Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skal levere sædprøver nå etter påske, noen andre som har vært gjennom det samme? Hvor lang tid tar det før man får svar og må man gjennom det flere ganger?

Bare så synd det er midt i den eventuelle eggløsninga mi og han må avstå fra å få utløsning på 3 helst 5 dager før prøven skal leveres. Jaja, får se postivt på det, får i allefall vite om svømmerne hans fortsatt er i form ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk med meg sædprøveskjema til mannen når jeg var hos gynekologen første gangen. Fikk beskjed om å bestille tid til levering på sykehuset selv. De tok visst bare i mot sånne prøver på tirsdag morgen, så da valgte vi en tirsdag utenom EL-perioden. Så han fyllte ut skjemaet og tok prøven hjemme. Og dro bort på sykehuset for å levere den rett etterpå. Han hadde hørt jeg hadde lest her på KG om menn som ikke likte å ta den prøven, at det var ubehagelig osv. Men asså, det var vel bare å treffe oppi en liten boks og skru på lokket? Han kunne ikke skjønne hva som var så fælt med det. :ler: På sykehuset fikk han spørsmål om det var pga utreding for barnløshet eller sterilisering at han leverte.

De sa svaret kom til å ta litt over ei uke, og etter ti dager så fikk vi svar fra gynekologen. Måtte ringe og spørre etter det selv da :)

Skrevet

Om han må gjennom det flere ganger avhenger av hva den første prøven viser. Hvis den første er litt dårlig, må han avlevere en ny prøve senere for å se hvordan resultatet er da. Lykke til :)

Skrevet

Vi var hos Ken Purvis forrige torsdag der min kjære leverte sædprøve. Fikk beskjed om at det kunne ta opptil to uker å få svar pga påsken, så vi venter i spenning... Stakkars samboeren min er så nervøs, veldig redd for at det er han det er noe "feil" med selv om jeg prøver å fortelle han at vi er sammen om det her. Lykke til ihvertfall! ;)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Fikk timen i posten vi da, for vi må reise nesten 40 mil for å få avlevert den prøven...

Prøven skal leveres innen en halv time etter at den er fylt i prøveglasset og oppbevares varmt. Helst inntil kroppen.

Haha!! Vi dreiv å tullet litt rundt med det, "gå rundt med små svømmere i et beger på innerlomma" :legrine:

Skal avlever på fredag, kommer med oppdateringer. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nesten ei uke siden vi var å leverte prøven. Gikk helt greit, bortsett fra at ting kanskje tok litt lenger tid når man har et beger i tankene... :hoho:

Var inne i 2 minutter å pratet med legen som har dette som sitt område. Prøvene ville bli sett på samme dagen, men vi ville ikke få svar før gynekologen som hadde henvist oss dit fikk svaret.

Så da regner jeg med at det går minst 14 dager til før vi hører noe. Jeg skal å ta blodprøver i dag, så da ser han på alle resultatene før vi blir kalt inn.

Ting tar så innmari lang tid....*smører meg med en dose tålmodighet*

• 2 uker senere...
Skrevet

Da er alle svarene klare og vi har hatt en samtale med gynekologen.

Mannen har en betennelse, men de vet ikke om dette påvirker kvaliteten til sædcellene, men han har begynt på en kur for å bli kvitt infeksjonen.

Mine prøver viser at jeg ligger i grenseland på eggløsning.

Er derfor begynt på metformin igjen. Gjorde dette for et år siden, men da ble jeg så innmari plaga med magen så jeg kutta det ut. Nå fortalte gynekologen meg hvordan dosen sakte skulle økes over en periode på 8 uker.

Mannen skal tilbake i August på sædprøver om vi ikke har blitt gravide til da.

*krysse fingrene og håpe på det beste*

At metformin funker vil vise seg, men jeg kan iallefall ikke spise sjokkis noe mer. Spiste en liten sjokolade tidligere i kveld og jeg ble skikkelig kvalm! Er visst en bivirkning metformin har at man blir kvalm av søtsaker.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...