Donpedro Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Er det ikke lett å jukse når man oppgir referanse for utleie? Hva bør man spørre referansen om?
liv Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Hvor lenge de har bodd der, hvordan de var som leieboere, betalingsvilje?
Donpedro Skrevet 3. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2007 Men det er jo ikke gitt at referansen er en annen utleier. Vi måtte selv oppgi arbeidsgiver som referanse en gang.
liv Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Da spør en vel om personen er punktlig og ordentlig da?
Leo Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Er det ikke lett å jukse når man oppgir referanse for utleie? ← Jo, selvfølgelig er det lett å jukse! Fiktiv husleiekontrakt med påfølgende fiktiv referanse er jo ikke umiddelbart lett å avsløre. Som du sikkert vet, registreres jo ikke dette noe sted. Hva bør man spørre referansen om? ← Referanser er etter min mening rimelig verdiløse siden ingen med vettet i behold oppgir noen de vet vil si noe negativt. Spør gjerne om punktlighet m.h.t. betaling av husleie, generell oppførsel etc., men ikke stol ukritisk på svarene.
aline Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 vanskelig å være sikker på noe, siden som du sier så trenger ikke referanse være en utleier. Men det er vel rimelig naturlig å bruke en tidligere utleier, og ville en tidligere utleier som ikke hadde fått betalt eller som hadde opplevd vedkommende som en skikkelig dritt å leie til, giddet å stillt som referanse for vedkommende? Hvor lenge vedkommende har bodd der er vel litt talende, betaler de ikke eller har andre virkelig ille sider, så hadde de neppe bodd der i lang tid vil jeg tro. Du er jo aldri sikker, men det er du jo ikke uten referanser heller. Her jeg leier er vi nødt til å oppgi 2 (eller var det tre?) referanser for å få leie, personlig tror jeg det gjør at det er litt mindre interessant for en som er en subb av en leietaker. Det er lett å finne en leilighet som ikke krever det, så hvorfor bruke energien liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå