krifos Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Hei! Skal gifte meg i juli, og kjøpte brudekjolen tidlig i høst. Til nå har den ligget i esken som den kom i (bestilte den fra en brudebutikk i en annen by). Når jeg når tar den opp for å se på den, ser jeg at den har blitt litt rynkete på skjørt-delen.Er det noen som vet om det går å stryke den lett på svak varme, eller hva kan jeg gjøre? Vil jo at kjolen skal være helt rynkefri til den store dagen
Gjest Camma Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Hei hei, jeg ville forsøkt å dampe den! Prøv å spørre i noen større klesbutikker i nærheten, kanskje de har en slik maskin og kan hjelpe. Ellers ville jeg kontaktet et renseri.
naley Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Min har også det, mamma skal damp stryke den. Bruker da veldig svak varme og et bløtt kjøkkenhåndkle i mellom. Har gjørt det før på mange av skjørtene og fin toppene mine.
Kykkelikokos Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Jeg skal levere inn kjolen min til brudesalongen. De steamer den for meg, sammen med sløret Jeg ville ikke prøvd å stryke den. Ville under tvil turt å dampe den som de andre foreslår.
Gjest Camma Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Med "dampe" mener jeg IKKE å bruke strykejern! Men å bruke "steamer" som en annen her kaller det Damp=steam
Gifteklar:) Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Fikk et tips om å henge kjolen på badet og slå på dusjen, med ordentlig varmt vann. Det lager litt damp, som kanskje vil slette ut rynkene (hvis de er små). Har ikke prøvd det selv da. Fikk bare tipset av hun som sendte meg brudekjolen (i en eske)
krifos Skrevet 7. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2007 Det hørtes lurt ut. Får prøve å henge den på badet litt. Hvis ikke blir det vel renseriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå