Arnie Skrevet 29. mars 2002 #1 Del Skrevet 29. mars 2002 De gode, små, daglige drypp er som "lim" for et godt forhold, ikke sant? For meg blir det litt for "svulstig" å drive å "ærklære" at jeg elsker henne. Men jeg forsøker å stadig vekk, når jeg føler på det, å fortelle at jeg er glad i henne... uten å la det gå "automatikk" i det, om dere skjønner. Hvordan ser dere på dette / hva sier dere til deres utkårede?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. mars 2002 #2 Del Skrevet 29. mars 2002 Vi bruker begge deler, men prøver å ikke overdrive disse uttrykkene. Det blir fort slik at dette ikke betyr noe lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Skrevet 29. mars 2002 #3 Del Skrevet 29. mars 2002 Jeg synes det høres litt stusselig ut å ikke kunne si "Jeg elsker deg" til sin kjære. At disse ordene blir for voldsomme, får meg til å tenke at kanskje følelsene ikke er så sterke. Sånn var det iallefall for meg i forholdet til min eks. Nå er det ikke sikkert at alle er som meg, så ikke bli fornærmet, Arnie. Alle har vel forskjellige måter å være sammen på. Nå sier jeg "Jeg elsker deg" hver eneste dag. Hver gang følelsene renner over i meg. Jeg liker best å ha det sånn, jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2002 #4 Del Skrevet 29. mars 2002 tenk å være i den situasjonen at du kan si "jeg elsker deg" til noen......og at noen sier "jeg elsker deg" til deg. Dere er heldige dere Hilsen alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 30. mars 2002 #5 Del Skrevet 30. mars 2002 "Jeg elsker deg" er ikke akkurat et ord jeg strør rundt meg, men når jeg først finner en som fortjener å få høre det, så sier jeg det så ofte som jeg føler for. Jeg synes jo også det er deilig å høre han si det samme til meg. Faktisk så blir jeg helt glad inni meg når han sier det. og hvis jeg virker litt "klisjè" i dag, så er det fordi det ikke er så mange dagene til min kjære (som jeg elsker kjempemye, ja... ) kommer hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 30. mars 2002 #6 Del Skrevet 30. mars 2002 Har kun sagt "jeg elsker deg" til en og det er min utkårede.Får fulle magen med sommerfuler når jeg sier det... Gla i deg har jeg sagt til tidligere typer... _________________ ** Lisemor *** Sier jeg elsker deg maaaaaaange ganger om dagen og kommer aldri til å bruke det opp.Kommer vell til å dabbe av med antall ganger i døgnet etter en del år men....... Jeg elsker han over alt her på jord og skal dele resten av livet med han.1212[ Dette Innlegg er endret av: Lisemor den 2002-03-30 23:59 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 30. mars 2002 #7 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg sier "elsker deg" til min kjære stort sett 1 gang om dagen!!! Blir helt mo i knærne når han sier det til meg...... *sukk* Jeg er nok en håpløs romantiker som nyter å høre at han sier det til meg..helst hver dag!!!! Syntes ikke det blir hverken oppbrukt eller at det blir "strødd" rundt. Men vi er alle forskjellige og takk for det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudelutt Skrevet 31. mars 2002 #8 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg sier Jeg elsker deg til min mann mange ganger om dagen. Vi har hatt 17 år sammen så langt, og det faller helt naturlig for oss å minne hverandre på at vi elsker hverandre. Jeg tror ikke ordene mister sin kraft av å bli sagt ofte, heller av å ikke bli sagt. Jeg er glad i deg brukes også, men de ordene er ikke forbeholdt min kjære, men også til venner og familie. En god ting kan ikke sies for ofte, men man må mene det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #9 Del Skrevet 31. mars 2002 jeg elsker deg? det hører jeg kun etter at vi er ferdige i senga når det har gått for han jeg.. da elsker han meg:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 1. april 2002 #10 Del Skrevet 1. april 2002 Anonym: Jeg syntes kanskje at det hadde vært litt stusselig jeg hvis min kjære bare hadde sagt det til meg etter sex! Hva med å snakke med han om det??? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 1. april 2002 #11 Del Skrevet 1. april 2002 Jeg har til nå ikke møtt noen jeg kunne se inn i øynene og oppriktig si "Jeg elsker deg", og har derfor heller aldri sagt det. Den dagen jeg eventuelt skulle møte ham, kommer jeg også til å fortelle ham at jeg elsker ham - men jeg håper han da, om han ikke er like overbevist - ikke sier det tilbake. "Jeg elsker deg" er relativt heavy, og ikke noe du slenger ut. "Glad i deg" er noe helt annet - jeg er glad i mange jeg. For to mennesker i et parforhold som vil være sammen og elsker hverandre, er det nok derimot mer naturlig å "slenge ut" dette også. Men, her gjelder også måten man sier noe på mer enn ordene. Jeg vet hvordan et ekte "Jeg elsker deg" kan høres ut. Det er nakent og sårt, og rett fra hjertet. Vanskelig å ikke gjengjelde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 2. april 2002 #12 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg er nå sammen med en mann som mener at ordene blir "oppbrukt" hvis man sier de for ofte. Nå er det drøyt tre uker siden han sa det til meg første gang, og ca. tre uker siden han sa det sist(!). For meg blir dette for sjelden, kun å ta i bruk "jeg elsker deg" ved såkalte "spesielle anledninger", som han kalte det. Når jeg elsker noen, vil jeg gjerne gi uttrykk for det. Aller helst vil jeg si det flere ganger om dagen, for å gi uttrykk for hva jeg føler for ham. Men jeg har sluttet å si det. Når jeg sier det til ham, og han ikke sier noe tilbake, føles det som en så total avvisning at jeg får helt vondt inni meg. Så nå er det ingen av oss som sier det til hverandre, og det synes jeg er trist. Det blir et "jeg er glad i deg" en gang i blant, men det er ikke det samme!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
|Maria| Skrevet 2. april 2002 #13 Del Skrevet 2. april 2002 For meg er det litt omvendt... Min kjære sier "Jeg elsker deg" til meg nesten hver dag, og jeg blir nesten stum når han sier det. Har problemer med å si det tilbake, fordi ordene betyr så mye for meg. Det er bare han jeg har sagt det til før, og klarer bare til å si det hvis det er noe veldig spesielt som skjer mellom oss. Tror jeg har klart å sagt det til han kanskje fem-ti ganger. Men jeg elsker han virkelig! Det er bare så vanskelig å si det.... Men å si at en er gla' i noen, det kan jeg si til min kjære, mamma og pappa, venner osv.. Jeg elsker jo mamma og pappa også, men får meg ikke til å si det til dem. Hva betyr forresten ordene å elske? Jeg har hørt at det betyr at man er så glad i en person at en er villig til å ofre livet for den... |Maria| 1212[ Dette Innlegg er endret av: |Maria| den 2002-04-02 10:16 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wannebee Skrevet 2. april 2002 #14 Del Skrevet 2. april 2002 Det å si jeg elsker deg rommer så utrolig mye mer enn det å være glad i. Jeg er glad i familien min, venner etc. Men "jeg elsker deg" er kun forbeholdt min absolutt kjæreste. Det å elske er en mye dypere varmere og mer alvorlig følelse - og jeg legger hvertfall mye mer følelser i dette utsagnet enn i det å være glad i. Jeg vil heller ikke strø om meg med "elsker" da det betyr såpass mye for meg. Det er kun foreholdt de helt spesielle situasjonene med min elskede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 2. april 2002 #15 Del Skrevet 2. april 2002 Maria: Ordene "jeg elsker deg" betyr også enormt mye for meg. Det er ikke ord jeg strør om meg til enhver person jeg måtte være involvert med, men ord som er forbeholdt "den eneste ene". Men når jeg først har funnet ham vil jeg gjerne også uttrykke overfor ham at han er min elskede. Og ordene "jeg elsker deg" er altså de som rommer de følelsene best i det fattige språket vi har til rådighet for å uttrykke følelser. Det at det skal være "spesielle situasjoner" føler jeg også er vanskelig. For hva er en spesiell situasjon? Selv føler jeg absolutt sterkest trang til å si det til ham rett etter at vi har elsket, for da føler jeg meg så uendelig nær ham. Men, som sagt, så beholder jeg det nå inni meg, tenker ordene i stedet for å si dem, for ikke å bli såret. Jeg vil gjerne ha respons fra dere som føler at ordene "jeg elsker deg" er noe man må spare på. Hva er de nevnte spesielle situasjonene der disse ordene kan sies?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 2. april 2002 #16 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg syntes absolutt ikke at ordene "Jeg elsker deg", er ord som må spares på. Når man har funnet den personen som man føler at man vil dele resten av livet sitt med, så hvorfor spare på de gode ordene?? Vi sier det til hverandre hvertfall 1 gang om dagen. Noen ganger mer.... Jeg syntes det er utrolig godt at han sier det til meg og det er utrolig godt å si det. Men vi er alle forskjellige...... Man får vel i bunn og grunn gjøre som man føler er riktig. Viktig at begge parter syntes det er riktig da.....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 2. april 2002 #17 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg elsker kun kjæresten min og sønnen min, men er glad i familien min, og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
|Maria| Skrevet 2. april 2002 #18 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg er helt enige med dere Tiriltunge og Tuva. Hvorfor ikke si disse ordene ubegrenset når man først mener det. Hvorfor spare på de? Men samtidig er det noe som holder meg tilbake. For det første har jeg bare sagt det til kjæresten min, og når jeg sa det for første gang var det ekstremt vanskelig. Vi hadde akkurat elsket, og hatt en veldig dyp og nær samtale. Da jeg til slutt klarte å si det, begynte jeg til og med å gråte. Var så sterkt for meg. Dette er heller ikke så lenge siden, et par måneder. I tillegg tenker jeg på alt jeg har hørt fra venner og andre. Man skal ikke slenge disse ordene rundt seg. Man må være forsiktig så man ikke bruker de opp. Gjør man det, vil man ikke lenger ha noe som er så spesielt og dypt og si til sin kjære lenger. Man må være forsiktig sånn at disse ordene blir like "blasse" som å si jeg er glad i deg. Nå sier jeg blasse, for å illustrere forskjellen mellom uttalelsene. Dette er jeg hvertfall redd for. Vil ikke bruke de opp. Spesielle situasjoner. Vel.. det er litt vanskelig å forklare. Er vel ikke enkelt situasjoner som jeg kan plukke ut å si at DA føler jeg for å si at jeg elsker han. Det er bare noe jeg FØLER der og da. Noe han har gjort eller sagt kanskje. Eller hvis vi har elsket (er ikke alltid vi elsker, noen ganger har vi bare sex, som jeg ser det). Jeg elsker jo han alltid, men av og til føles det sterkere ut.. uff... er så vanskelig å forklare... |Maria| Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 2. april 2002 #19 Del Skrevet 2. april 2002 Første gangen jeg sa det til noen føltes det også ekstremt vanskelig. Vi var faktisk ikke ferdige en gang, men holdt fremdeles på og hadde sex da det plutselig gikk opp for meg hva jeg følte for ham. Det inntrykket ble så sterkt for meg at jeg rett og slett begynte å gråte. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å si det til noen, for det å si noe sånt utleverer deg selv noe så utrolig mye. Dette var min eks, og så lenge vi elsket hverandre sa vi det til hverandre daglig. Jeg husker ikke helt når jeg sluttet å si det til ham, men på det tispunktet var i hvert fall min kjærlighet overfor ham slutt - ergo ingen grunn lenger til å si det heller. Jeg var lenge av den oppfatning av at "jeg elsker deg" er noe du sier til kun én person i løpet av livet. Denne bombastiske holdningen har jeg nå lagt fra meg, i og med at jeg faktisk har truffet en ny mann som jeg elsker av hele mitt hjerte. Men jeg vil så gjerne få lov til å uttrykke det også! Men så føler jeg da i stedet at jeg må undertrykke disse impulsene. Uff. Og når han ikke sier det til meg, betyr det da at han egentlig ikke elsker meg? Slike tanker gjør jeg meg når jeg begynner å gruble... _________________ Tiriltunge 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tiriltunge den 2002-04-02 13:53 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galadriel Skrevet 2. april 2002 #20 Del Skrevet 2. april 2002 Ah...et tema jeg stadig grubler over Har funnet mannen i mitt liv - han er den første som jeg nærmest bobler over av lyst til å si det til...har prøvd å hviske det etter en virkelig nær kveld...men ordene tør liksom ikke komme ut høyt Han er ikke den som sier for mye, men hevder bestemt at han er viser at han er glad i meg ved å vise omsorg, nærhet, eller å hjelpe meg når batteriet på bilen er flatt (som idag ) Hehe..har prøvd å skjenke fyren full for å liste ut de magiske ord men neida....må nok smøre meg med tålmodighet Kvantitet er ikke det samme som kvalitet...så om det ikke sies ofte så betyr det desto mer når det først sies? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå