Gå til innhold

så overveldende...hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet med verdens herligste mann, og burde vel være overlykkelig...

Nå blir det bryllup før vi egentlig hadde tenkt oss, pga alvorlig sykdom i familien..

Så sitter jeg her da...dato er ikke nedelig fastsatt enda, men det blir i løpet av dette året. Vi vil ha et enkelt lite bryllup med borgelig vielse, og bare en middag med nærmeste familie og forlovere. Noen som har gjort dette og vil dele?

Men alikevel er det mye som skal ordnes og fikses, og ikkeminst betales...ikke har jeg noen forlover engang, har alltid hatt mange gode venninner, men jeg er eneste i vennegjengen med barn, og etter at de kom, har vi bare glidd mer og mer fra hverandre, nå har jeg nesten ikke kontakt med noen av dem. ikke fast...

Men er det sånn at man må ha "tradisjonelle" forlovere i borgelige vielser egentlig? Holder det ikke å bruke f.eks foreldre eller søsken som vitner?

HUff, vet ikk ehelt hvor jeg vil med dette, men det er så mye andre og tyngre ting å tenke på om dagen, at bryllupsplanlegging er et "ork" liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Et bryllup blir akkurat det du gjør det til. Man "må" ingenting, og jeg synes det høres veldig koselig ut med en borgerlig vielse og en bedre middag for bare noen få etterpå.

Ville bare si at det er forskjell på forlover og vitne. Du trenger en person til å være forlover, dvs. skrive under på forlovererklæringen. Det er den eneste plikten til en forlover. I selve vielsen trenger du vitner, disse trenger ikke å være de samme som forloverne. Dersom du skal gifte deg borgerlig, er det mulig at noen av de ansatte der kan stille som vitner, det er bare å avtale det på forhånd. Det vet jeg går an hos sorenskriveren hvor jeg bor, i alle fall. Eller du kan ha hvem som helst av gjestene. Så vidt jeg vet skal ikke vitnene skrive under på noe, det har jeg aldri hørt i allefall.

Skrevet

Kan ingenting om borgerlig vielse, men LYKKE TIL!!

Skrevet

Du kan bruke hvem du vil som forlover/vitner. Du må ha to forlovere som skriver under på forlovererklæringene og to vitner som er med på vielsen (disse trenger ikke være de samme). Vi skal selv ha borgerlig vielse i sommer. Vi har begge valgt våre lillebrødre som forlovere/vitner. Det blir en liten vielse med kun nærmeste familie til stede, og etterpå skal vi spise middag på restaurant (har reservert et chambre separée, så vi får være litt i fred). Det har vært rolig og lite planlegging i grunn. Vi har skrevet ut papirer og sendt inn og bestilt dato og tidspunkt. Vi har bestilt restaurant og bestemt menyen. Vi har kjøpt klær til oss selv (ikke helt ferdig enda, men vi har tatt det litt etter litt så det har ikke vært stress i det hele tatt). Etterhvert skal vi vel tenke litt på hvor gjestene skal bo, hvilke kaker vi skal ha til kaffen og slikt, men det er ikke så mye mer enn det.

Skjønner at du føler det blir mye med tanke på situasjonen. Vi er i noe lignende selv. Moren til samboeren min er alvorlig syk og vi tenkte lenge på å flytte bryllupet til hans hjemby slik at det ble lettere for henne å delta. Dessverre er hun nå så dårlig at det ikke lenger er snakk om å flytte bryllupet, for det er ganske klart at hun ikke kommer til å leve så lenge uansett. :tristbla: Trist å tenke på at to av foreldrene våre ikke vil være til stede, men sånn er vel livet noen ganger. Det blir nok en lykkelig dag likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...