Gå til innhold

Jeg får ikke food prossesoren til å virke..

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg fikk en Melissa foodprosessor til bursdagen min i februar. P.g.a plassmangel satte jeg den ned i kjelleren så jeg har aldri prøvd den før nå. Jeg åpnet den og alt var fint, og jeg hev nedi mango, jordbær, isbiter, og appelsinjuice i forsøk på å lage med smoothie som jeg heller aldri har laget før..

Men den vil jo ikke starte! Hva er gaaallt? Jeg blir sinna :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Jeg har prøvd den i alle stikkkontaktene mine, og jeg har lest bruksanvisningen min jeg gjør det jo riktig :(

KOM IGJEN DA, GI MEG SMOOTHIE!

Gjest Catwoman
Skrevet

Det kan vel være at den rett og slett ikke fungere - produksjonsfeil?

Sikker på at lokket sitter helt og ordentlig på?

Gjest enois
Skrevet

På min må man klikke lokket på plass med makt. Altså, det kjennes ut som at det sitter på plass, men må et hakk lengere for at den skal fungere. Sto leeenge og funderte før jeg fant ut av det.

Skrevet
Sikker på at lokket sitter helt og ordentlig på?

Sånne maskiner er gjerne helt nazi på at både beholder og lokk skal sitte helt riktig, så sjekk det veldig nøye.

Skrevet

Det kan også hende at du må sette på den andre bollen for å få den til å virke. På min gamle maskin måtte man i alle fall det.

Gjest Tweek
Skrevet

Ja, det var nettopp det lea! Jeg fant ut av det når når jeg hadde vasket den å skulle sette den på plass. OG så skulle jeg bare teste en siste gang.

Så teit, hvis jeg bare skal bruke den ene beholderen, hvorfor skal den andre gå også?

Det står jo i bruksanvisningen at man ikke skal slå den på når beholderen er tom, og da må jeg jo ha noe i begge?

Teit!

Skrevet

Det er ikke med et eller annet lokk som skal sitte på der det ikke skal være noen beholder da? Det har med sikkerheten å gjøre i alle fall. Ofte er det slike rare løsninger på rimelige maskiner. De dyre maskinene er gjerne litt smartere.

Men du fant i alle fall ut hva som var feil.

Sende en e-post til produsenten kanskje?

Skrevet

Der er noen sikkerhetsbrytere som gjør at beholderene må

være på plass før du kan slå på maskinen. Når du lager smootie,

tar du bare ut kniven i den andre beholderer. ;)

Gjest Tweek
Skrevet
Det er ikke med et eller annet lokk som skal sitte på der det ikke skal være noen beholder da? Det har med sikkerheten å gjøre i alle fall. Ofte er det slike rare løsninger på rimelige maskiner. De dyre maskinene er gjerne litt smartere.

Men du fant i alle fall ut hva som var feil.

Sende en e-post til produsenten kanskje?

Det følger med en "hette" som jeg kan ta over der kanna skal være, sånn at det blir glatt overflate, men det finnes ikke dette til den andre beholderen.

Jeg sendte ikke til produsenten, for jeg gadd ikke ta meg tid til det. Men maskinen så veldig greit ut uansett :)

Der er noen sikkerhetsbrytere som gjør at beholderene må

være på plass før du kan slå på maskinen. Når du lager smootie,

tar du bare ut kniven i den andre beholderer.  ;)

Det kan jeg kanskje gjøre.. Da bråker den vel ikke sånn som den gjorde da knnivene bare spant rundt.

Gjest Tweek
Skrevet

Da har jeg laga smootie :slikke:

Den smakte godt, men var klumper i p.g.a jordbær :(

Jeg hadde appelsinjuice, en isbit, jordbær og mango.

Namm! :-D

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg skrev hvis hva jeg hadde oppi i startinnlegget :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...