Gå til innhold

Hva slags oppvaskmaskin?

Karoline

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe oss ny oppvaskmskin, og har trålet et utall butikker for å finne en.

Alle selgerne har sine favorittmerker - men vi har ingen!

Noen her som har gode erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gode erfaringer med MIELE. De har en finurlig fin løsning med bestikket. En egen hylle øverst, slik at du slipper den hersens kurven i nederste skuff. Bra kvalitet er det også. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at de fleste merker har bra maskiner.

Det du bør tenke på er hvordan du vil ha maskinen.

Har du f.eks mye store tallerkener, så bør du velge en som du kan heve den øverste kurven i. Har du høye glass, så bør du velge en som kurven kan senkes i.

Vi har en Whirlpool (fra IKEA) som fungerer kjempefint. Er strålende fornøyd. Men den dekker VÅRE behov.

Jeg setter pris på å få plass til kjeler, store middagstallerkener og å kunne ta ut bestikk-kurvene. Noen maskiner har en skuff til bestikk øverst og det synes jeg er tungvindt.

Ta en titt rundt omkring og se etter tilbud. Ikke billige maskiner, men nedsatte varer rett og slett.

Kjøp et merke du har hørt om, men som du ikke har hørt masse negativt om. Miele har sikkert bra kvalitet, men de er også høye i pris. Du finner sikkert noe med tilsvarende kvalitet til en lavere pris. Selv har jeg dårlige erfaringer med Miele.. hadde en vaskemaskin som var på service stadig vekk. Derfor valgte vi ikke dette merket.

Vi har derimot vaskemaskin og trommel av merket Baucknecht(?) som er helt enestående. Vil tro at de har andre hvitevarer også og at disse er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Har en BOCH (skrives det slik??) Men det er en benk maskin. Uansett, er en kjempegod maskin, så merket anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Bosch oppvaskmaskin og den er jeg veldig fornøyd med. (Har bare brukt den to ganger hittils da.. den fulgte med den nye leiligheten vi flyttet inn i i forrige uke.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er svært fornøyd med min Asko! Har mange programmer, bl.a. mulighet for å vaske på 45 grader. Dette gjør det mulig å vaske "alt" i maskinen inkl. krystallglass og farmors finservise. Den øverste skuffen er så høy at selv glass med høy stett går greit og likevel er det god plass til store tallerkener. Vi har åpen kjøkkenløsning, men den er faktisk så stillegående at vi ikke legger merke til at den går når vi sitter i stua. Det gjør heller ikke noe at den er lekker å se på. Kostet ca. 10.000, men nå har den gått knirkefritt i 3 år. Min mor har dessuten en Asko som er 10 år gammel og som fremdeles oppfører seg upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kan absolutt anbefale Asko! Vi har hatt samme oppvaskmaskin i 10 år, og den brukes masse. Funker fremdeles helt flott, og bærer ikke preg av å være ti år gammel - den ser faktisk ganske så ny ut. Når vi pusset opp kjøkkenet kjøpte vi nye hvitevarer, men oppvaskmaskinen fikk følge med på lasset, fordi den er så god!

Av alle hvitevarer jeg noen gang har kjøpt har oppvaskmaskinen vært den vi har vært mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har Electrolux som ble kjøpt i 1996, og den har funket kjempebra siden. Ikke noe tull der i gården nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har en AEG, den går som ei klokke! Min Bosch ga opp etter to år! Typisk, nå som garantien ha gått ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Asko, og vi har fått den hjem her idag, så nå står den og vasker for første gang! :ler::ler2::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...