Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skreiv et innlegg her or noen måneder siden,hvor jeg skreiv at jeg slutta på trionetta i juni for å prøve å bli gravid. Ingen ting har skjedd enda!

Skal jeg la det gå naturens gang eller er det noen som mener at jeg eller mann min bør sjekke oss? Noen råd på veien?

Det tar på å gå å vente på noe som ikke skjer! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har erfaring med Trionetta selv..

La på meg 10kg av dem..

(noe som ikke syntes så mye bortsett fra brystene,

så det var vel ok ;) )

Men da jeg sluttet med dem tok det 4 år,

før jeg ble gravid..

Legen mente det skyldtes pillen..

Men du bør nok snakke med legen din om det,

for det er så individuelt...

Skrevet

Hei!

Jeg sluttet med Trionetta i januar i fjor, og i hele 2002 hadde jeg mensen to ganger... Så nå begynner vi med utredning. Det viste seg at jeg ikke har eggløsning pga at jeg mangler hormonet progesteron. Skal for andre gang til gyn-spesialisten på mandag. Legene vil ikke gjøre noe før det har gått ett år etter p-pilleslutt. Så du må kanskje vente litt til. Lykke til iallefall!!

Pumpkin :wink:

Skrevet

Tror det er ganske vanlig at det tar opp mot 1 år (og gjerne litt mer) før en blir gravid etter p-pilleslutt, kroppen skal jo stabilisere seg igjen. Så er du ikke gravid etter 1 år, så bør du nok ta kontakt med legen for å få sjekket at alt er normalt.

Vil ellers foreslå at du bruker snart gravid siden, der er det mange kjempe flinke mennesker i samme situajson, gå inn på gravid til høyre på denne siden.

Lykke til hvertfall:)

Skrevet

Jeg leste en studie her for litt siden, om mennesker som hadde gått på pillen. Det viste seg, i følge den undersøkelsen, at de som hadde gått på pillen kjempelenge, faktisk ble fortere gravid enn de som bare hadde gått på den noen år.

Så det kan da kanskje vise seg at det er feil det man sier, at det er vanskelig å bli gravid rett etter man slutter pillen.

Uansett; du har ikke prøvd et år engang. Det er veldig vanlig, mer enn vi tror, å gå et år og lengre før man blir gravid.

I min spede ungdom trodde jeg at jeg var gammel nok til å få barn. Min kjære og jeg prøvde i halvannet år, men jeg ble heldigvis IKKE gravid den gang. Likvele har jeg smelt to i boks uten å prøve engang senere. Ikke gi opp ennå, gi dere selv litt tid. Slapp av ;)

Skrevet

Heisann!

Jeg sluttet med pillen i juli -02 for å bli gravid. Vi tenkte at det hastet ikke til å begynne med, så stresset ikke noe med det. Men ikke fikk jeg mensen heller så da hadde jo ikke det hjulpet.

(Jeg gikk også på trionetta, og ettersom jeg skjønner er det mange her som ikke har noen bra erfaring med det... Det likte jeg ikke å høre!!)

I desember gikk jeg til gynekolog, for da var jeg virkelig lei å å lure på om jeg fikk mensen snart slik at vi kunne begynne å prøve. Han sjekket meg og fant ut at alt var som det skulle og sa jeg skulle komme tilbake i januar da han hadde fått svar på noen prøver. Da fikk jeg skrevet ut resept på noe som heter primolut og pegotime. Primolut for å fremkalle blødning og sette i gang cyklus (ja... kanskje litt klønete skrevet..) og pegotime for å få igang eggløsning. Jeg gjorde dette men det har ikke skjedd noe enda.. :cry:

Men vi gir ikke opp så lett, må jo bare prøve igjen så fort det lar seg gjøre. Men da må jeg ta dobbelt dose av pegotime.. Så da får vi se om det skjer noe da..

Jeg trodde også at man ikke begynte med dette før etter det hadde gått et år, men gynekologen jeg var hos nølte ikke med dette dersom jeg ønsket det. Dette var privat her i Oslo da.

Hadde jeg vært deg ville jeg fått meg en time så kan de hvertfall undersøke deg også ser du jo hva de sier. Det er kanskje forskjellig fra lege til lege da..

Men lykke til da hvertfall!! Uansett hva du gjør!

Hilsen ei som prøver og håper det går fort!

Skrevet

Hei!

Som flere har nevnt skal det endel til før legen er villig til å utrede før det har gått ett år, dette fordi det alt for ofte tar ett år å få kroppen til å stabilisere seg, og legene vil at kroppen så langt det er mulig få lov å fikse opp på egenhånd. Dette er ikke dumt. Mitt råd er å slappe av, slutt å prøv å bli gravid, kos dere og ta en dag av gangen.

Personlig synes jeg at folk ofte prøver for hardt. Jeg har selv vært prøver i ett år nå. Mensen har fremdeles ikke stabilisert seg, og vi har nå begynt å utrede hvor 'problemet' kan ligge. Min mann skal teste sine svømmere og jeg skal til gyn for å se om alt er som det skal (noe det mest sannsynlig ikke er, da jeg har 'mensen' hver 3. uke elns). Hvis alt tilsynelatende er normalt vil vi slutte å prøve (og jeg vil slutte å surfe rundt på gravidesider og slikt, for man blir etterhvert gal i hodet av det, og man blir stresset når andre blir gravid bare de ser ett mannfolk), og la naturen gå sin gang. Jeg vil anbefale mange fler å ta det med ro. Er det meningen at man skal bli gravid så blir man det som regel. Take it easy, have fun!

Maggie!

Skrevet

Jeg sluttet med pillen for ca tre år siden men det er først nå de siste mnd at vi har prøvd å bli gravid. Må nok ta tiden til hjelp en liten stund til før man går et skritt videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...