Gjest *Magica* Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Har du sådd frø, eller skal du så? Hvilke? Jeg klarte ikke å dy meg og har sådd frø til kanariblomkarse og en svart og hvit nellik. De klarer seg fint hittil, får se om jeg klarer å passe på dem helt til mai...
Gjest Pax Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Nei, jeg har prøvd tidligere år, men jeg ser ikke forskjell på spirer og ugresspirer. Kjøper nok noen planter i stedet. Men jeg har plantet poteter. Da blir det poteter til sensommeren, og blomster på potetplantene. (Har en giga-balkongkasse med plass til mye.)
Pnin Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg har sådd frø i mini-drivhus som står her på kontoret. Det er litt grønnsaker og noe blomster. Men foreløpig ser det ikke ut til å skje noe særlig, bortsett fra med én av blomstene (som jeg ikke husker navn på i farta). Såing ute, direkte på stedet, venter jeg meg en måneds tid ennå.
Grisen Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Jeg har sådd solsikke, stemor, primula, asters, chili, tomat, kepa løk og lobelia. Glad i å så jeg
Mrs. K Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Jeg har sådd masse stauder i vinter. De står fortsatt under sneen så ingen spirer der ennå. Om ikke så lenge skal jeg så flere stauder i drivhuset og så smått begynne med sommerblomster på badet.
Kvist Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Jeg har sådd solsikker, sibirvalmue, kaliforniavalmue og en valmuetyppe til som jeg fant i en veikant i fjor og tik med meg frøkapsler fra. Syns det er så koselig å følge med på. ehh, ja også har jeg sådd karse i en vattdott. Fersk brød med gulost og karse...mmm det er skikkelig vår det.
Grendel Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Syns det er litt sent å så nå, jeg begynner vanligvis tidlig i februar..det forrige året kjøpte jeg bare stiklinger, og drev dem frem, de ble jo helt nydelige. Men nå har vi så dårlig plass, og to puser som elsker å undersøke alt mulig, så det blir nok kjøpeblomster i år. =)
Andrine Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Magica, den nelliken du har sådd. heter den Black & White? Den har jeg også sådd, + "Benigna". Og ellers: Blåkorg, blå Alyssum, hvit Alyssum, 3 sorter Lobelia, 3 sorer Petunia, 2 sorter Tagetes, Duftheliotrop, Løvemunn, Rudbeckia, Nolana. 3 sorter Flittig Lise, Klokkeranke, Daggry, 3 sorter tomater, agurk, paprika, rotselleri. Tror det er noen sorter til også som jeg ikke husker i farten. I morgen skal jeg så noen sorter til, og det som kan sås direkte sår jeg ca. 1. mai og setter det i hagestua. Jeg har et eget planterom i kjelleren, det er derfor jeg kan så så mange sorter. Det er egentlig "farlig" å se i frøkataloger, en blir så alt for fristet. Men moro er det! Det som ikke er fullt så moro, er jo priklinga. men har man sagt A får man også si B...
Mrs. K Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Veldig farlig med frøkataloger, Andrine. Gardens North har 50%-salg her i april
Andrine Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Egentlig så er det dårlig gjort å vise meg en slik frøside, det er å friste noen over evne! Har jo også bestilt noen stauder + pluss at det står en god del stauder i drivhuset, og HAGEN ER SÅ ALT FOR LITEN! JEG TRENGER EN STØRRE HAGE! Nytter jo ikke å flytte heller, da får jeg jo ikke med meg alt jeg har i hagen. Og når jeg prikler, kan jeg jo heller ikke hive noe. Det er godt jeg skal gi bort en del!
krifos Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Jeg har nettopp sådd ca 20 ulike sorter med sommerblomster. Kan bl.a. nevne stemor, fløyelsblomst, petunia, løvemunn, brudeslør, georginer, småkrage, blåkorg, nemesia, solblomst osv. De er sådd inne i drivhuset, og må nok stå der bra lenge før jeg kan plante de ut da det er leeenge til det er varmt nok ute her i nord (narvik).
dront Skrevet 6. april 2007 #13 Skrevet 6. april 2007 Jeg har sådd mimosa (til innendørs bruk), basilikum og bladpersille, alt har begynt å spire. Persillen skulle kanskje stått kaldere, den vokser som rakkern og blir nokså tynn. Har også frø av dill, dansk kjørvel, rødbeter, gulrøtter, mainepe, mangold, pastinakk og blomstererter, ringblomst og karse, men venter med å så dem til det begynner å bli varmere ute (bor ganske kaldt til...). I tillegg har jeg settepoteter og ønsker meg jordskokk-knoller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå