stikkelsbær Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 (endret) Noen som vet om det er mulig å få resept over telefon? Er ikke i samme by som fastlegen min nå, og skulle gjerne hatt p-piller fort. Kan hvilken som helst lege skrive ut resept til meg, eller må jeg snakke med fastlegen? Kan jeg gå på helsestasjon kanskje? Hvis de er åpen i påsken da... Endret 3. april 2007 av Rine
Vihi Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Har klart å argumentere meg frem til en resept per telefon en gang, men da måtte jeg ta en time etterpå (2 uker etter eller noe), bare sånn at jeg hadde vært innom der..
Gjest Frysepulver Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Legen din kan ringe inn en resept til et apotek nær deg. Evt. kan sikkert legevakten hjelpe
Gjest =tentacle= Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Hvis det er snakk om fornyelse av resept, fikser legesekretæren det for deg hvis du ringer kontoret til fastlegen din. Hvis du ikke har brukt p-piller nå, skal du helst til sjekk for blodtrykk og samtale om risiko for blodpropp, blant annet. En hvilken som helst lege kan hjelpe deg med det, men trolig ikke så lett å komme til akkurat i påskeferien hos en som ikke har fastlegeansvar for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå