Gå til innhold

Trenger hjelp med å finne interesser og jobb

Alima

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og tenker over åssen livet hadde vært om jeg hadde en jobb, men jeg kommer ingen vei når det gjelder emnet. Akkurat nå har jeg et liv hvor jeg spiller et online data-spill og ser tv, er med kjæresten, han er igrunn i samme situasjon som meg utenom at han har en utdanning, men ikke får noe gjort.

Vi sliter begge med motivasjon til å gå ut døren og gjøre noe ut av livet utenom å faktisk gjøre det vi gjør. Min sosiale situasjon er dataspill, og ingenting annet. Jeg har hatt noen vaskejobber som jeg virkelig hater, jeg hater igrunn å ta meg ut til noe som helst. Min interesse ligger i å bruke hjernen aktivt, og det gjør jeg nå, men jeg får ikke noe penger til å leve for for det.

Okay jeg trenger hjelp.

Åssen får man seg en interesse som omhandler noe man bruker hjernen til?

Åssen får man brukt det vettet man har uten at det går for mye utover det livet du allerede har?

Jeg er lat, men prøver å skjule det, ved å bli aktivt bekymret over det livet jeg lever. Jeg har kjempet for å finne noe som jeg faktisk kan bruke min hjerne aktivt til i 20 år før jeg begynte med dataspill hvor jeg faktisk gjør det. Jeg vet jeg er flink til å bruke tall, jeg er flink med detaljer, systimatisere og hente fram informasjon, men veldig unøyaktig og ukonsentrert.

Livet mitt forandret seg totalt etter at jeg flyttet ut. Jeg gikk fra å aldri tenke igjennom det jeg gjorde, og jeg gjorde alltid ting impulsivt, til å faktisk tenke igjennom hva man gjør før man gjør det, ihvertfall når det gjelder disse tinga her.

Om noen kan hjelpe hadde det vært veldig fint:) Hobbyer og jobber som omhandler service passer meg ikke. Jeg vil ha en god jobb, et godt hjem, og en jobb med fremtidsutsikter.

Jeg vil være en ekspert i det jeg gjør, ellers klarer jeg ikke motivere meg. Jeg høres nok ut som en oppblåst jente som altid har fått det jeg ønska meg og det er jeg nok, men mangler selvtillit, og føler at jeg sliter meg ut bare jeg må flytte på meg. Håper på svar.

Endret av Alima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest niomi

For det første tror jeg ikke du skal være så redd for at det du begynner med går for mye utover det du gjør i dag, siden livet ditt består av online-spilling, TV-titting og sofasliting. ;)

Dersom du er glad i tall og data, ville jeg vurdert en IT-utdannelse. Systemutviklere er det f.eks. alltid god bruk for, og de har stort sett stor frihet i jobb ift fleksitid og arbeid på kveldstid/helger. Men for at du skal komme deg noen vei "bli ekspert" og få en utfordrende jobb, må du få ræva opp av sofaen og ikke skylde på at du er lat. Hvem er ikke lat, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28, jeg bare slutta å studere etter fjerde studium som ikke gikk noe særlig, så vet ikke om det er veien å gå å starte på et nytt innen de faga jeg allerede har prøvd meg på. Har nok rett i det at jeg bør gå ut mer og få ting i gang, i stedet for å gjemme meg bort:) Men bare gå ut døra gjør meg livredd akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter ikke med angst og depresjon for tiden da? Høres litt sånn ut fra det du skriver, men jeg kan jo ta feil. Men, hvis du sliter med problemer er det kanskje de du må ta tak i først, før du tenker på jobb og slikt. Søk hjelp hvis du trenger det, jo før jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Landra

Hei!

Jeg vil anbefale deg coaching og personlighetstesting. Jeg kan gi deg navnet på en dyktig person som driver med dette.

Der svarer du på ca 200 spørsmål og dette blir oppsummert til din personlighet. Så skal du fortelle om deg selv, familie, sosialt og skole fra du gikk på barneskolen og til nå. Ut fra alt dette kommer det frem mye om dine personlighetstrekk, sosiale trekk, ledertrekk og dine interesser.

Hadde dette for en liten stund siden og det var verdt pengene for å si det sånn.

Du får hjelp til å fine et yrke som passer deg og om du har ledertrekk. Så kan du bruke vedkommende som referanse siden disse trekkene nå kan bevises.

Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes coaching og personlighetstesting høres interessant ut, men har blitt advart mot dette, ifall på den måten jeg har forsøkt det før, men alt annet er igrunn prøvd. Men må man da vite hva man liker? og koster dette penger? Jeg tror problemet mitt ligger i at jeg beskylder alt og alle, og helst meg selv for ting som går galt, så har jeg ikke gjort noe med problemene hittil. Også det at har man gjort noe galt, så er det greit for alle andre å gjøre det samme. Jeg har igrunn prøvd alt, psykolog, psykiater, jeg er frisk i følge dem men har en situasjon jeg ikke har klart å komme meg ut av, aetat, men alt dette har jeg igrunn gitt opp, fordi jeg selv vet hvor landet ligger, og tror jeg må ha fred til å gjøre noe ut av min egen situasjon, i og med at jeg har folk rundt meg som er veldig pågående, eller har ifall vært det. Jeg er nok til en viss grad deprimert over åssen situasjonen er, men det eneste som hjelper er å finne ut av sin egen situasjon og gjøre noe med saken. Hver gang jeg får besøk dukker det som plager meg opp igjen, så jeg lever som regel i en reell drømmeverden så å si, nå blir det mye prat her, jeg er veldig ærlig om min egen situasjon som regel. Takker for all hjelp jeg kan få. Kom meg ifall ut døren i går. Jeg mener ikke å bruke dere som psykologer, eller til noe som helst, jeg trenger bare noen å prate med om alt dette, hvilket jeg ikke føler at jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landra

Hei!

Skjønner veldig godt at du er skeptisk. Tok en personlighetstest på Adecco sine sider og kranglet lenge med mannen som påstod at denne testen måtte tas flere ganger (personligstrekkene i en alder av 25 forandrer seg ikke).

Mange tester som er ute i markedet er ikke brukenes og som slår ut helt feil, men dette er ikke bare tester, men også samtale.

Jeg skrev til deg hvor jeg ble kjent med vedkommende og derfor tør jeg ikke å si sikkert hvor mye dette kommer til å koste deg. For meg var dette en investering som var verdt pengene siden jeg lenge har følt at jeg ikke var klok nok, flink nok eller smart nok.

Ikke bra å føle som du gjør akkurat nå. Skjønner utrolig godt at dette koster deg mye krefter.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...