celice Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Det er på tide å kaste ut den gamle vaskemaskinen, men jeg vet da katta hva jeg skal kjøpe..... Hva bør jeg se etter? Har sett at det finnes kombinert vaskemaskin med tørk, er det å anbefale? Har forøvrig ikke tenkt å bruke hele månedslønna, tenkte ca 5000,-
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Jeg hadde ikke gått for kombimaskin. Søsteren min har det, og den er ikke bra. Neste gang jeg skal ha vaskemaskin skal jeg definitivt ha en AEG. Har en Bosch Maxx nå, den er helt grei. Syns jeg fikk mye maskin for pengene, betalte rundt 5000,- for den.
Solaa Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Jeg har akkurat kjøpt meg ny vaskemaskin og tørketrommel, valgte da av de dyreste modellene til aeg, (fordi dette er apparater som kan holde i 10-15 år, så da syntes jeg det er værdt å legge mye penger i de) Jeg har valgt å ta de på avbetaling over fire beløp på siba, så blir det ikke så stor sum med en gang MEN Jeg ble ikke anbefalt å kjøpe kombinert vask og tørk sammen, fordi de rett og slett ikke er gode nok enda... Så er det noe med at vaskemaskindelen kan gjerne ta mere tøy enn tørkedelen, slik at du enten må ta ut tøy før tørking, eller ikke kan bruke hele kapasiteten til vaskedelen for å holde seg til tørketrommelen... litt kronglete Jeg refererer bare til hva jeg ble fortalt litt rundt omkring da jeg sjekket opp
Frey Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Vi har en kombimaskin, og synes denne fungerer helt utmerket
Eføy Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe vask og trommel i ett. Vi hadde en slik en som samboeren min tok med seg inn i samboerskapet vårt. Det var av typen Ariston. Vasket klærne ok, men når man prøvde å tørke de, luktet det brent av de. Dette temaet har blitt diskutert her på KG flere ganger, og da mener jeg å huske at flere kommenterte det med lukta av klærne. Jeg brukte så og si aldri tørketrommelen i den perioden vi hadde den maskina. Den kapitulerte i høst (tiltross for at den ikke var særlig gammel heller), så da fikk vi endelig kjøpt oss en ny maskin -uten tørketrommel. Har du plass til en vanlig tørketrommel ved siden av, eller oppå vaskemaskina, så kjøp deg heller det!
Grendel Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Har en Ariston vask og tørk, den kjøpte vi i et verksted hvor nye vaskemaskiner som har blitt levert i retur av kjøper, kom til reparasjon. Maskinen kostet oss 2000 (i butikken kostet den da 6000), og har funket i tre år uten et eneste problem. Spørsmålet er vel om du har bruk for tørkefunksjonen. Den er grei å ha om du har et plagg du MÅ ha på deg samme kvelden, men å bruke dette hver eneste gang anser jeg som svært dårlig for miljøet (bruker masse energi osv), og det sliter mye mer på tøyet. God gammeldags lufttørking er det beste etter min mening. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå