Chelsea Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Mannen min er ingen lesehest men synes det er artig med ei bok på ferie. Kan noen komme med forslag til bøker? Han likte Erlend Loes "L" og "Doppler", Lars Saabye Christensens "Beatles" samt alle bøkene til Jo Nesbø. Utfordringen er at hvis boka ikke er atig eller fengende nok blir han lei med en gang og legger den fra seg.
Gjest *Tara* Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Mannen min liker Ingvar Ambjørnsen`s bøker.
Anglofil Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 (endret) Knut Nærums bøker? Jeg ler ihvertfall kjempegodt av de bøkene. Og liker han politikk, så kan jeg jo anbefale Kongepudler, Trynefaktor av Torgrim Eggen og Krig og fred og religion og politikk og sånn av Anne-Kat Hærland. Jeg moret meg ihvertfall stort over disse bøkene. Mvh Yvonne Endret 4. april 2007 av yvonne
Gjest *Magica* Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 "Hestekrefter" av Lars Mytting. Veldig bra, ifølge flere gutter jeg har anbefalt den til.
aimee Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Kjæresten min slukte Vindens Skygge - akkurat som meg! Den er ikke Erlend Loe-morsom, men veldig godt driv i den. Vanskelig å legge fra seg
Pnin Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Kanskje han vil like Populærmusikk fra Vittula av Mikael Niiemi? Tror den kan være litt i det sjiktet. Og hvis han liker "dick lit", så er muligens Nick Hornby et forslag?
Gjest Pet Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Noe av Bill Bryson. Han skriver veldig morsomme reiseskildringer!
aimee Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 Og hvis han liker "dick lit", så er muligens Nick Hornby et forslag? ← Det er et supert forslag!! Nick Hornby er jo kjempebra! High Fidelity eller Et godt menneske, anbefaler både jeg og samboeren min. De er veldig morsomme også.
Grooo Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Hvis han har lest Doppler må han jo lese Volvo Lastvagnar også og få med seg fortsettelsen!
Drua Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Min mann har nå lest alle bøkene til Andy McNab, denne for eksempel: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...Id=63356&rom=MP
TheHairyToothfairy Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Nick Hornby, start med High Fidelity.
Catzy Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 (endret) Min kjære liker også Nick Hornby og Andy McNab. I tillegg liker til McNab liker han Chris Ryan, som er mer av samme type. I tillegg liker han John Grisham og Jeffrey Archer godt. Noen av bøkene til John Irving er veldig drivende, men kan av og til være litt sære. Hotel New Hampshire er en god start ihvertfall, så kan man ta Garps bok og En bønn for Owen Meany hvis man liker Hotel New Hampshire. Ellers går det mest i sci-fi og fantasy her i huset, for begge to. Liker han sånt? I så fall kan jeg komme med flere anbefalinger. Endret 9. april 2007 av Catzy
Gjest care Skrevet 9. april 2007 #13 Skrevet 9. april 2007 Jeg vil anbefale Jo Nesbø til mannen din. Skriver steinbra også tror jeg han appelerer til menn.
Chelsea Skrevet 9. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. april 2007 Takk for svar, alle sammen. Ellers går det mest i sci-fi og fantasy her i huset, for begge to. Liker han sånt? I så fall kan jeg komme med flere anbefalinger. ← Nei dessverre, sci-fi og fantasy er nok ikke hans greie. Det er et supert forslag!! Nick Hornby er jo kjempebra! High Fidelity eller Et godt menneske, anbefaler både jeg og samboeren min. De er veldig morsomme også. ← Problemet med Nick Hornby er at så mange av bøkene er filmatisert så disse har vi sett, men jeg skal prøve å finne en bok som vi ikke har sett som film. Jeg har lest alle bøkene selv, liker godt Nick Hornby, men da på engelsk. Men så har det seg sånn at mannen ikke er så stødig på engelsk så han foretrekker bøker på norsk. Jeg vil anbefale Jo Nesbø til mannen din. Skriver steinbra også tror jeg han appelerer til menn. ← Han har lest alle til Jo Nesbø, de er midt i blinken for han. ------------- Skal se på de alle tipsene deres, takk for mange svar. Mottar gjerne flere. Vil så gjerne finne bøker til han som er midt i blinken. Høres jo ut som han ikke klarer det selv, det gjør han absolutt, men han velger det safe (dvs. venter på den nye til Nesbø...) og jeg tror han har godt av å utvide lesehorisonten litt.
aimee Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Problemet med Nick Hornby er at så mange av bøkene er filmatisert så disse har vi sett, men jeg skal prøve å finne en bok som vi ikke har sett som film. Jeg har lest alle bøkene selv, liker godt Nick Hornby, men da på engelsk. Men så har det seg sånn at mannen ikke er så stødig på engelsk så han foretrekker bøker på norsk. ← Et godt menneske er ikke filmatisert, og finnes på norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå