Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt pussig dette kanskje, men...

Jeg har opplevd flere ganger å få flaggermus inn på soverommet om natten. Ingen hyggelig opplevelse, det kan jeg love dere! Etter dette har jeg blitt helt hysterisk overfor disse flyvende kreatur - rett og slett utviklet en slags fobi. Nå våkner snart beistene etter vinterdvalen, og jeg kjenner panikken ta meg...

Mitt ønske fra dere er geniale idèer til hvordan jeg kan holde flaggermusene ute, samtidig som jeg kan ha vinduet åpent. Vi har lurt på å lage noen rammer i tre som vi kan sette inni vinduet og kle med fluenetting el.l., men det høres litt tungvint ut...

Noen som har flaggermus-erfaring og kan komme med råd?

SAmboeren min jobber skift, så når han er borte om natta får pusen sove i senga mi. Skikkelig bra vern..

Skikkelig pingle, jeg da :sjenert:

Skrevet

Sett opp et pollengardin fra apoteket.

Skrevet

Er det noe og, ja..? Hvordan funker den?

Skrevet

Går an med persienner også tenker jeg?

Skrevet
Går an med persienner også tenker jeg?

Er redd det ikke blir tett nok på sidene. Du aaaner ikke hvor liten sprekk de kan presse seg gjennom :overrasket: .

Skrevet

Åh, er det slik de gjør? Jeg trodde de bare flakset gjennom vinduet i vanvare, det er det jeg har erfart i alle fall. Men hvis det er slik at de absolutt SKAL inn så..hehe, onde flaggermus ;)

Nei, da må det vel være best med noe rammer ja..

Gjest Frysepulver
Skrevet
Litt pussig dette kanskje, men...

Jeg har opplevd flere ganger å få flaggermus inn på soverommet om natten. Ingen hyggelig opplevelse, det kan jeg love dere! Etter dette har jeg blitt helt hysterisk overfor disse flyvende kreatur - rett og slett utviklet en slags fobi. Nå våkner snart beistene etter vinterdvalen, og jeg kjenner panikken ta meg...

Mitt ønske fra dere er geniale idèer til hvordan jeg kan holde flaggermusene ute, samtidig som jeg kan ha vinduet åpent. Vi har lurt på å lage noen rammer i tre som vi kan sette inni vinduet og kle med fluenetting el.l., men det høres litt tungvint ut...

Noen som har flaggermus-erfaring og kan komme med råd?

SAmboeren min jobber skift, så når han er borte om natta får pusen sove i senga mi. Skikkelig bra vern..

Skikkelig pingle, jeg da  :sjenert:

Min farmor har slike og de fungerer utmerket :)

Gjest -eline-
Skrevet

Har ingen løsning, men flaggermus på soverommet :overrasket: Jeg hadde blitt fullstendig hysterisk hadde det vært her hjemme så jeg skjønner problemet.

Skrevet

Vi må ikke glemme at de er noen nyttige dyr som er racere på å spise insekter i lufta. =) Det er derfor de flyr så vinglete, de er nesten blinde og bruker en såkalt sonar for å finne veien til insektene. Det er jo ordentlig imponerende å iaktta dem når de flyr og jakter. =)

Gjest -eline-
Skrevet
Vi må ikke glemme at de er noen nyttige dyr som er racere på å spise insekter i lufta. =) Det er derfor de flyr så vinglete, de er nesten blinde og bruker en såkalt sonar for å finne veien til insektene. Det er jo ordentlig imponerende å iaktta dem når de flyr og jakter. =)

Det er så, men inne på soverommet har de da ikke.no å gjøre likevel ;)

Skrevet

Neida, sikkert både nyttige og fasinerende, men på soverommet mitt skal de ikke mer!!!

Tror nok det blir en sånn ramme med fluenetting på, jeg...

Skrevet

Det går også an å feste myggnetting til vinduskarmen med borrelås.

Skrevet

Myggnetting med borrelås, ja. det er nok enklere enn trerammene du snakker om.

Borrelåsmyggnettingen (...) får du kjøpt på byggevarekjeder bla.

Skrevet
:overrasket: Nå kommer ikke jeg til å sove godt... Aldri hørt om flaggermus på soverommet, men nå skal jeg tette igjen vinduet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...