Gå til innhold

Spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne81
Skrevet

Jeg sliter og har slitt i mange år. Men jeg klarer ikke si det til noe og klarer ikke skaffe hjelp

Jeg er så sliten :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

:klem:

Kanskje du kan tørre å prate om det på nett? er gjerne litt mindre skummelt da. Det finnes flere steder på nett hvor det er forum for folk med spiseproblemer. :)

Gjest kvinne81
Skrevet

Takk for svar og klemmen!

Vet du om noen?

Jeg har ikke tenkt på det selv.

Det går veldig opp og ned, har slitt siden jeg var ca 12 år.

Ekstra tungt nå i påsken + mye annet som skjer som er litt vanskelig å takle..

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

www.pratekompaniet.net - de har to rom: et åpent og et lukket. Det lukkede forumet for du tilgang til ved å sende mail til en av de forumansvarlige

http://alltid-alene.site-forums.com/

Spiseforstyrrelser er tøft - og det er ekstra å tøft å takle det helt alene. Håper du etterhvert vil tørre å ta mot til deg å fortelle det til noen rundt deg.

Endret av Catwoman
Gjest kvinne81
Skrevet

takk for svar, igjen.

Jeg fortalte eksen min det, men det er vanskelig for utenforstående å hjelpe og forstå.

*Klem*

Skrevet

Hei kjære deg :klem:

Du har iallfall kommet et godt stykke på vei allerede.

Du innser at du har et problem, du vil ha noen å snakke med og du vet at du må komme deg ut av det..

Du vil ha mye bedre utsikter for å komme deg ut av det når du faktisk har kommet så langt at du innser at du trenger hjelp..

Du forstår selv at du må åpne deg.. Det vil sakte, men sikkert, bli lettere å snakke om det, særlig i et forum du føler deg trygg.. Men det viktigste er at du får deg selv til å forsøke, og ikke gir opp hvis du ikke føler deg helt klar..

Håper inderlig det ordner seg for deg.. :klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Et stykke på vei er du allerede kommet. Det skal noe til å klare å innrømme overfor seg selv at en har et problem. Håper du klarer å finne styrke til å bli bedre av spiseforstyrrelsen din :klem:

Hvis du vil ha fler forslag til forum du kan diskutere dette på så er det et HER som du kan finne flere som sliter/har slitt med det samme.

Håper du klarer å skaffe deg profesjonell hjelp etter hvert også, men det er viktig å ta et steg om gangen. Lykke til :klem:

Skrevet

Du er ikke alene. Samme hvor ensom sykdommen er så er!

Send meg gjerne en pm.

Har selv sf. Hatt det i mange mange år.

Ikke gå med alt alene

:klem: fra meg

Skrevet

www.doktoronline.no kan også prøves. De har egne sider, og innen noen temaer så har de eksperter man kan spørre.

:klem:

Skrevet
Du har iallfall kommet et godt stykke på vei allerede.

Du innser at du har et problem, du vil ha noen å snakke med og du vet at du må komme deg ut av det..

Du vil ha mye bedre utsikter for å komme deg ut av det når du faktisk har kommet så langt at du innser at du trenger hjelp..

Mm! :Nikke:

Jeg gikk en lang periode og vegret meg for å spise. Til slutt ble det så ille, og jeg ble så tynn at jeg måtte innlegges. Jeg husker ingenting av hva jeg tenkte når det var på det verste, men det er ekkelt å se bilder av meg for noen år siden og tenke at jeg så på meg selv, helt annerledes. Så fort jeg kom ut av tvangstankene og innså at jeg hadde et problem, gikk ting slag i slag og det hjalp utrolig mye å få snakke med noen. Mange leger/psyk. pleiere/psykologer er utrolig flinke og fine samtalepartnere i en slik fase.

Jeg sliter enda litt, men jeg har liksom full kontroll allikevel. Det går an å få hjelp og komme seg ut av det. Det virker bare så håpløst nå.

Stoor og varm :klem: til deg. Du kan gjerne sende meg en PM også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...