tass2406 Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Har lyst å en snøggel bøggel til snuppa, men er helt urdårlig på å sy Noen som kan sy for meg?
Far til 2 Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Jeg er også ELENDIG til å sy Ofte har jeg benyttet slike små firma med 1-3 ansatte ("systuer") til å gjøre dette. Slike "systuer" dukker nå opp over alt i landet, sannsynligvis pga etterspørselen, og selv om det er vesentlig dyrere enn å kjøpe noe ferdig fra Kina, blir det gjort på en proffesjonell måte (i mine øyne )
Wildy Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Det er mange dyktige damer ( og noen menn ) rundt omkring som syr på bestilling. Ofte går slikt via jungeltelegrafen, så hør med venner og naboer. Og du kan sjekke om du finner oppslag fra lokale sydamer på nærbutikken, gule sider etc. Husflidlag kan også være en plass å høre.
IsaCathrine Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Hør på Nybaktmamma.com ← Skulle til å foreslå det jeg og. Men tror ikke det er så mange som syr på oppdrag der lenger. Men er jo lov å høre. Ellers så kan du jo kjøpe noe billige greier først og prøve deg frem å se om du kanskje kan klare å sy en snøggel bøggel. Og om du får det til, kan du jo kjøpe litt dyrere stoff, dyne osv å sy en ordentlig en. Eller gjøre som ei på NM gjorde, utstyrte seg med symaskin og svigemor!
tass2406 Skrevet 9. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2007 Ingen som kan hjelpe? Prøvde å logge meg inn på Nybaktmamma.com, men de godtok ikke min hotmail adr.......
IsaCathrine Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Prøvde å logge meg inn på Nybaktmamma.com, men de godtok ikke min hotmail adr....... ← Du har ikke en anna mail da? Er ett eller annet tull med hotmail og NM.
IsaCathrine Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Hva er en snøggel bøggel? ← En hjemmesydd pose til bruk i vogna. Kan lages i tykk vintevesjon, tynn sommervesjon eller alt i mellom. Glidelås-åpning, knyting, knapper, strikk - hva du vil. Mønstre og farger som DU liker og som passer til deg, ditt barn og vogna. Sys så den passer til din unge og din vogn.
Hermula Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Mener jeg har sett noen avertere slike for salg på Finn.no. Du kan jo prøve å søke der?
Scorpina Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Hvis du ikke finner noen private som syr - kan snuggle bestilles herfra.
14062003 Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 Jeg er ikke sikker på skrivemåten, men tror det er Snugle Bugle. Jeg mener det er et av disse vognfirmaene som syr poser som passer til vognene. I diverse kule farger og mønstre (og tykkelser). Men disse posene koster halvveis skjorta og derfor begynte folk å sy selv. Fordi det er © på originalen, kaller man det snøggel bøggel - og prøver på den måten å unngå å stjele ideen... Det er hauger som har sydd den inne på nybaktmamma.com - og de sier det er kjempeenelt!
tass2406 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. april 2007 Kanskje noen som kommer inn på NM.com kan spørre for meg???????????????????
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #14 Skrevet 10. april 2007 Kanskje noen som kommer inn på NM.com kan spørre for meg??????????????????? ← Jeg la inn en tråd der med spørsmål, men ikke fått noe svar. Når det slutter å gå treigt der kan jeg sende en mail til en av modertorene.
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg er ikke sikker på skrivemåten, men tror det er Snugle Bugle. ← Bugle Snugle tror jeg. Eller Buggle.. Jeg mener det er et av disse vognfirmaene som syr poser som passer til vognene. I diverse kule farger og mønstre (og tykkelser). Men disse posene koster halvveis skjorta og derfor begynte folk å sy selv. Fordi det er © på originalen, kaller man det snøggel bøggel - og prøver på den måten å unngå å stjele ideen... Det er hauger som har sydd den inne på nybaktmamma.com - og de sier det er kjempeenelt! ← :nikker: Endret 10. april 2007 av IsaCathrine
Grooo Skrevet 10. april 2007 #16 Skrevet 10. april 2007 Det er mange flinke damer på http://www.tettinntil.com/forumet også, kan godt hende du kan få hjelp der
Holly Hobbie Skrevet 11. april 2007 #17 Skrevet 11. april 2007 Det staves Snuggle Buggle. Men det er ogsaa noe som heter Buggysnuggle - tror det er det samme: http://www.buggysnuggle.com/show_content.a...61-63662CFFFE1B Kan kanskje bestille derfra?
IsaCathrine Skrevet 11. april 2007 #18 Skrevet 11. april 2007 (endret) Fikk beskjed av Crimina* at du skulle sende mail hit: xxx Fortell gjerne hva du kaller deg når du har fått registrert deg da! Mailadresse fjernet iht Kvinneguidens regler. Druscilla - mod Endret 11. april 2007 av Druscilla
Elle Melle Skrevet 12. april 2007 #20 Skrevet 12. april 2007 Historien til uttrykket: BuggySnuggle er et merkevarenavn. Når man lager kopier av denne, er det ulovlig å kalle den for det samme, dermed oppsto det fantastiske ordet SøggelBøggel på NM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå