Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #1 Skrevet 28. februar 2003 Da vi sendte ut innbydelser, fikk vi sure komentarer tilbake. Jeg har stro familie så jeg valgte kun foreldre, besteforeldre, søsken med barn, tanter og onkler. Mens han valgte foreldre, søsken med barn,tanter, onkler og søskenbarn. Mine tanter og onkler ble sure fordi deres barn ikke ble innvitert. Jeg synes at han kunne få invitere søskenbarna, så lenge han har en liten familie. Er det noen her ute som er enige med oss? Eller synes de vi har vært urettferdig?
Pip Skrevet 28. februar 2003 #2 Skrevet 28. februar 2003 Jeg syns det er dere som skal få bestemme hvem dere inviterer - ikke gjestene deres! I min kommende svogers bryllup var det noe av det samme - hans kone har nesten ingen slekt. Så når alle hans tanter og onkler kom, ble det litt puslete... Dette valgte de å løse ved at bruden inviterte en del flere venner... Det fins sikekrt mange ulike måter å gjøre det på. Vi har stor slekt begge to, og det har aldri vært aktuelt å invitere søskenbarn (ikke andre enn to-tre som passer inn under kategorien 'nære venner'...). Men som sagt - syns ikke gjestene skal bli sure pga. deres valg - de bør heller være glade for at de ble invitert selv! :D PS: Men hvis den eneste grunnen til at hans søskenbarn ble invitert er at de skal være 'plassfyll' på hans side av bordet, syns jeg de har mer grunn til å bli sure... :D
Tosca Skrevet 1. mars 2003 #3 Skrevet 1. mars 2003 Forstår ikke hvorfor folk blir sure for sånt. Det er opp til dere hvem dere vil invitere. Familie kan være et ork noen ganger. Hos oss er det slik at jeg har veldig få, mens han har flere slektninger som kommer i bryllupet. Vi er ikke ute etter å ha en mest mulig lik fordeling i de to slektene. Vi inviterer de vi har lyst skal komme, og selv om det da blir en skjev fordeling, so what.
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2003 #4 Skrevet 1. mars 2003 Da vi sendte ut innbydelser, fikk vi sure komentarer tilbake. Jeg har stro familie så jeg valgte kun foreldre, besteforeldre, søsken med barn, tanter og onkler. Mens han valgte foreldre, søsken med barn,tanter, onkler og søskenbarn. Mine tanter og onkler ble sure fordi deres barn ikke ble innvitert. Jeg synes at han kunne få invitere søskenbarna, så lenge han har en liten familie. Er det noen her ute som er enige med oss? Eller synes de vi har vært urettferdig? Hvorfor skal dine søskenbarn svi fordi din kjæreste har liten familie?? D mest naturlige er nok og invitere dem også.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2003 #5 Skrevet 1. mars 2003 Jeg synes det blir så stor forskjell på antallene. Da blir det 20 stykker flere på min side. Dessuten så har jeg ikke noe særlig kontakt med mine, mens vi har kjempe god kontakt med hans søakenbarn. Et a mine søskenbarn giftet seg nå, så var det bare noen som ble invitert. Vi ble ikke. De feiret dagen før vi sendte ut innbydelsene.
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2003 #6 Skrevet 1. mars 2003 D skulle du kanskje ha skrevet i hovedinlegg.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2003 #7 Skrevet 1. mars 2003 Jeg vet det.Beklager at det ikke ble gjort.
Vestlandstausa Skrevet 1. mars 2003 #8 Skrevet 1. mars 2003 Be kem du vil du. Om noken blir sure..., deira problem spør du meg. Be dei du har kontakt med. Vi ber ingen søskenbarn, men fleire venner, for det er dei vi er sammen med til kvardags. Lykke til, Vestlandstausa :D
Kolibri Skrevet 2. mars 2003 #9 Skrevet 2. mars 2003 Hos oss har kjæresten min stor familie, og jeg liten. Vi har ikke bedt alle i hans familie, kun de som han har en del kontakt med. Tanter, onkler og søskenbarn som han aldri ser eller hører noe fra så vi ingen grunn til at skulle være der egentlig. Hvorfor skulle vi betale masse penger for å ha de der når han ikke egentlig har noe forhold til de? Men vi har passet på at vi har en "representant" for hver del av familien. Dette har andre i samme familie praktisert også, og ingen har blitt sure. Poenget vårt var ikke å jevne ut antallet mellom hans og min familie, det var egentlig bare det at vi vil ha et litt intimt bryllup hvor vi har et ordentlig forhold til alle som er der .
Karoline Skrevet 2. mars 2003 #10 Skrevet 2. mars 2003 Jeg hadde også den største familien, og den største venneflokken. På tross av det ba vi de vi hadde lyst til på hver vår side. Jeg ba tanter og onkler og nesten bare "jentene" av søskenbarna - siden broren min hadde bedt "guttene" av søskenbarna, da han giftet seg for et par år siden. Det var det mest naturlige for meg, siden det var dem jeg hadde noe kontakt med. Det er vel egentlig ikke så viktig å be like mange fra hver side, bare det blir en koselig dag. Selvfølgelig bør det være litt balanse, men noen familier er store og noen er små.
Tvilling76 Skrevet 3. mars 2003 #11 Skrevet 3. mars 2003 Vi har litt av samme problemet... Jeg har flere fettere og kusiner enn han har i total slekt. Hos oss er det naturlig for han å be sine 2 kusiner da vi har veldig god kontakt med de. Min side derimot, har vi mindre kontakt med og færre vil derfor også bli bedt. Mange av mine fettere har jeg ikke sett mer enn 2 ganger på 10 år og det er var i begravelsen til mine besteforeldre. Ikke ble vi bedt da de giftet seg heller (så de kan ikke klage dersom de ikke blir bedt i vårt bryllup). Har snakket med min mor, og hun mener vi skal be de vi har god kontakt med. Alle tanter / onkler blir selvsagt bedt uansett... Nå skiller vi heller ikke mellom hans og min side da jeg er endel av hans familie og han av min. :D
Gjest Afrodite Skrevet 4. mars 2003 #12 Skrevet 4. mars 2003 Det handler jo også om hvor god kontakt man har med sine søskenbarn, evnt annen familie... :-? jeg har 35 søskenbarn (!!!) og en stor familie, og økonomien og kontakten tilsier at jeg ikke kan be alle dem! Og dessuten er det brudeparet som bestemmer hvem som blir bedt eller ikke! Ingen har LOV til å bli sure fordet! :evil:
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2003 #13 Skrevet 5. mars 2003 Hos oss består gjestelista av femti stykker fra min familie, seks stykker fra Tommys familie, og resten er en salig blanding av gode venner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå