Gå til innhold

Redd for at jeg er gravid...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

Når jeg og typen har sex bruker han kondom, men har av og til ventet litt med å ta den på. Begge synes sex er best uten. Har tatt angrepillen 4 ganger siden vi begynte å ha sex (første gang i desember). To ganger fordi at kondomen sprakk, en gang fordi at han kom før vi rakk å ta på kondom, og en gang for å være på den sikre siden i tilfelle han kom litt inni meg uten kondom.

Nå er jeg redd for at jeg kanskje er gravid. Skulle hatt mensen i disse dager... Den pleier å være ganske regelmessig, men jeg har av og til utsatt den med p-piller og angrepillene forstyrrer også syklusen.

I forrige uke blødde jeg bittelitt, jeg trodde det var menstruasjon, så jeg tok føreste p-pille den dagen. (Ville starte på det, for å slippe mer kondom- og angrepillestyr.)

De to neste dagene blødde jeg også bare bittelitt, så jeg bestemte meg for å vente med å ta p-pillene før neste måned, og heller la den gå sin gang uten pilleforstyrrelse nå. Blødde bittelitt i noen dager til, men deretter har det stoppet opp helt. Jeg er skikkelig nervøs og litt stressa. Typen sier at jeg ikke er gravid hvis jeg blør litt, og at jeg ikke trenger å bekymre meg.

Man kan være gravid selv om man har mensen/småblødninger også? Det bekymrer meg ennå mer. Så jeg skal kjøpe graviditetstest snart. Men når bør den egentlig tas, for å være sikker på at resultatet stemmer? Er det ikke ganske lenge etter mulig-gravid-samleiet?

Jeg og typen er bare 18år og har vært sammen siden november. Hvis jeg er gravid, kan jeg ta abort uten å si fra til han da? Vil ikke stresse noen andre med dette. :tristbla:

Gjest StockDama
Skrevet

du kan ha blitt gravid ja, ta testen så finner du det ut, tar ikke så veldig lang tid før kroppen begynner å produsere det stoffet som slår en graviditetstest ut.

om du vil si til han at du tar abort er vel helt opp til deg, men forbered deg på at det kan bli veldig tungt å bære helt alene...så om han, venner eller familie kan hjelpe deg, så hadde det kanske vært litt lettere?

Skrevet (endret)

Du kan være gravid selv om du har blødd, men hvor stor mulighet det er for det vet jeg ikke. Hvis du kjenner syklusen din, kan du teste deg fra et par dager før du skulle hatt mensen, selv om testen ikke er helt sikker da. Fra den dagen du skulle hatt mensen er testen ganske sikker, men den kan fortsatt være negativ selv om du er gravid. Noen tester ikke positivt før to uker etter de skulle hatt mensten. ClearBlue-testene er forresten de sikreste men de koster litt mer. Det står også god bruksanvisning i pakken. Ta testen på den første urinen din om morgenen, det er sikrest.

Hvis du er gravid kan du ta abort uten at kjæresten din vet om det, hvis du ikke hadde vært myndig hadde foreldrene dine mått vite om det tror jeg. Uansett kan selvbestemt abort være en hard påkjenning for deg(selv om du ikke tror det på forhånd og du føler det er det beste) så det kan være du vil alliere deg med en god venninne eller moren din for å få støtte før/under/etter aborten.

Håper det ordner seg for deg.

Endret av Tinúviel
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
hvis du ikke hadde vært myndig hadde foreldrene dine mått vite om det tror jeg.

Sist jeg hørte var det hvis man er under 16.

Ja, du kan være gravid selv om du har småblødninger, er en del som får det. Ta en test så fort som mulig så får du vite det!

Skrevet

Vil da ikke tro at du er gravid men litt forstyrra syklus. Men ville nå tatt en test for å være sikker. Men hvorfor fortsatte du ikke på p-piller, du slutter jo ikke å blø når du tar de første pillene, så når man skal begynne første dag i mensen har man mensen som normalt. Vet ikke om du har tenkt på det?? For det er alt for mange som tror at blødningene skal stoppe med en gang man har tatt de første pillene.

Håper alt ordner seg. Og visst du er gravis så ikke ta abort uten noen å støtte deg. Jeg har tatt abort, jeg angrer kjempe mye på at jeg ikke sa det til mamma. Hun hadde støtta meg men jeg var redd og ung. Han jeg var gravid med var heller ikke med fordi jeg trodde jeg skulle gjøre dette alene, men det var dumt! Det hadde vært så deilig å bare ha noen der å holde meg i hånden før jeg skulle ta aborten.

:klem:

Skrevet
Men hvorfor fortsatte du ikke på p-piller, du slutter jo ikke å blø når du tar de første pillene, så når man skal begynne første dag i mensen har man mensen som normalt. Vet ikke om du har tenkt på det?? For det er alt for mange som tror at blødningene skal stoppe med en gang man har tatt de første pillene.

Visste egentlig det, men trodde at det var pga p-pillene at jeg bare blødde litt og ikke normalt. (Har brukt p-piller før, for å utsette mensen, trodde den kanskje ble utsatt nå og.) Så for å være sikker på at jeg ikke var gravid (selv om man ikke kan være helt sikker, selv om man menstruerer), så ville jeg få mensen "ordentlig" og uforstyrret. Blir helt uvel av å tenke på at jeg kan være gravid jeg, og stressa. Kanskje stresset gjør at mensen utsettes også... Huff...

Føler meg så uansvarlig også. Takker for raske svar (og for at ingen kom med preken om hvor viktig det er at kondomen er på under hele samleiet osv, for det er noe jeg egentlig vet.)

Skrevet

Mensen kan faktisk bli utsatt av stress.. Jeg hadde et uhell engang og var kjemperedd for at jeg skulle bli gravid og jeg utsatte mensen med over en uke kun fordi jeg bekymra meg.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Hadde det ikke vært for alderen, skulle en trodd det var meg som skrev dette innlegget, tina! :overrasket:

Begynte også på pilla, blødde ikke mer, trodde det bare var blødninger, og venter nå på at det skal bli den 12 så jeg kan få tatt en test. Det er det eneste vi kan gjøre antar jeg..

Om du går på pilla nå, så kan du være gravid selv om du får "mensen" siden det bare vil være blødninger. Bare for å ha det i bakhodet.

Men vi håper på det beste, lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge skal man vente før man kan ta graviditetstest etter samleie? Litt kjipt å ta testen og den viser at man ikke er gravid, mens den hadde vist noe annet hvis man hadde utsatt testen et par dager. Kom med et ca antall dager!

Skrevet

Du kan lese på pakningsvedlegget på graviditetstesten. Jeg har den ikke foran meg akkurat nå, men mener å huske det stod 17 dager på ClearBlue-pakka. Spør på apoteket. :)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg tar den 20 dager etter for å være sikker.

Gjest Gjest
Skrevet

Har hatt sex nesten hver dag de siste månedene. Rett etter siste mens (over en mnd siden) var vi litt uforsiktige med kondom, for det er jo minst sjangs for å bli gravid da. Så helt fra da kunne jeg egentlig blitt gravid..? Men bør vel vente til 17-20 dager etter siste kanskjegravid-samleie?

Gjest Gjest
Skrevet

hvis du har hatt sex er det sjanse for at du har blitt gravid ja, hvis du absolutt ikke vil bli gravid så har du ikke sex. så enkelt er det.

Gjest DyneTryne
Skrevet

eller bruker prevensjon. Så enkelt er det (enklere enn ditt forslag tilogmed)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
eller bruker prevensjon. Så enkelt er det (enklere enn ditt forslag tilogmed)

"Ingen prevensjon er 100% sikker"

:sprettoy:

Gjest DyneTryne
Skrevet
:frustrert: Men seksuell frustrasjon kan føre til vold og elendigheter!
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
:frustrert: Men seksuell frustrasjon kan føre til vold og elendigheter!

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er faktisk ganske seksuelt frustrert for tiden.. hmmzz

Gjest DyneTryne
Skrevet

Da er vi minst to. Ikke lurt å humpe ivei når en venter på å ta den fæle testen! :grine: Men etter den 12 har han bare å legge seg på rygg og spre beina! (eller omvendt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...