Gå til innhold

Skilt på barnevog eller navn på lue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det ramlet en skilt ned i postkassen min i forrige uke. Men navn og fødselsdato på snuppa. Jeg ser mange rundt går med dette fast på vognen. Men jeg tør faktisk ikke henge det på. Jeg tror jeg skal dekorere rommet hennes med det. Så fortalte en venninne av meg at hun aldri hadde turt å ha navnet på luen til datteren. Hun selv hadde det som ung jente og ble kontaktet av en mann. Hun trodde at mannen kjente henne fordi han kunne navnet hennes.

Det er ekkelt å tenke på at dette kan bli misbrukt av noen hvis muligheten byr seg. Har du tenkt på det? Og evt. hvorfor er du ikke skeptisk?

Kan være greit å tenke noen tanker rundt dette, hvis du allerede ikke har gjort det. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Edel-Mari
Skrevet

lille jenta har et veldig langt navn så da hadde man SNURREt rundt hvis man skulle få med seg alt men NEI det er ik noe galt i dhet. hva kan skje??? lite.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med hverken lue med navn eller vognskilt med navn..

Skrevet

Navn på lue på mine større barn bruker jeg ikke. men,det står jo navn på votter,inni lue,jakke osv. Ellers står det med STOR skrift på sekkene. Så en lue gjør vel ikke så forskjell. Men,jeg har ikke kjøpt sånn.

På babyvogna har vi skilt og dette syns jeg ikke gjør noe.

Skrevet

Er det noe nytt dette med skilt på vogna??

Husker vi hadde slike hvite luer med navnet våres på da vi var små. Guttene hadde blå bokstaver og jentene røde.

Når jeg tenker meg om, er barn som har klær med navnettrykk kanskje et lett bytte for pedofile?...

Har også hørt flere advarsler det siste året om at det ikke er lurt å la barna gå med navnet sitt på genser eller lue...

Synes uansett at det er fælt at det i det hele tatt er mennesker der ute som klarer å forgripe seg på et lite barn...

Skrevet

Namnskylt på vagnen tycker jag personligen inte om. Varför ska jag tala om för hela världen vad mitt barn heter och när det är fött? Första gången jag såg skyltarna tyckte jag det var en kul grej men inte längre.

Namn på mössan? Näe, inte det heller. Jag köper hellre en bra vanlig och billig mössa. Bara för "att". Jag har inte tänkt på risken att skylta med namnet men ja, kanske är det onödigt.

Min son har ett väldigt ovanligt namn och jag har själv målat eller tryckt hans namn på tröjor. På magen och på ryggen - och tillsammans med mitt och mannens mobilnummer. De tröjorna har han haft på sig när vi varit på lekland, semester, midsommarfirande (eller 17:e maj). Ett bra sätt att få tag i oss om han skulle försvinna i folkmängden.

Alternativ skulle vara klistermärken eller namnarmband som han riskerar att ta bort eller slita av. I det fallet tycker jag det är bra.

Skrevet

Nei, jeg ville ikke latt datteren min gå med klær med navnet sitt på. Ikke ville jeg hengt skilt på vognen hennes da hun var baby heller. Jeg har hørt advarsler angående at folk kan rope på barnet osv. hvis de går med navn. En annen grunn er at jeg selv trives best med å være "litt anonym". Er så vidt jeg vil ha navn på postkassen min :) Det blir man ikke med et sånt stort skilt!

Skrevet

Jeg synes barnevognskilt er harry, men ser ikke hvorfor det skulle være farlig, siden barn i barnevogn som regel er med sine foreldre.

navn på lue kan misbrukes av voksne med skumle hensikter, da de kan lure barn til å tro at de kjenner hverandre. Dette var det snakk om da jeg var liten også husker jeg.

Skrevet

Vi fikk luer til jul med navn på og de "forsvant" kjapt. Det samme med en refleksvest som min svigermor så snilt hadde dekorert med fullt navn og adresse med store bokstaver.Ser ingen grunn til at fremmede skal vite navnet på mine jenter.

Skrevet

Litt på siden, men disse skiltene til barnevogn har jeg faktisk ikke fått med meg. Er de litt bilskilt-lignende? Hvor fester man dem?

Skrevet
Litt på siden, men disse skiltene til barnevogn har jeg faktisk ikke fått med meg. Er de litt bilskilt-lignende? Hvor fester man dem?

Ta en titt her

Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha det, for jeg vil ikke at gud og hvermann skal vite hva ungen min heter uten at jeg har en viss kontroll.

Skrevet

Syns skiltet med Supermann 05 var litt kult jeg!

Det kunne gått an..

Men ville ikke hatt det med navn på. Passer ikke til vogna jeg vil ha, hehe.

Skrevet

Svarer fordiom jeg ikke har barn:-P

Jeg syns egentlig de skiltene på vognene er litt kule, men vet ikke om jeg kommer til å ha slik, når/hvis jeg får barn.

Navn på luene synes jeg er søtt. Eller jeg gjorde, helt til jeg leste det dere sa om pedofile, og det er jo faktisk sant. Æsj! Så tviler jeg kommer til å ha det..

:)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hva er egentlig poenget med barnevognskilt? Er ikke de fleste små barn sammen med sine foreldre slik at man kan spørre dem, om man skulle lure på hva de heter?

Skrevet
Svarer fordiom jeg ikke har barn:-P

Jeg syns egentlig de skiltene på vognene er litt kule, men vet ikke om jeg kommer til å ha slik, når/hvis jeg får barn.

Sånn er det for meg og.

Navn på lue har jeg ikke likt!

Frk Åberg: fordi noen syns det er kult/stilig. Er vel litt en motegreie. Akkurat med så mange andre ting!

Skrevet
Nei, jeg ville ikke latt datteren min gå med klær med navnet sitt på. Ikke ville jeg hengt skilt på vognen hennes da hun var baby heller. Jeg har hørt advarsler angående at folk kan rope på barnet osv. hvis de går med navn. En annen grunn er at jeg selv trives best med å være "litt anonym". Er så vidt jeg vil ha navn på postkassen min  :) Det blir man ikke med et sånt stort skilt!

Jeg ville aldri hatt skilt med navn på - ikke klær heller. Har også tenkt muligheten for at noen ukjente kan rope på dem...og lokke de til seg....

Itillegg har barna såpass spesielle navn - at jeg ikke gidder å "kringkaste" dem for "hele" verden..... Liker å fortelle det selv, jeg - hvis noe spør.....

Skrevet

Jeg har ikke barn, men kommer til å lære barna mine å ikke snakke med fremmede folk, så jeg vil anta det ikke er noe big deal om de har lue med navnet sitt på. Vet ikke helt om jeg synes slike luer er fine eller ikke uansett. Kommer ikke til å ha skilt på barnevognen. Moten er sikkert ferdig når jeg eventuelt får barn uansett ;)

Skrevet
Jeg har ikke barn, men kommer til å lære barna mine å ikke snakke med fremmede folk, så jeg vil anta det ikke er noe big deal om de har lue med navnet sitt på.

Det ble jeg også opplært til. Men husker da jeg var ca 10 år, så kom det en mann til emg og sa "Hei, Donpedro". Jeg gikk resten av dagen og lurte på hvordan han visste hva jeg het (hadde på meg navnelue, men koblet det ikke).

Man kan si at barna skal lære å ikke snakke med fremmede, men undersøkelser viser at barn like fullt lett lar seg forlede av sleipe voksne.

Skrevet

Ja, barn er jo barn uansett hvor mye man prøver å lære dem ting. Ønsker uansett å ikke være hysterisk når det gjelder pedofile og slike ting. Det er ikke ofte man hører om kidnappinger for tiden. Det var mer vanlig da jeg var liten. Pedofile overgrep utføres som oftest av en person som kjenner barnet fra før av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...