Gå til innhold

Mulig å "kle" rullegardin med annet stoff?

Anbefalte innlegg

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg skal lage barnerom og trenger en lystett rullegardin. Problemet er at de eneste jeg finner i rett mål er så skrekkelig kjedelige. Er det mulig å "kle" en rullegardin med et annet stoff?

Hvordan gjør jeg i så fall dette? Å bare feste et stoff over med å sy langs kantene ser jeg for meg at kan bli stygt og klumpete, og det er vel kanskje heller ikke mulig å få det fint med tekstillim? Hva med å stryke på det nye stoffet med vliselin, kan ikke det funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så lett å kle en slik rullegardin med annet stoff.

Vi har en blendingsrullgardin på barnerommet. Den er skudd fast på innsiden av vinduskarmen, og så har vi vanlige gardiner "utenpå". Da gjør det jo ikke noe at rullegardinen er kjedelig, for den synes jo nesten ikke.

Alternativt kan du jo dekorere rullgardinen med tekstilmaling?

Det går sikkert fint å trykke mønster med ulike stempler, eller male på frihånd. Da får du jo en helt spesiell gardin som ingen har maken til ihvertfall :)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har tenkt på en eller annen form for tekstilmaling/trykk som alternativ, og regner med at det blir det jeg går for. Ser for meg at selv om jeg finner en måte å feste et stoff til gardinen på, så vil det bli så tjukt at det blir krøll med rullemekanismen.

Får finne litt inspirasjon og maling etter hvert. Men først må barnerommet bygges :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...