Snippa Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Jeg skiftet jobb i høst, og er litt usikker på hva jeg skal gjøre ifht noen av kollegaene mine. Har liksom ikke blitt omgangsvenner med noen av dem ennå...Vi er 40 ansatte, men jeg deler kontor med 4 andre. 3 av disse er damer på min alder. Vi underviser i det samme faget, lunsjer alltid sammen og skravler om absolutt alt på jobb. Vi er imidlertid ikke sammen hjemme. Sender noen meldinger og sånn, men treffes ikke. Så jeg er litt usikker på om jeg skal be disse 3 eller ikke! Vi skal be relativt mange, relativt ukritisk, til vennefest. Å be dem i vielsen er uansett ikke aktuelt. Hva gjør dere? Ber dere noen fra jobb, eller er det bare hvis dere er nære venner i tillegg?
mowgli Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Vi har kun bedt hvis vi er nære venner i tillegg til kollegaer. Jeg tror jeg syns det ville vært litt rart å bli bedt i ett bryllup til en kollega jeg aldri var sammen med på fritiden... men så skal dere jo ha vennefest ser jeg... ønsker du å være mer sammen med de utover jobben så be dem
Frk.L Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Jeg ber ingen fra jobben, men for meg ville det ikke være naturlig. De fleste jeg jobber sammen med er mye eldre, og vi kommer aldri til å bli venner på den måten. Men min kjære skal invitere noen som han har et veldig nært forhold til på jobb, selv om han ikke nødvendigvis tilbringer såå mye tid med dem på fritida. Det er allikevel ganske naturlig å be dem, så da er det liksom ikke så mye mer å tenke på. Og sånn føler jeg det egentlig er med alle vi ber. Hvis det føles helt naturlig så ber man dem (så sant man har mulighet selvfølgelig), og hvis ikke så lar man være!
Snippa Skrevet 3. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2007 Jeg ender sikkert opp med ikke å be dem. Jeg snakker om mer personlige og private ting med dem enn mange av de vennene vi ber, men likevel er de "kollegaer".
Knøttet Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Selv ber jeg ingen kolleager, men det er pga jeg er vikar og derfor aldri er lenge på samme plass og ikke har noen kollegaer jeg har blitt godt kjent med. Forloveden derimot,ber tre stk. fra jobben sin som han også omgås med på fritiden. Litt ekkelt å be bare de tre, siden det er flere på jobben han har god kontakt med, men ett sted måtte vi sette grensen, dessuten er det de tre han har mest kontakt med, kan jo ikke be hele jobben heller.
MayaM Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Både jeg og sambo ber de kollegaene vi trives best med
Drua Skrevet 7. april 2007 #7 Skrevet 7. april 2007 Vi skal be relativt mange, relativt ukritisk, til vennefest. Å be dem i vielsen er uansett ikke aktuelt. ← Hadde jeg vært i samme situasjon som deg, med mange til vennefest, tror jeg faktisk at jeg hadde bedt de fra jobben jeg hadde ønsket å ha der. Selvom dere ikke er sammen på privaten, er dere jo faktisk veldig mye sammen likevel. Hadde jeg vært en av kollegaene dine hadde jeg blitt veldig glad for en invitasjon.
Kykkelikokos Skrevet 7. april 2007 #8 Skrevet 7. april 2007 Jeg vurderte å invitere en av mine eldste kollegaer. Han er på alder med foreldrene mine. Men jeg lot være da jeg tenkte at han ville synes det var rart å få en slik invitasjon.
*Emma* Skrevet 7. april 2007 #9 Skrevet 7. april 2007 Nope. Nå var jo mitt opplegg litt spesielt - men jeg hadde ikke bedt noen kolleger eller sånn "litt venninder" om vi hadde vanlig bryllup her hjemme heller...
dront Skrevet 8. april 2007 #10 Skrevet 8. april 2007 Jeg ville sannsynligvis ikke gjort det selv (men jeg er typen til å gifte meg hemmelig for å slippe å ha fest), men var i et bryllup hvor brudeparet hadde invitert "alle" de kjente, både nåværende og tidligere kollegaer (ganske små avdelinger), studiekamerater og selvsagt nære venner og familie. Det var kjempehyggelig og det morsomste bryllupet jeg har vært i, men ikke noe man forventer som potensiell gjest, akkurat. Gjør det som føles naturlig for dere
Grendel Skrevet 8. april 2007 #11 Skrevet 8. april 2007 Jeg skulle veldig gjerne ha bedt sjefen min, har et godt arbeidsforhold til henne. Hun er helt super, og hun hadde fortjent det. Men det hadde også blitt urettferdig i forhold til de andre kollegene mine, og jeg har 11 kolleger, så det blir ikke snakk om. Det har vi ikke råd til.. Bestevenninnen min ba forøvrig sine tre blomsterdekoratørkolleger til kaffen i sitt bryllup.
MayaM Skrevet 8. april 2007 #12 Skrevet 8. april 2007 Hm.. ble jammen usikker jeg.. Jobber i en bhg der vi er nærmere 20 ansatt. Men jeg hadde bare tenkt å ha dem som jobber på min avdeling, fordi jeg er veninne med dem på fritiden også.
Gjest Vampyra Skrevet 8. april 2007 #13 Skrevet 8. april 2007 Ja jeg er veldig glad i kollegene mine, så jeg ville garantert bedt dem til en slik fest! Jeg har ikke like mye kontakt med alle, men jeg ville bedt alle likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå