Gå til innhold

'Jeg er glad i deg' kontra 'Jeg elsker deg'

Arnie

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke enig i at når man sier det sjelden, så betyr det mer enn om man sier det ofte.

Det som er viktig er at det føles riktig å si det. At det er godt og at man blir litt skjelven i knærne.

Hvis man sier "jeg elsker deg" bare for å si det, så blir det feil.

Men det går jo ann å snakke med partneren sin om dette da.

Det bør jo være såpass åpenhet i foholdet at det går ann.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og min elskede har vært sammen et år, og vi har ikke sagt hverken glad i eller elsker deg. Men jeg tviler ikke på at han elsker meg! Det ser jeg på alt han gjør og sier til meg. Jeg har aldri følt meg så elsket før i mitt 24-årige liv som med ham.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som startet tråden, og det var morsomt å se at det er flere enn meg som "føler på" akkurat dette. Og at svarene går fra den ene ytterligheten ("Jeg elsker deg" hver dag) til som Amarone ikke ennå å ha sagt "Jeg er glad i deg" etter ett år, fordi det (dersom jeg forstår deg rett) på en måte er så "opplagt" at det ikke trenger å sies.

Det er fascinerende å se at i vår verden med utallige kommunikasjonsteknologier og måter å kommunisere på, fremdeles knytter seg så mye følelser og "spenning" til hvordan vi forteller vår kjære hvor glad vi er i ham/henne!

Jeg likte for øvrig det Lille sa om å si "Jeg elsker deg" hver gang følelsene "rant over" for henne... deilig! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker mannen min over alt, men er ikke tilhenger av å si det i hytt og pine. jeg var sammen med en venninde en dag, da min kjære ringte meg på mobilen. når vi var ferdige sa vi hade og la på røret. min venninde var i sjokk fordi vi ikke sa at vi elsket hverandre. "jeg elsker deg" er ikke noe jeg automatisk vil avslutte en telefonsamtale med, eller slenge ut av meg i det jeg springer ut døren for å gå på jobb. når jeg kjenner at det stikker i magen fordi jeg elsker kjæresten min, da sier jeg det til han. det skjer mange ganger for dag! da kan jeg si det med en intensitet som gjør at han vet at jeg mener det. jegm vet at det fungerer på samme måte for mannen min, derfor blir jeg ekstra glad når han sier det, da vet jeg at han føler på det der og da. når han sier at han er glad i meg, kan det varme like mye. det viser at jeg ikke bare en hans elskede, men også hans beste venn.

klem fra Arven icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Arven.

Ordene "jeg elsker deg" skal ikke slenges uten mening. Jeg sier heller ikke alltid de ordene ved telefonsamtale. Det virker ganske bortkastet å si det når man nettopp har snakket om hva man skal ha til middag!!! Men hvis vi har vært borte fra hverandre noen dager, også snakker på telefonen, da kjenner man jo savnet etter sin kjære og da føles det også riktig å si det! icon_wink.gif

Men jeg er ikke for at det må være spesielle anledninger for at man skal kunne si det. Det kan jo bare være så enklet som at vi sitter i armkroken i sofaen(en helt vanelig hverdag) og ser på et program. Du føler deg så trygg og god. Da er det godt å si "jeg elsker deg"..... icon_smile.gif

De ordene kan ALDRI bli brukt opp, så lenge de blir brukt på riktig måte. Det må føles godt å si det og det bør føles litt skjelvende......eller hvordan skal jeg si det....litt stort..!

"Jeg elsker deg" bør ikke være noe du sier for å blidgjøre partneren din eller bare for å si det. Det bør være en dypere mening bak det.....

Oji, dette ble kanskje litt klissete, men det er sånn jeg føler.... icon_redface.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer sier til meg ved hver annledning at han elsker meg. Avslutter telefon samtaler slik, sier det etter vi har hatt sex, før vi legger oss, når vi står opp... i det hele tatt hele tiden.

Når han sier det til meg, så føler jeg at jeg må svare at jeg elsker ham også.. for det gjør jeg jo... men jeg har ikke behov for å høre det hele tiden, heller ikke si det hele tiden. Jeg vil det skal komme når vi virkelig føler det bobler og stikker og alle andre billedlige forklaringer som har blitt gitt her inne... Ikke at jeg føler det blir brukt opp... men .... eller jo... på en måte så føler jeg at det blir trivielt... og det skal ikke være trivilet å si at jeg elsker deg til noen.. Måten han ER sier mer enn ord, tenker jeg mange ganger. Det finnes mange måter å si at han elsker meg på uten å bruke akkurat de ordene. Når han forteller meg hva som ligger bak de ordene, vel.. det er det vakreste jeg får høre..icon_smile.gif

Men...... hadde det gått en dag uten at han sa at han elsket meg... så hadde vel det vært galt det også...*ler* Men akkurat den som han slenger over skulderen i det han går ut døren... den kunne jeg spart meg for..*ss*

Er jeg vanskelig tro??? icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i et forhold i 5 år uten å høre ordene jeg elsker deg fra henne. hun klarte ikke å si det fikk jeg beskjed om hver gang jeg tok det opp at jeg ønsket jo å høre det fra henne. Hun sa alltid i fra hvis jeg ikke var flink nok til å si det.

Det er så utrolig deilig å høre at noen elsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...