rsa Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Forloveden og jeg vurderer å gifte oss i Italia. Nærmere bestemt Amalfi-kysten. Jeg har kontaktet forskjellige arrangører, og den billigste så langt skal ha 5500 for å fikse det praktiske. Husker ikke om dette inkluderer pynt av lokale osv, men det kan jeg ikke tenke meg. Ikke til den prisen. Jeg synes ikke dette er mye å betale, så det er ikke prisen som er problemet. Jeg lurer bare på om det er nødvendig med en arrangør. Kan det bli vanskelig å holde tunga rett i munnen når jeg skal sende papirer, ordne lokale osv selv? Papirene bør jeg vel klare selv. Lokalet blir sannsynligvis et hotell jeg har sett meg ut, og er allerede i kontakt med dem. Drar ned 1 uke før bryllupet for å gjøre det som ikke kan ordnes over tlf. Ønsker en veeeeeldig enkel bukett, og bare levende lys og noen roser på bordet til middagen. Synes Amalfi-kysten er "pynt" nok Er det noe jeg overser her? Fotograf kan jeg kontakte selv, har sett meg ut noen seriøse. Skal høre om dommeren kan ha vielsen på hotellet, ellers blir det på rådhuset. Når det gjelder gjester blir vi 15 stk inkl. forloveden og meg. Foreldre, søsken og forlovere. Dette er mennesker som kommer til å kose seg glugg ihjel, selv om noe ikke blir helt som planlagt. Ble litt langt det her, men om noen har gode råd, eller erfaring setter jeg pris på litt input. Takk takk
Snippa Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 (endret) Tror ikke du trenger arrangør. Vi vurderte Dubrovnik, og brudepikene.no skulle 5500 i grunnhonorar, og i tillegg kom alle andre avgifter og gebyr. Vi tok heller kontakt med det hotellet vi ville bo på, og der var de veldig behjelpelige. De kunne ordne absolutt alt vi ville at de skulle ordne, og vi skulle ikke betale noe for den hjelpen. Endret 3. april 2007 av Snippa
rsa Skrevet 4. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2007 Takk for svar Snakket mer med kjæresten i går. Vi satser på å klare det selv. Merker nok fort om det bare blir surr.
rsa Skrevet 4. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2007 Takk! Ja, både spennende, og litt ekkelt. Føler at jeg mister litt av oversikten, men vi har jo ett år på å planlegge dette. Kjæresten ville ha lite bryllup, og jeg ville på bryllupsreise til Italia, så da møttes vi på halvveien.
*Emma* Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Jeg vil si at nei det er ikke nødvendig - men jeg ville brukt penger op det sålenge det ikke er mere enn 5-6000. Vi var 15 stk - i USA. Hadde planlegger som var endel av en pakke vi bestilte. det var kjempe fint å få lister av henne med feks frisører,fotografer, prester vi kunne velge mellom, osv osv. Hver gang vi lurte på noe ang resauranten eller hadde problemer med noe snakket vi med henne og hun ordnet alt for oss. Her hjemme hadde jeg aldri følt noe behov for det -og jeg var heller ingen bridezilla som måtte ha alt perfekt og var sykelig opptatt av ditt og datt...vi var begge veldig laid back med hele planleggingen.....men som sagt så lenge alt var så langt unna var det veldig ålreit!! (Skal innrømme at jeg syns det var litt tiet før vi startet.)
rsa Skrevet 5. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2007 Hver gang vi lurte på noe ang resauranten eller hadde problemer med noe snakket vi med henne og hun ordnet alt for oss. ← Sant nok. Får prøve meg fram litt, og så ta kontakt med brudepikene hvis det bare blir tull. Gratulerer forresten! Så de fine bildene
Pasha Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 jeg greite fint å gifte meg i utlandet uten bryllups arrangør. ordnet alt selv, uten om at tanta mi som bor i usa bestilte bord og blomster på restauranten vi spiste på. Men vi kunne godt ha gjort det selv også., ,men hun ville gjerne bidra med litt hjelp og derfor gjorde hun det for oss.
marsy Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 vi har heller ikke brukt noen arrangør... tips: vi har vielse, middag/selskap/fest og overnatting for oss og gjester på samme sted. Da sparer dere en del tid, ved at dere kun henvender dere til ett sted, og kanskje får dere rabatter? Jeg ville ha reist ned en gang før bryllupet, for å se på aktuelle hotell med egne øyne, før dere bestemmer dere (hvis dere ikke allerede vet hvor dere vil ha det). Hotellet ordner med mat og drikke, samt DJ. Vi har ordnet med blomster, kake, frisør osv. på egen hånd, enten når vi var der på besøk i høst, eller via nettet. Hotellet kan kanskje også ordne noe av dette, eller anbefale noen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå