Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff denne hersens selvangivelsen :tristbla:

Jeg ble glad da jeg åpnet den og så at jeg fikk igjen over 5000,-, men så ser jeg at de ikke har ført på verdien på bilen jeg kjøpte i fjor. De har fått med seg bilnummeret, men jeg synes dette er litt snodig.

Ifølge lista på skatteetaten.no så var prisen i nov i fjor 138900.

Spørsmål:

1. Er det nåværende (antatt) verdi jeg skal føre opp på linja der rettelser skal gjøres? Dette er vel 75% v listeprisen så vidt jeg forstår?

2. Vil dette si at jeg ikke får igjen noe likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utgangspunktet for ligningsverdien på bilen er listeprisen bilen hadde som ny. Så er det avhengig av kva årsmodell du har kva likningsverdien blir.

Viss din bil er frå 2006 og hadde ein listepris på 138 900, så er likningsverdien 75%, som du seier, dvs 104 175.

Du kan føra opp listeprisen som ny og kva likningsverdien blir i endringsfeltet, slik at likningskontoret ser korleis du har rekna det ut

Om bilen sin likningsverdi får betydning for det du fekk tilgode er avhengig av om du har formue som er større enn gjelda. Har du uansett meir gjeld enn du har formue, får bilen ingen betydning. Du må ha formue over kr 200 000 for å få formuesskatt.

Skrevet

Tusen takk for svar, det var fint forklart og da skjønte jeg det :) Setter veldig pris på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...