Gå til innhold

bihulebetennelse - vond lukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren har vært snørrete i flere dager nå, men ikke merket noe slapphet, feber eller andre tegn på å være ordentlig sjuk.

Men, i forbindelse med snørroppblomstringen har han fått ei vond lukt i nese og svelg, som trolig stammer fra snørra. Jeg kjenner lukta jeg også.

Hvordan i all verden skjer dette?

Nitha

Skrevet

Bihulebetennelse-snørr kommer med smak og lukt, i alle regnbuens farger og som ferdige skulpturer... bihulebetennelse kjenner jeg først i tennene faktisk, bak kjeven. Det er IKKE godt, og det eneste som kan hjelpe er penicillin. Dersom du ikke er kroniker da.

God bedring med deg!

Skrevet

bihulebetennelse er en bakterieinfeksjon og lukter på lik linje med andre batkterieinfeksjoner.

Hvis snörret er grönt er det bakterier og da er det bihulebetennelse - gå til legen og få pencillin. (men da er det oftest feber og vondt i hodet, kjeve, tenner - forskjellig etter hvilke sinuser som er angrepet.)

Hvis snörret er gult/blankt og ikke grönt og ingen andre symptomer er det sannsynligvis virus, og da er det bare å drikke mye og vente på at det går over.

(dette med fargen på snörret virker litt ekkelt, men hvis du går til legen er sjansen stor for at han vil spörre om nettopp det..)

Gjest Anonymous
Skrevet

Å skylle nesen med saltvann hjelper mot bihulebetennelse. Du kan kjøpe saltvann og evt. et spesielt "nesehorn" med tut som helles inn i ett nesebor av gangen mens man bøyer hodet med øret ned mot skulderen mens man ser rett frem. Eller blande saltvann selv med en teskje pr. liter lukent vann. Det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...