldri brukt den) Jean Paul Gaultier - Classique Giorgio Armani - Aqua Di Gio Sonia Rykiel - Sonia Rykiel (veldig gammel men lukter fremdeles godt) Estee Lauder - Pleasures (begynner å lukte vondt så den burde jeg vel kaste? ) Marks And Spencer - Fresco
Gjest Vampyra Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 Husker jeg lånte mammas Jean Paul Gaultier, den klassiske(?) å da sa noen gutter at jeg lukta kjempegodt... men føler den er litt... gammeldags lukt? Noen som bruker den? ← Ja jeg bruker den masse i perioder! Men er litt lei akkurat nå..
Rexina Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Jeg har: * C.K Euphoria * Elizabeth Arden 5th Avenue * DKNY Be Delicious * Fake C.K Escape (lukter likt som Orginalen, elsker den!) * Escada Rockin' Rio (gjør meg kvalm, hva tenkte jeg med??) * D&G Light Blue (fikk den i gave, helt forferdelig lukt!!!!!) * Britney Spears Curious med pumpe (forferdelig lukt, men har den til pynt!) Det er de jeg har nå. Bruker bare de 4 første
cocco Skrevet 7. april 2007 #13 Skrevet 7. april 2007 (endret) Alt for mange til å huske her og nå.. De jeg kommer på nå: * D&G - Feminine * Chanel - Mademoiselle * Chanel - Chance * Chanel - Chance Eau Fraiche * Calvin Clein - Euphoria * Dior - Pure Poison * Dior - Addict 2 * Carolina Herrera - 212 * Escada - årets og fjorårets sommerduft * Mandarina Duck * Narciso Rodriguez - For her * La Coste - Touch of pink Endret 7. april 2007 av sjarmtroll
Nemesis Skrevet 7. april 2007 #14 Skrevet 7. april 2007 Gucci- Envy me Carcharel- promesse Dior -J'adore Laura Britney spears-Curious Hugo Boss
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #15 Skrevet 7. april 2007 Christian (eller noe i den duren) Gucci Envy Hugo Boss et-eller-annet (Disse tre ligger nede og jeg gidder ikke gå ned for å se) Eh, også trodde jeg at resten lå her oppe, men neida, de ligger i en pose i boden... Men er endel der også, blant annet Light Blue (som luktet sååååå godt på en venninne, men helt jævlig på både mamma og meg)
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. april 2007 #16 Skrevet 7. april 2007 Jeg veksler mellom å bruke Elisabeth Ardenes Fifth Avenue og Daliflor. Har hatt dem en stund. Er heller ikke en som tester ut så mye pga, syns parfyme er dyrt. Men kunne tenke meg en ny parfyme, vet bare ikke hvilken. Vil ha en som er passe frisk, passe søt og passe tung, ikke for syrlig - ja, vanskelig. Har noen gamle parfymer stående også, som jeg aldri bruker. Jean Pauls Classic sommerduft, en Kenzo-parfyme som er nesten tom, og noen andre halvtomme parfymer fra ungdomsskolen. Jeg merker at hvis jeg først slutter å bruke en parfyme en periode, så klarer jeg ikke å begynne å bruke den igjen. Jeg blir så minnet på den tiden jeg opprinnelig brukte parfymen. Ikke at det trenger å være traumatiske minner, men syns det er litt slitsomt følelsesmessig å bli satt flere år tilbake i tid. Men liker å ha flaskene, så jeg kan lukte og mimre når det passer meg.
Grønt blad Skrevet 8. april 2007 #17 Skrevet 8. april 2007 Siden jeg ikke har så veldig mye penger, har jeg bare én parfyme. Jeg har brukt Burberry Brit en stund n¨å. Er egentlig forøyd, men det hadde vært gøy å prøve noe nytt, og det hadde også vært greit å ha en der det fantes f.eks. deodorant og body lotion i samme serie. Tror at duftopplevelsen blir med komplett hvis man bruker det. Har fått en prøve på en parfyme fra Dior, tror den heter Dior Addict. Kanskje jeg velger den neste gang...
Madam MIM13 Skrevet 8. april 2007 #18 Skrevet 8. april 2007 Bruker forskjellig parfyme på dag- og kveldstid. Bruker også lettere parfyme på sommeren enn på vinteren. For meg er det viktig å fjerne forrige duft helt- før neste påføres. Duften henger jo også igjen i klær. Min sommerparfyme i fjor var Clinique Happy Dagduft nå i vinter har vært gode gamle Chanel nr 5 Kveldsduft er for tiden Thierry Mugler Angel Uansett hvilken duft man bruker synes jeg det er viktig å tenke på at duften ikke skal "kvele" og "overdøve" andre. Jeg tenker moderasjon! Synes det er koselig nå jeg får en positiv kommentar angående min duft etter en klem. Jeg har astma og må derfor prøve meg frem med nye dufter. Jeg går til parfymeriet unten å ta på noen duft. I parfymeriet prøver jeg EN duft ad gangen(altså bare en pr. dag) Sprayer litt på hals/bak øret og har den på en stund for å se hvordan det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå